Bekijk volle/desktop versie : Moslimvrouwen voeren actie tegen boerkaverbod



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

24-11-2006, 23:18
Moslimvrouwen voeren actie tegen boerkaverbod
Van onze verslaggeefster

AMSTERDAM - Moslimvrouwen gaan actievoeren tegen het zogeheten boerka-verbod dat het kabinet snel wil invoeren. Op internet circuleert een petitie die inmiddels door honderd vrouwen en mannen is ondertekend. Aanstaande donderdag zullen actievoerders het stuk aanbieden aan de Tweede Kamer.

Uitleg‘Integreren betekent niet assimileren’, meldt de petitie die is opgesteld door een Nederlandse bekeerlinge die zelf geen gezichtsbedekking draagt. Moslimvrouwen, met of zonder boerka, zijn wel geëmancipeerd, meldt ze. ‘We willen niet beoordeeld worden op de grote van onze voorgevel.’

Chantal Souag Lambrechts uit Kerkrade is het daar helemaal mee eens. Ook zij draagt geen gezichtsbedekkende kleding, maar wel een hoofddoek. ‘Die draag ik nu tien jaar en sindsdien bekijken mannen me niet meer als vlees, maar als intellectueel persoon.’

Onlangs is Lambrechts de islamitische uitgeverij NIB begonnen. ‘Niet om zieltjes te winnen voor de islam, maar om vooroordelen weg te nemen bij niet-moslims.’ Binnenkort komt ze met een boekje over de hoofddoek en gezichtsbedekking.
--------------------------------------------------------------------------

Beste mensen, soms is het belangrijk je vrijheid te halen inplaats van af te wachten. Soms komt het niet! Daarom zeg ik: teken de petitie: ( http://www.axci.nl/?ln-ned&id=155) en verschijn volgende week donderdag tussen 12 en 2 in den haag. Oemma, het is tijd om een te zijn.

Wederom klik:

http://www.axci.nl/?ln-ned&id=155

24-11-2006, 23:21



Citaat door IbnBattuta:
Moslimvrouwen voeren actie tegen boerkaverbod
Van onze verslaggeefster

AMSTERDAM - Moslimvrouwen gaan actievoeren tegen het zogeheten boerka-verbod dat het kabinet snel wil invoeren. Op internet circuleert een petitie die inmiddels door honderd vrouwen en mannen is ondertekend. Aanstaande donderdag zullen actievoerders het stuk aanbieden aan de Tweede Kamer.

Uitleg‘Integreren betekent niet assimileren’, meldt de petitie die is opgesteld door een Nederlandse bekeerlinge die zelf geen gezichtsbedekking draagt. Moslimvrouwen, met of zonder boerka, zijn wel geëmancipeerd, meldt ze. ‘We willen niet beoordeeld worden op de grote van onze voorgevel.’

Chantal Souag Lambrechts uit Kerkrade is het daar helemaal mee eens. Ook zij draagt geen gezichtsbedekkende kleding, maar wel een hoofddoek. ‘Die draag ik nu tien jaar en sindsdien bekijken mannen me niet meer als vlees, maar als intellectueel persoon.’

Onlangs is Lambrechts de islamitische uitgeverij NIB begonnen. ‘Niet om zieltjes te winnen voor de islam, maar om vooroordelen weg te nemen bij niet-moslims.’ Binnenkort komt ze met een boekje over de hoofddoek en gezichtsbedekking.
--------------------------------------------------------------------------

Beste mensen, soms is het belangrijk je vrijheid te halen inplaats van af te wachten. Soms komt het niet! Daarom zeg ik: teken de petitie: ( http://www.axci.nl/?ln-ned&id=155) en verschijn volgende week donderdag tussen 12 en 2 in den haag. Oemma, het is tijd om een te zijn.

Wederom klik:

http://www.axci.nl/?ln-ned&id=155


Ik ben hiervoor, laat iedereen in zijn waarden. Of je nou je gezicht of alleen je bibs wil bedenken moet iedereen zelf weten. Ik zit er zelf aan te denken om ook mee te doen aan die actie, dat is vrouwen emantiepatie doen wat jij denkt dat goed is

24-11-2006, 23:23
Tekenen dan! Je krijgt een bevestigingsmail met deze petitie, het kan zijn dat deze tussen ongewenste mail zit.

24-11-2006, 23:23
dan stel ik voor dat iedereen met een bivakmuts op z'n hoofd mag lopen.

24-11-2006, 23:25



Citaat door Einherjer:
dan stel ik voor dat iedereen met een bivakmuts op z'n hoofd mag lopen.


Ik zag bij de elfstedentocht meer bivakken mutsen dan dat ik ooit vrouwen met burka gezien heb!

24-11-2006, 23:26

Citaat door Einherjer:
dan stel ik voor dat iedereen met een bivakmuts op z'n hoofd mag lopen.


Ja en whats wrong with that, wil dat zeggen dat jij dan iemand kwaat of onrecht aan zult doen, ja het is een beetje vreemd omdat we het hier niet gewend zijn, maar so what. Dit is echt hollands > Wat de boer ni kent dat frit ie niet

24-11-2006, 23:26

Citaat door IbnBattuta:
Ik zag bij de elfstedentocht meer bivakken mutsen dan dat ik ooit vrouwen met burka gezien heb!


zeker nog nooit op de Zuidpool geweest.



Geintjuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

24-11-2006, 23:27

Citaat door DikMeisje:
Ja en whats wrong with dat, wil dat zeggen dat jij dan iemand kwaat of onrecht aan zult doen, ja het is een beetje vreemd omdat we het hier niet gewend zijn, maar so what. Dit is echt hollands > Wat de boer ni kent dat frit ie niet


ken mij t allemaal schelen..van mijpart trekken ze er 2 aan.Mij een biet.

24-11-2006, 23:27

Citaat door Einherjer:
zeker nog nooit op de Zuidpool geweest.



Geintjuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh


Ha, lolbroek

24-11-2006, 23:28

Citaat door IbnBattuta:
Ha, lolbroek


hou van humor idd.

24-11-2006, 23:29

Citaat door Einherjer:
ken mij t allemaal schelen..van mijpart trekken ze er 2 aan.Mij een biet.


Precies en een echte moslima met een gezichtsluier, want het is een gezichtsluier of niqaab en dus geen Burka, daar hoef je juist niet bang voor te zijn want zij vreest God en zal daardoor anderen geen onrecht aan willen doen.

Emancipatie

24-11-2006, 23:33

Citaat door IbnBattuta:
Moslimvrouwen voeren actie tegen boerkaverbod
Van onze verslaggeefster

AMSTERDAM - Moslimvrouwen gaan actievoeren tegen het zogeheten boerka-verbod dat het kabinet snel wil invoeren. Op internet circuleert een petitie die inmiddels door honderd vrouwen en mannen is ondertekend. Aanstaande donderdag zullen actievoerders het stuk aanbieden aan de Tweede Kamer.

Uitleg‘Integreren betekent niet assimileren’, meldt de petitie die is opgesteld door een Nederlandse bekeerlinge die zelf geen gezichtsbedekking draagt. Moslimvrouwen, met of zonder boerka, zijn wel geëmancipeerd, meldt ze. ‘We willen niet beoordeeld worden op de grote van onze voorgevel.’

Chantal Souag Lambrechts uit Kerkrade is het daar helemaal mee eens. Ook zij draagt geen gezichtsbedekkende kleding, maar wel een hoofddoek. ‘Die draag ik nu tien jaar en sindsdien bekijken mannen me niet meer als vlees, maar als intellectueel persoon.’

Onlangs is Lambrechts de islamitische uitgeverij NIB begonnen. ‘Niet om zieltjes te winnen voor de islam, maar om vooroordelen weg te nemen bij niet-moslims.’ Binnenkort komt ze met een boekje over de hoofddoek en gezichtsbedekking.
--------------------------------------------------------------------------

Beste mensen, soms is het belangrijk je vrijheid te halen inplaats van af te wachten. Soms komt het niet! Daarom zeg ik: teken de petitie: ( http://www.axci.nl/?ln-ned&id=155) en verschijn volgende week donderdag tussen 12 en 2 in den haag. Oemma, het is tijd om een te zijn.

Wederom klik:

http://www.axci.nl/?ln-ned&id=155
Stumper, ze denkt dat ze voor alle mannen kan praten.

24-11-2006, 23:33




Toch geen gezicht MET boerkah

24-11-2006, 23:33
BOA, wil je je onwelkome plaatjes voor je houden of gewoon doodgaan? Bedankt.

24-11-2006, 23:34

Citaat door DikMeisje:
Precies en een echte moslima met een gezichtsluier, want het is een gezichtsluier of niqaab en dus geen Burka, daar hoef je juist niet bang voor te zijn want zij vreest God en zal daardoor anderen geen onrecht aan willen doen.

Emancipatie

Get real.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39