Bekijk volle/desktop versie : Bruiloft van mn zus.......



24-07-2003, 17:11

Citaat door Oum_Saloua:
Salaam alaikom wa rahmatolah allemaal,

Mijn zus gaat inscha-allah binnenkort trouwen, maar zij is helaas niet zo praktiserend. Dus luistert gewoon heel vaak muziek, el-fajr gebed niet bidden, enz..

Nu is ze van plan om een grote feest te geven met een band, wel gescheiden, maar er word wel veel muziek gedraaid en dan weten jullie vast wel wat de gevolgen van zullen zijn. Dan gaat iedereen helemaal uit zn dak, enz..de bruidegom komt gewoon binnen tussen al die vrouwen, fotos maken video, etc. etc....

Maar ik ben Alhamdolilah wel praktiserend, maar het kan toch niet dat ik de bruiloft van mn zus niet bij woon??? Als ik tegen mn familie zeg dat muziek haram is nou dan lachen ze me vierkant uit...Echt waar ik ben de enige die zo denkt hier bij mij in de familie..

Dus ik vind dit echt moeilijk.

Hoe denken jullie hier over?? Vinden jullie dat ik maar zogenaamd mee moet doen.

Of dat ik er maar van wat moet zeggen.

Moge ALLAH swt. al mijn broeders en zusters leiden op het Rechte Pad.
AMIEN!

Wa salaam alaikom wa rahmatolah wa barakatoe,

Jullie zuster in de Islam
.

24-07-2003, 18:43


Gewoon gaan, wel je hoofdoek om je hoofd houden en niet om je heupen.
Steun je zus en bid op tijd!

imam teaser

24-07-2003, 19:47
salam

het zou heel moeilijk voor je om hun te overtuigen,
ik denk dat je eventje naar je zus gaat om haar geluk te wensen
en dan gelijk weg,

blijf niet daar,
ina allaha yahdie man yachaaA.

25-07-2003, 00:46
Ik vind dat je gewoon haar bruiloft moet bijwonen want het toch je zus het zo'n belangrijke dag in haar leven en dan ga je niet omdat er dan onder andere muziek wordt gedraaid, sorry ik kan het echt niet vaten want mijn zusters zijn heel belangrijk voor mij en ik zal ze altijd blijven steunen. Doe op die dag gewoon waar je lekker bijvoelt en luister hier niet naar die mensen dat je een beetje afzijdig moet gedragen omdat je wilt laten merken dat jij het er niet mee bent want het is tenslotte haar dag. En steun je zuster door dik en dun en laat niet zulke benullige dingen tussen jullie komen want dat is het niet waard.

Beslama

25-07-2003, 03:14



Citaat:
Origineel gepost door Ismahane82
Ik vind dat je gewoon haar bruiloft moet bijwonen want het toch je zus het zo'n belangrijke dag in haar leven en dan ga je niet omdat er dan onder andere muziek wordt gedraaid, sorry ik kan het echt niet vaten want mijn zusters zijn heel belangrijk voor mij en ik zal ze altijd blijven steunen. Doe op die dag gewoon waar je lekker bijvoelt en luister hier niet naar die mensen dat je een beetje afzijdig moet gedragen omdat je wilt laten merken dat jij het er niet mee bent want het is tenslotte haar dag. En steun je zuster door dik en dun [GLOW=skyblue]en laat niet zulke benullige dingen tussen jullie komen want dat is het niet waard.[/GLOW] Beslama
salaam,

hetgeen jij onbenullig noemt, is voor sommigen meer waard dan wat dan ook.. we hebben het hier over het geloof, niet over één of andere 'onbenuligheid zoals jij dat noemt...

maar ghair insha'Allah..

onze zuster zal wel kiezen en doen wat volgens haar het beste is...
Moge Allah haar bijstaan zodat ze de jusite keuze zal maken..

Moge Hij haar iman versterken, zodat hetgeen ze zal doen, haar leiden zal insha'Allah naar het paradijs... AMIEN

wa salaam

25-07-2003, 11:15
Ze moeten zeker doen waar zich goed bijvoelt maar ik vind niet dat ze op die afzijdig moet doen tegen haar zus

25-07-2003, 18:32

Citaat:
Origineel gepost door Oemel_Nawawi
..... Wa'alaykoem Asalaam,

Er is één vrouwen Anasheedband in Amsterdam, kei goed (y)..

MashALLAH...!
En ik kan Anasheed Djen

25-07-2003, 20:01

Citaat:
Origineel gepost door Ismahane82
Ik vind dat je gewoon haar bruiloft moet bijwonen want het toch je zus het zo'n belangrijke dag in haar leven en dan ga je niet omdat er dan onder andere muziek wordt gedraaid, sorry ik kan het echt niet vaten want mijn zusters zijn heel belangrijk voor mij en ik zal ze altijd blijven steunen. Doe op die dag gewoon waar je lekker bijvoelt en luister hier niet naar die mensen dat je een beetje afzijdig moet gedragen omdat je wilt laten merken dat jij het er niet mee bent want het is tenslotte haar dag. En steun je zuster door dik en dun en laat niet zulke benullige dingen tussen jullie komen want dat is het niet waard.

Beslama
dus
als je zus een feest gaat regelen met muziek, alcohol en zelf buikdans
ga jij haar steunen en met haar blijven
en je zus is belangrijker dan allah swt:

voor dat je gaat reageren

muziek is verboden
alcohol is verboden
buikdans is verboden

geen verschil
en wat geldt voor een geldt voor andere.
en praat niet in de naam van allah swt dat muziek is minder etc
en dit is haar eerst dag en trouwen en cultuur , mensen etc....

wa salam

25-07-2003, 21:00

Citaat:
Origineel gepost door Oum_Saloua
Salaam alaikom wa rahmatolah allemaal,

Mijn zus gaat inscha-allah binnenkort trouwen, maar zij is helaas niet zo praktiserend. Dus luistert gewoon heel vaak muziek, el-fajr gebed niet bidden, enz..

Nu is ze van plan om een grote feest te geven met een band, wel gescheiden, maar er word wel veel muziek gedraaid en dan weten jullie vast wel wat de gevolgen van zullen zijn. Dan gaat iedereen helemaal uit zn dak, enz..de bruidegom komt gewoon binnen tussen al die vrouwen, fotos maken video, etc. etc....

Maar ik ben Alhamdolilah wel praktiserend, maar het kan toch niet dat ik de bruiloft van mn zus niet bij woon??? Als ik tegen mn familie zeg dat muziek haram is nou dan lachen ze me vierkant uit...Echt waar ik ben de enige die zo denkt hier bij mij in de familie..

Dus ik vind dit echt moeilijk.

Hoe denken jullie hier over?? Vinden jullie dat ik maar zogenaamd mee moet doen.

Of dat ik er maar van wat moet zeggen.

Moge ALLAH swt. al mijn broeders en zusters leiden op het Rechte Pad.
AMIEN!

Wa salaam alaikom wa rahmatolah wa barakatoe,

Jullie zuster in de Islam
3alaikom salam wa ra7mattolahi wa barkatoehoe wa magfiratoe,

Bespreek het en raad haar aub af.
Wil ze niet vraag haar of ze niet kan spelen als jij er bent.
Als ze dat niet wil, leg haar uit hoe erg je het vind en hoe het je dwars zit. En of ze het voor jou wil laten. En in de plaats ervan an nasheed draait.
Wil ze dat niet ga en roep er naar buiten en wens haar succes.

a3anak Allah

Wa salam

p.s laat haar dit lezen:

Gemengde feesten:

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=22084&dgn=3

Muziek:

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=5000&dgn=3

en:

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/muziekrabe/1.htm


Veel suc6 !!

29-07-2003, 16:33
ik zou nie gaan