Bekijk volle/desktop versie : wat is het verschil tussen de soenieten en sjieten???



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

25-11-2006, 00:06
Dat vraag ik mezelf al een tijdje... maar kom nooit op het antwoord

weet iemand dat misschien??? en welke is beter

alvast bedankt voor de moeitee!!

25-11-2006, 00:11


Dat vraag ik me ook af..

25-11-2006, 00:12
hahah jaa ik h0or dat vaak man soenieten en sjieten maar weet het verschil egt niet en zijn ze wel allebei moslims..
najaa h0pelijk k0men we er snel erachter...
als iemand het weet en die het hier gaat reageren...

25-11-2006, 00:18
Ik denk dat het verstandig is dat je de basis beginselen van je geloof grondig bestudeerd voor dat je dat van anderen doet. 99% van de mensen die een duike in het ondiepe neemt verdrinkt erin.

Als je toch nog meer wilt weten, kijk dan naar de topic: "WIe kan mij helpen, ik ben soenniet maar ben geïnteresseerd in Shiha."


Wasaalaam

25-11-2006, 00:20


hmm bij die topic kan ik niks van afweten h0or...
en wat bedoel je daarmee met de basis beginselen van je geloof grondig bestuderen.. dat weet ik al en dat ken ik al..
dat heeft niks mee de maken met de antwoord waarop ik geef...

25-11-2006, 00:23

Citaat door Nad0riaa:
Dat vraag ik mezelf al een tijdje... maar kom nooit op het antwoord

weet iemand dat misschien??? en welke is beter

alvast bedankt voor de moeitee!!




Een paar voorbeelden:

Ze vervloeken metgezellen Aboebakr en Omar en dat ze naar de hel gaan, en ze behoren in de laagste verdieping van de hel.

Ze zeggen dat de koran is vervalst en ze hebben een eigen koran van fatima.

Ze hebben geen vrijdags gebed.

Ze aanbidden Ali


Dus ze zijn ver van islam.

25-11-2006, 00:24

Citaat door Nad0riaa:
hmm bij die topic kan ik niks van afweten h0or...
en wat bedoel je daarmee met de basis beginselen van je geloof grondig bestuderen.. dat weet ik al en dat ken ik al..
dat heeft niks mee de maken met de antwoord waarop ik geef...


Je hoeft je niet aangevallen op te stellen, het is belangerijk dat je stevig in je schoenen staat. Als een verstandig persoon stevig in zijn schoenen zou staan, zou hij zeker kennis vergaren om een verstandige manier. Dit is niet een verstandige manier om kennis te vergaren.

Als je kijkt naar de topic link die ik geplaatst hebt en je zoekt naar post #6 dan zie je genoeg informatie staan.

Waslaam

25-11-2006, 00:27

Citaat door Faris:
Een paar voorbeelden:

Ze vervloeken metgezellen Aboebakr en Omar en dat ze naar de hel gaan, en ze behoren in de laagste verdieping van de hel.

Ze zeggen dat de koran is vervalst en ze hebben een eigen koran van fatima.

Ze hebben geen vrijdags gebed.

Ze aanbidden Ali


Dus ze zijn ver van islam.


Eindelijk iemand die de moeite doet om te reageren en tenminsten een antwoord geeft op mijn vraag
heel erg bedankt!!
over wie hebt je het nu trouwens over de soenieten of de sjieten of allebei??

25-11-2006, 00:29

Citaat door hetgordijn:
Je hoeft je niet aangevallen op te stellen, het is belangerijk dat je stevig in je schoenen staat. Als een verstandig persoon stevig in zijn schoenen zou staan, zou hij zeker kennis vergaren om een verstandige manier. Dit is niet een verstandige manier om kennis te vergaren.

Als je kijkt naar de topic link die ik geplaatst hebt en je zoekt naar post #6 dan zie je genoeg informatie staan.

Waslaam


Ik snap jou eigenlijk niet.. wat wil je daarmee zeggen dat dit geen verstandige manier is om kennis te vergaren.. ik denk dat je de weg kwijt bent
want dit is juist de goeie manier ik wil de antwoord weten op mijn vraag en dit topic is het ervoor dus ik plaats hem en dit is alleen bestemd voor de mensen die de antwoord weten.. dusjaa en ik voel me niet aangevallen hoor is ook nergens voor nodig..
en ik bedoel het niet kwaad ofzo voordat je denkt dat ik het zo bedoel

25-11-2006, 00:30

Citaat door Faris:
Een paar voorbeelden:

Ze vervloeken metgezellen Aboebakr en Omar en dat ze naar de hel gaan, en ze behoren in de laagste verdieping van de hel.

Ze zeggen dat de koran is vervalst en ze hebben een eigen koran van fatima.

Ze hebben geen vrijdags gebed.

Ze aanbidden Ali


Dus ze zijn ver van islam.
zo legde een Iraaks meisje het aan mij ook uit. . En ze geloven niet in onze profeet Mohammed, ze zeggen dan ie liegt. Dus bizarre gevallen..

25-11-2006, 00:31

Citaat door nora_tab:
zo legde een Iraaks meisje het aan mij ook uit. . En ze geloven niet in onze profeet Mohammed, ze zeggen dan ie liegt. Dus bizarre gevallen..


zoo erg niet verwacht!!
weer wat geleerd dankjewel

25-11-2006, 00:31

Citaat door Nad0riaa:
Eindelijk iemand die de moeite doet om te reageren en tenminsten een antwoord geeft op mijn vraag
heel erg bedankt!!
over wie hebt je het nu trouwens over de soenieten of de sjieten of allebei??



Ik heb het over de sjieten

25-11-2006, 00:32



Citaat door Nad0riaa:
Ik snap jou eigenlijk niet.. wat wil je daarmee zeggen dat dit geen verstandige manier is om kennis te vergaren.. ik denk dat je de weg kwijt bent
want dit is juist de goeie manier ik wil de antwoord weten op mijn vraag en dit topic is het ervoor dus ik plaats hem en dit is alleen bestemd voor de mensen die de antwoord weten.. dusjaa en ik voel me niet aangevallen hoor is ook nergens voor nodig..
en ik bedoel het niet kwaad ofzo voordat je denkt dat ik het zo bedoel

Als jij internet gebruikt om kennis te vergaren over het geloof, dan zegt dat al genoeg voor mij. Ik heb net al gezien hoe jij kennis aaneemt, ik ga me adem hier niet meer aan verspillen.

Als je post #6 gelezen had, zou je het volgende zien staan:

(2 sub categories)
(Various Shia topics,
Refutation of Shia beliefs )

25-11-2006, 00:35

Citaat door Nad0riaa:
zoo erg niet verwacht!!
weer wat geleerd dankjewel
geen dank meid. Al die moorden in Irak....hoor ik vaak mensen zeggen.."waarom?? het zijn allemaal moslims! --> Nou, niet dus. Sadam had aan die kant wel gelijk...

25-11-2006, 00:37

Citaat door nora_tab:
geen dank meid. Al die moorden in Irak....hoor ik vaak mensen zeggen.."waarom?? het zijn allemaal moslims! --> Nou, niet dus. Sadam had aan die kant wel gelijk...


Ze beweren ook dat de Imams van Ahle-e-Bayt supurieur over de Profeten zijn. Astagfirullah.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8