Bekijk volle/desktop versie : Parijs.....?



Pagina's : [1] 2

27-11-2006, 14:52
Hallo allemaal,

Ik wil Insallah binnenkort naar Parijs gaan, alleen ken ik Parijs niet zo goed. Ik wil graag de Eiffel toren en Disneyland bezoeken. We willen met de auto gaan. Weet iemand een leuke hotel of een wijk waar het heel leuk is. Waar ligt de centrum van Parijs. Is iemand daar naartoe geweest? Wil graag wat informatie hierover.

Ik hoor het wel.

Bedankt!

27-11-2006, 15:03


meid schaf een navigatiesysteem aan en zoek de straatnamen op..dan kom je met zekerheid aan op plaats van bestemming

27-11-2006, 15:14

Citaat door jeblia021:
meid schaf een navigatiesysteem aan en zoek de straatnamen op..dan kom je met zekerheid aan op plaats van bestemming


Dat hebben we al, maar wil alleen maar weten of iemand er geweest is en leuke tips heeft.

27-11-2006, 15:40
Ga je met vriendinnen..? Wil er namelijk ook een weekendje naar toe gaan met vriendinnen.. Lijkt me superleuk

27-11-2006, 15:41


Trouwens ga informeren bij reisbureau´s

27-11-2006, 15:49
Nee ik ga met me man! Lekker Romantisch!

Ben ik al geweest, maar heb nog steeds niet wat ik wil.
Wil het gewoon van mensen horen die er geweest zijn.
Ik ben ooit is naar Disneyland geweest, maar toen was ik nog 15 jaar of zo.

27-11-2006, 15:52
Leuke plaatsen in Parijs:

Sacre couer, ligt in de oude schilderswijk waar vele kunstenaars hebben gewoond. Nu is het een wijk ( Barbes ) met veel allochtonen en waar je goedkope hebbedingetjes kan halen. De wijk staat bekend als een criminele wijk waar je je tas in de gaten moet houden. Je kunt er balletje balletje spelen maar dat raad ik je af. De wijk Barbes ligt in het deel Port de la Chapelle in het noorden van parijs.

Het Centrum ligt in het deel genaamd Les halles forum. Daar kun je gewoon lekker shoppen zoals je hier ook kan alleen is het er natuurlijk veel gezelliger.

Je moet ook een bezoek brengen aan de Centre de Pompidou. Dat is het museum voor de moderne kunsten dat ligt op loop afstand van Les Halles Forum waar het centrum ligt.

Daarna ga je lekker tegen zonsondergang de leuke winkelstaat Champs-Elysées verkennen tot aan de arc de trioph.

Vervolgens moet je je tour afmaken naar de Ijfeltoren want die is het leukst in het donker.

Als je klaar bent ga je naar Place de la bastille waar je vele leuke eettenten hebt zoals Bario Latino.


TIP:

Laat je auto buiten parijs en doe alles met de trein en metro. voor 8,50 heb je een dagkaart en dat is goedkoper dan parkeergeld.

voor meer tips hoor ik het.

27-11-2006, 15:53
Ooh ja Louvre mag je niet missen trouwens. Je moet gewoon een paar dagen blijven niet een dag.

27-11-2006, 16:12
aaah parijss!!!

Pokerstar heeft je de meeste info al gegeven!

Ik voeg nog even toe: wil je voor n 'normaal' prijsje winkelen, raad ik je n bezoekje naar 'la defense' aan..

De eiffeltoren is inderdaad prachtig savonds, maaaaar weet ook dat t dan t allerdrukst is. Er kunnen gigantische rijen staan savonds die veel tijd innemen. Hou daar rekening mee.

Een boottocht door de seine is ook prachtig tegen zonsondergang. erg gezellig als je met een gezellig groepje bent

Tenslotte de laatste aanvulling. De Notre dame. T is een kathedraal, niks speciaals aan misschien, maar zeker het bezoeken waard..dan heb je dat ook gezien.

27-11-2006, 16:21
Oh thnx allemaal.. ik ga dit ff uitzoeken.

We gaan Insallah van 21 dec t/m 26..

27-11-2006, 16:22
een link voor de metro plattegrond als je info wil hebben welke lijnen en welke haltes zeg het maar ik zeg waar je in en uit moets stappen en de tijd die er voor nodig is.

http://www.citysupport.nl/plattegronden/parijs_metro_img.gif

27-11-2006, 16:34
Salaam Poker Star,

Ben jij zelf in Parijs geweest?

27-11-2006, 16:37



Citaat door semra:
Salaam Poker Star,

Ben jij zelf in Parijs geweest?


Of ik er geweest ben?
haha als ik nee zou zeggen zou ik liegen. Ik ben er heel vaak geweest en ken het op me vingers.

27-11-2006, 16:39
Ik raad het je echt af om met de wagen te gaan!!!!!

27-11-2006, 16:40
Vertel is meer? Welke hotel is een aanrader en alles makkelijk kan bereiken.
Hoe is het eten daar? Wat heb jij leuk ervaren en waar wil je zeker een keer weer terug gaan... vertel gewoon!




Citaat door Poker_Star:
Of ik er geweest ben?
haha als ik nee zou zeggen zou ik liegen. Ik ben er heel vaak geweest en ken het op me vingers.

Pagina's : [1] 2