Bekijk volle/desktop versie : nederlanders die moslim worden

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

02-07-2002, 21:41

Citaat door basdanny:
hallo

ik wil jullie mening weten wat jullie er van vinden als nederlanders moslim willen worden.
.

02-07-2002, 21:47

salam basdanny

alles goed?
ik heb nederlandse vriendinnen die moslim zij geworden
ik vind het heel goed van ze en daardoor ga je zelf[vind ik]
ook meer in de islam verdiepen.
het is alleen heel moeilijk voor ze omdat de familie er meestal niet achter staat.

liefs warda

03-07-2002, 03:11
Mabrouk... hartelijk welkom...Moge Allah jou belonen met hasanaats (zie handtekening)

MrEsco

03-07-2002, 14:52
ik ben dr zelf ook zo eentje!
t is wel moeilijk, maar gewoon volhouden en vertrouwen hebben!
en nee je famillie staat er zeker niet achter...
ik moet dr zelfs klappen voor vangen!
maar je krijgt er ook zeker iets moois voor terug!

07-07-2002, 23:16

prachtig dat de islam zich nog steeds verspreidt!! masha allah

08-07-2002, 11:48
Eene kant leuke dat er mensen zich aangetrokken voelen tot aan de Islam en aan de ander kant liever niet....................................

08-07-2002, 11:51

Citaat:
Origineel gepost door mouunir
Eene kant leuke dat er mensen zich aangetrokken voelen tot aan de Islam en aan de ander kant liever niet....................................
waarom niet dan?

Wil je dat aub even uitleggen?

08-07-2002, 16:18
As salam aleikum allemaal,

Ik ben ook een Nederlandse die moslim is geworden.
Ik bid elke dag en draag een hoofddoek.
Mensen geven nogal verschillende reacties. De meeste moslim mannen reageren hier heel positief op, maar de vrouwen soms iets minder:
Ze kijken je soms aan alsof je hun mannen inpikt.
Van mijn eigen familie hebik positieve reacties ontvangen.
Mijn moeder was het niet eens met mijn hoofddoek, maar ze is er nu aan gewend.

Verder zijn er soms mensen (Nederlanders) die erg argwanend kijken, anderen fietsen voorbij en blijven achterom kijken.
De meesten snappen het niet.

Waarom zouden Nederlanders niet welkom mogen zijn in Islam?
Ik vind dat onzin. Ik hoor zelfs van Marokkanen, dat veel Nederlanders die moslim zijn geworden zich beter aan het geloof houden, dan mensen die als moslim worden groot gebracht.

Iedereen is welkom in Islam, zwart; wit; geel;rood; dik ; dun; het maakt niet uit waar je vandaan komt........

Salam,
Miriam

09-07-2002, 12:31
As salam aleikum,

Wat een onzin is dit.
Ik geloof dat je de koran en hadith niet hebt gelezen.
Waarom heeft de profeet dan (vzmh) gestreden voor de islam?
Qoraish waren ook geen moslims, die zijn toch ook tot de islam bekeerd. Vanaf het moment dat de profeet (vzmh) zich ging inzetten, zijn mensen zich gaan bekeren tot islam. Zonder dat, zou de islam niet zoveel aanhangers hebben tegenwoordig.
Er staat ook dat het beter is voor mensen als ze zich tot de islam bekeren.

Alle mensen zijn welkom in Islam. Bovendien wordt iedereen als moslim geboren, maar door je ouders wordt je opgevoed als kafir, joodse of christen of welk ander geloof dan ook.

Ik zou zeggen: als je moslim wilt worden of wordt dan is dat l'mekteb en wie is een ander dan om te zeggen dat je niet welkom bent.
Allah (SWT) heet je welkom!!!!!!!!!!
Als je een stap naar Allah (SWT) doet, dan rent hij naar jou!!!

Dus: Alhamdullilah voor degenen die moslim zijn geworden vanuit een andere opvoeding/geloof.

Salam,
Miriam

09-07-2002, 12:38

Citaat:
Origineel gepost door moidiana
ik ben dr zelf ook zo eentje!
t is wel moeilijk, maar gewoon volhouden en vertrouwen hebben!
en nee je famillie staat er zeker niet achter...
ik moet dr zelfs klappen voor vangen!
maar je krijgt er ook zeker iets moois voor terug!
jij wordt inchaallah nog goed beloond vooral zo doorgaan

groetjes fatima

09-07-2002, 12:41

Citaat:
Origineel gepost door mouunir
excuse me

liever niet voel jij je helemaal wel 100% hoe meer mensen de islam ingaan hoe beter en hoe sterker de islam wordt alhoewel de islam zelf al heeeeeeeeeeel sterk is dusse hoe meer zielen hoe meer vreugde vind jou mening hierover wel vreemd hoor ik bedoel zie jij liever meer joden en of christenen ofzo want dit is gewoon gek maar ja het is jou mening

afz fatima

09-07-2002, 12:43

Citaat:
Origineel gepost door miriama
As salam aleikum allemaal,

Ik ben ook een Nederlandse die moslim is geworden.
Ik bid elke dag en draag een hoofddoek.
Mensen geven nogal verschillende reacties. De meeste moslim mannen reageren hier heel positief op, maar de vrouwen soms iets minder:
Ze kijken je soms aan alsof je hun mannen inpikt.
Van mijn eigen familie hebik positieve reacties ontvangen.
Mijn moeder was het niet eens met mijn hoofddoek, maar ze is er nu aan gewend.

Verder zijn er soms mensen (Nederlanders) die erg argwanend kijken, anderen fietsen voorbij en blijven achterom kijken.
De meesten snappen het niet.

Waarom zouden Nederlanders niet welkom mogen zijn in Islam?
Ik vind dat onzin. Ik hoor zelfs van Marokkanen, dat veel Nederlanders die moslim zijn geworden zich beter aan het geloof houden, dan mensen die als moslim worden groot gebracht.

Iedereen is welkom in Islam, zwart; wit; geel;rood; dik ; dun; het maakt niet uit waar je vandaan komt........

Salam,
Miriam
ik geef je helemaal gelijk en ik vind het juiste goed als iemand zich tot de islam bekeert en het geeft me echt niet het gevoel dat jullie onze mannen inpikken als iemand zo zou denken is dat wel heeeeeeel triest ik wou dat de hele wereld islamitisch was als het aan mij lag dus niet iedereen denkt er zo over meid

en vooral zo doorgaan want je gaat zeker de goeie kant op

groetjes fatima

09-07-2002, 12:44

Allah heeft voor iedereen een ander doel , en iedereen is op aarde als moslim geboren, hoe kun je zo iets zeggen !!! Iedereen heeft het recht om terug te keren tot de Islaam.
Als of je voor de grap zo een grote stap neemt!

En niet alleen Nederlanders, miljoenen Afrikanen, Amerikanen, Aziaten bekeren zich dagelijks tot de Islaam. Allah maakt geen onderscheid tussen een Nederlandse of een Marokkaanse Moslim.

09-07-2002, 12:47

Citaat:
Origineel gepost door hammiid
Islam in een kleine groep, ging het heel goed met moslims, maar toen de christenen, joden en anderen ook zich bekeerden tot de Islam is het alleen maar achteruit gegaan.
En eerlijk gezegd ik vertrouw ze niet. Voor mij zijn het verwaarde mensen die hun eigen geloof verraden, hoe kan je ze vertrouwen. Ze ontkrachten de eenheid van moslims. Allah heeft genoeg aan 1 mljrd moslims.
Dus zou ik zeggen, beste niet moslims hou je bij je eigen geloof, dat is het beste.
sorry dat ik het zeg hoor maar de manier waarop jij dingen zegt is gewoon hechoema ben je zelf wel moslim als dat zo is heb je toch het gevoel van iedereen mag moslim worden kom eens op en niemand vraagt van je dat je ze moet vertrouwen vertrouw jezelf nu maar en je famillie dan heb je het druk zat want de woorden die jij hier maakt zijn echt chit en allah heeft nooit genoeg aan moslims er kunnen er altijd wel meer bij dusse doe niet zo gek want jij kan niet bepalen voor allah wat hij wel en of niet wil dus denk eerst maar eens na voor je wat zegt oke

afz fatima

09-07-2002, 16:50

Citaat:
Origineel gepost door hammiid
Islam in een kleine groep, ging het heel goed met moslims, maar toen de christenen, joden en anderen ook zich bekeerden tot de Islam is het alleen maar achteruit gegaan.
En eerlijk gezegd ik vertrouw ze niet. Voor mij zijn het verwaarde mensen die hun eigen geloof verraden, hoe kan je ze vertrouwen. Ze ontkrachten de eenheid van moslims. Allah heeft genoeg aan 1 mljrd moslims.
Dus zou ik zeggen, beste niet moslims hou je bij je eigen geloof, dat is het beste.
Ik wil even op je bericht reageren dat iedereen het bij zijn eigen geloof moet houden. Daarover ben ik het niet eens. Want: iedereen is vrij te kiezen welk geloof hij wilt volgen. En een ieder die NIET in ALLAH swt gelooft zal zeker branden in de hel. Moeten al die NL mensen die zich willen bekeren dan maar branden? Ik vind, als mensen door ALLAH swt geleid worden, ze zich moeten bekeren. Allah heeft deze mensen uitgekomzen. HIj leidt wie hij wil leiden en laat dwalen wie hij wil laten dwalen!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7