Bekijk volle/desktop versie : Welke coalitie moet er komen?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

23-11-2006, 17:22
Balkenende ziet mogelijkheden voor nieuw kabinet[/SIZE]

[SIZE="2"]CDA-leider Jan Peter Balkenende ziet mogelijkheden om te komen tot de vorming van een nieuw kabinet, maar wil nog niet zeggen welke. Hij wil eerst advies uitbrengen aan de koningin. De demissionaire premier zei dat donderdag na afloop van de eerste fractievergadering na de Tweede Kamerverkiezingen. Het CDA eindigde met 41 zetels als grootste partij.

Bron Volkskrant[/SIZE]

[SIZE="4"]Welke coalitie is volgens jou de best mogelijke?


23-11-2006, 17:24


Moeilijk. Het land is zowat perfect verdeeld over linkse en rechtse partijen. Ik vind een PVDA + CDA coalitie in elk geval het meest rechtvaardig.

23-11-2006, 17:30

Citaat door jimmy_page:
Moeilijk. Het land is zowat perfect verdeeld over linkse en rechtse partijen. Ik vind een PVDA + CDA coalitie in elk geval het meest rechtvaardig.

Ik vind het absoluut nodig dat niet ChristenUnie maar de SP wél in de nieuwe regering komt.

Dan is er een sociale meerderheid binnen het kabinet (PvdA en SP zijn samen groter dan CDA), dus dan zal het beleid werkelijk veranderen.

Als de SP in de oppositie blijft met deze uitslag, dan zal dit nog grotere schade zijn voor PvdA. Bij een volgende verkiezing zal de SP dan nog groter worden.

Als de SP in de coalitie komt, dan zal de partij pragmatiser moeten worden, en compromissen sluiten. Ze zullen dan meer en meer op de PvdA gaan lijken, dat kan niet anders. De SP zal dan met de harde werkelijkheid van het regeren geconfronteerd worden, en dat is goed, en goed als de PvdA aan hun kant staat met hun ervaring en steun tegen over het CDA.

23-11-2006, 17:42

Citaat door SUPER_MAROC:
Ik vind het absoluut nodig dat niet de ChristenUnie maar de SP in de nieuwe regering komt.

Dan is er een sociale meerderheid binnen het kabinet (immers PvdA en SP zijn samen groter dan CDA) en dan zal het beleid werkelijk veranderen.

Als de SP in de oppositie blijft met deze uitslag, dan zal dit nog grotere schade zijn voor PvdA. Bij een volgende verkiezing zal de SP dan nog groter worden.

Als de SP in de coalitie komt, dan zal de partij pragmatiser moeten worden, en compromissen sluiten. Ze zullen dan meer en meer op de PvdA gaan lijken, dat kan niet anders. De SP zal dan met de harde werkelijkheid van het regeren geconfronteerd worden, en dat is goed, en goed als de PvdA aan hun kant staat met hun ervaring en steun tegen over het CDA.


Ik denk dat het de beste oplossing zou zijn.

Zo vreselijk is het CDA niet als je dat vergelijkt met andere rechtse partijen.

Als je de campagne volgde kreeg je toch het idee dat rechts alleen maar met emotiele argumenten kwam. Traditioneel. Nederland gaat kapot als je op links stemt en de islam is ongewenst. Steeds hetzelfde verhaal.

Ik had er eigenlijk op gehoopt dat PVDA iets meer zetels zou krijgen.

Ik ben er wel blij mee dat de partij voor de dieren heeft gescoord.

23-11-2006, 17:44


CDA-PvdA-CU lijkt me een mooi plan.

Ik denk alleen dan Woutertje Bos dat niet wil, want Woutertje Bos wilde niet als vice-premier "onder" Balkenende ... dus eerst moeten de persoonlijke probleempjes tussen Bos en Balkje worden opgelost.



Groetjes,
BeertjeBee

23-11-2006, 17:44
hmm ze kunnen elkaar heel goed gebruiken
cda pvda en sp lijkt me logisch

de nederlandse kiezer wilt dat nederland socialer word

wie heeft er nou baat bij om zo n hoge verzekeringspremie te betalen

ik denk dat de rijke en de modale dat afkeuren

23-11-2006, 17:44

Citaat door SUPER_MAROC:
Ik vind het absoluut nodig dat niet ChristenUnie maar de SP wél in de nieuwe regering komt.

Dan is er een sociale meerderheid binnen het kabinet (PvdA en SP zijn samen groter dan CDA), dus dan zal het beleid werkelijk veranderen.

Als de SP in de oppositie blijft met deze uitslag, dan zal dit nog grotere schade zijn voor PvdA. Bij een volgende verkiezing zal de SP dan nog groter worden.

Als de SP in de coalitie komt, dan zal de partij pragmatiser moeten worden, en compromissen sluiten. Ze zullen dan meer en meer op de PvdA gaan lijken, dat kan niet anders. De SP zal dan met de harde werkelijkheid van het regeren geconfronteerd worden, en dat is goed, en goed als de PvdA aan hun kant staat met hun ervaring en steun tegen over het CDA.


Nou Met SP, CDA, en PVDA heb je dus inderdaad de meerderheid van het volk die gaat regeren. Niet dat ze het met elkaar eens zijn, maar de meerderheid van het volk is ook niet met elkaar eens. Goeie afspiegeling van de samenleving.

23-11-2006, 17:47

Citaat door Jbilo_xxl:
hmm ze kunnen elkaar heel goed gebruiken
cda pvda en sp lijkt me logisch

de nederlandse kiezer wilt dat nederland socialer word

wie heeft er nou baat bij om zo n hoge verzekeringspremie te betalen

ik denk dat de rijke en de modale dat afkeuren


Té veel rood in het kabinet is slecht voor het land. Die geven alles uit, wat met moeite is opgebouwd.

Dat deed het rode kabinet Den Uyl, dat deden de paarse kabinetten Kok en dat ga je weer krijgen als de rooien de overhand krijgen in een kabinet Balkenende IV.

Bovendien zou het niet correct zijn van Marijnissen, want hij heeft vooral stemmen getrokken met zijn geroep dat een stem op de SP strategisch is om ondermeer te voorkomen dat er een Balkenende IV komt. Ik zou het dan een béétje vreemd vinden, als deze zelfde Marijnissen vervolgens zitting neemt in Balkenende IV.

We zullen zien.

Groetjes,
BeertjeBee

23-11-2006, 17:48
CDA PvdA SP is het meest logisch. Maar met Balkenende weet je het maar nooit.

Ik denk dat het CDA er niet uit zal komen met de SP.

Mijn ultieme nachtmerrie is CDA VVD CU en PVV samen goed voor 41 22 9 6 = 78

23-11-2006, 17:50

Citaat door Jbilo_xxl:
hmm ze kunnen elkaar heel goed gebruiken
cda pvda en sp lijkt me logisch

de nederlandse kiezer wilt dat nederland socialer word

wie heeft er nou baat bij om zo n hoge verzekeringspremie te betalen

ik denk dat de rijke en de modale dat afkeuren


Dat is em juist, Nederland word niet geregeerd door partijen maar door grote rijke multinationals.

23-11-2006, 17:57

Citaat door BeertjeBee:
Té veel rood in het kabinet is slecht voor het land. Die geven alles uit, wat met moeite is opgebouwd.

Dat deed het rode kabinet Den Uyl, dat deden de paarse kabinetten Kok en dat ga je weer krijgen als de rooien de overhand krijgen in een kabinet Balkenende IV.
Bovendien zou het niet correct zijn van Marijnissen, want hij heeft vooral stemmen getrokken met zijn geroep dat een stem op de SP strategisch is om ondermeer te voorkomen dat er een Balkenende IV komt. Ik zou het dan een béétje vreemd vinden, als deze zelfde Marijnissen vervolgens zitting neemt in Balkenende IV.

We zullen zien.

Groetjes,
BeertjeBee
Beter alles uit geven
dan 1,5 miljard overschot besteden aan het vernieuwen van monumenten terwijl er steeds meer voedselpakketen worden uitgedeeld

waarom word dat geld niet besteeds aan de BURGERS van nederland

wat doe je met zo n minister ?

Toen Kok premier was ging het goed met nederland en de economie en betaalden wij geen 200 euro voor de zorgverzekering en geen 500 euro voor huur

Als deze regering al wat had opgebouwd is het wel voor hun eigen portemonnee en niet voor het volk !!

Mensen word wakker

23-11-2006, 18:20
't meest voor de hand liggende. CDA/PvdA/ SP

23-11-2006, 18:24



Citaat door Einherjer:
't meest voor de hand liggende. CDA/PvdA/ SP



Dit zou heel mooi zijn. Alleen zie ik het niet gebeuren. CDA, PvdA en CU weer wel.

CU is op bepaalde gronden ook links en dan verwijs ik naar het slotdebat van de grootste partijen. CU was eerder links dan rechts.

23-11-2006, 18:27

Citaat door 3ir_ana:
Dit zou heel mooi zijn. Alleen zie ik het niet gebeuren. CDA, PvdA en CU weer wel.

CU is op bepaalde gronden ook links en dan verwijs ik naar het slotdebat van de grootste partijen. CU was eerder links dan rechts.


Dat kunnen ze nie maken..de SP buitenspel zetten.

Hoest ie trouwens?

23-11-2006, 18:29

Citaat door hiek:
CDA PvdA SP is het meest logisch. Maar met Balkenende weet je het maar nooit.

Ik denk dat het CDA er niet uit zal komen met de SP.

Mijn ultieme nachtmerrie is CDA VVD CU en PVV samen goed voor 41 22 9 6 = 78


Tja ik denk dat dat ieders nachtmerrie is!!! Ik krijg het spaans benauwd als ik daar aan denk...

Maar goed, na weken lang campagne voeren hebben we (pvda) verloren, 10 zetels. We zijn een kwart van onze kiezers kwijt....voor een oppositie partij is dat SUPER SLECHT!!!

Wie zaait zal ook moeten oogsten.... Bos heeft 4 jaar lang geen flikxxx gedaan... ik hoop dat hij in iedergeval Nu van Marijnissen heeft geleerd hoe je oppositie voert!!! 4 jaar oppositie zal ons goed doen.

Maar goed... laten we hopen dat het een sociaal kabinet wordt...en stiekem hoop ik op een generaal pardon!!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26