Bekijk volle/desktop versie : Studie Ik wil naar HBO maar ik zit op mbo.....



Pagina's : [1] 2 3

23-11-2006, 11:39
Graag wil ik Insha Allah HBO doen , volgend jaar word ik inshallah 21 jaar
ik zit nu op MBo dus ik kan niet gelijk naar Hbo doorstromen... mijn vraag aan jullie is ,, moet je eerst een toelatingstest maken,,, zo ja is hij heel erg moeilijk moet je daarvoor leren, of krijg je hem zo voor je neus gelegd??
Wil graag in de toekomst HBO maatschappelijk werkster volgen...

liefss diamond_princes

23-11-2006, 12:04


niemand??????

23-11-2006, 12:41

Citaat door diamond_princes:
niemand??????


zuster, wil je dan niet eerst je mbo afmaken?
zo niet, dan bestaat zo een toelatingstest wel alleen is het zo dat je 21 jaar moet zijn als je hem wilt afleggen. Je kunt op verschillende sites kijken wat de mogelijkheden zijn ..

Veel succes zuster,

23-11-2006, 13:59
Ga je MBO opleiding afmaken. 20 jaar is wel jong genoeg. Ik was zelf 24 toen ik aan mijn HBO opleiding begon.
Met een MBO diploma in zak krijg je soms vrijstelling van een jaar (tenminste dat was bij mij het geval) en met een MBO diploma heb je meer kans dat je het haalt, omdat je al praktijkervaring hebt opgedaan middels stages en opdrachten.

Als ik jou was zou ik gewoon MBO afmaken en dan aan de HBO beginnen. Je bent wel jong.

23-11-2006, 15:25



Citaat door csbai:
Ga je MBO opleiding afmaken. 20 jaar is wel jong genoeg. Ik was zelf 24 toen ik aan mijn HBO opleiding begon.
Met een MBO diploma in zak krijg je soms vrijstelling van een jaar (tenminste dat was bij mij het geval) en met een MBO diploma heb je meer kans dat je het haalt, omdat je al praktijkervaring hebt opgedaan middels stages en opdrachten.

Als ik jou was zou ik gewoon MBO afmaken en dan aan de HBO beginnen. Je bent wel jong.


sorry hoor maar 21jaar en mbo dat is niet jong lijkt me echt klote om tussen die kleinetjes rond te lopen maar ja niks aan te doen

23-11-2006, 15:43

Citaat door Mokroveli:
sorry hoor maar 21jaar en mbo dat is niet jong lijkt me echt klote om tussen die kleinetjes rond te lopen maar ja niks aan te doen



als je hbo doet zit je mensen van 27 in de klas hoor.

meid maak je mbo af hoor

23-11-2006, 15:47

Citaat door S.samira:
als je hbo doet zit je mensen van 27 in de klas hoor.

meid maak je mbo af hoor



Ja lieverd maar dat zijn mensen die hun mbo al jaren terug hebben gehaald en ff iets anders zijn gaan doen je weet wel wereldreis,werken weet ik veel maar kom op 21jaar en MBo dan moet je echt in de laatste jaar zitten anders ben je echt fucktuP

23-11-2006, 15:50

Citaat door diamond_princes:
Graag wil ik Insha Allah HBO doen , volgend jaar word ik inshallah 21 jaar
ik zit nu op MBo dus ik kan niet gelijk naar Hbo doorstromen... mijn vraag aan jullie is ,, moet je eerst een toelatingstest maken,,, zo ja is hij heel erg moeilijk moet je daarvoor leren, of krijg je hem zo voor je neus gelegd??
Wil graag in de toekomst HBO maatschappelijk werkster volgen...

liefss diamond_princes



Het is verstandig om je mbo eerst af te maken dan heb je tenminste een basis waar je op kan terugvallen. Je kan het beter safe spelen haal lekker je mbo eerst. Stel je voor je komt wel door met de toelatings examen alleen halverwege vind je maatschappelijkwerk niks dan zit je met gebakken peren.
Maak eerst je mbo af en ondertussen orienteer neem je tijd.

23-11-2006, 21:35

Citaat door Mokroveli:
sorry hoor maar 21jaar en mbo dat is niet jong lijkt me echt klote om tussen die kleinetjes rond te lopen maar ja niks aan te doen

Okeee, Ik geef je alleen advies hoor
Denk niet dat je die toelatingsexamen makkelijk haalt van dat doe ik wel even
Stel je hebt die toelatingsexamen haalt en je haalt daarna je P niet dan heb je geen HBo en ook geen MBo diploma. MBO is gewoon een zekerheidje mocht het niet lukken.

Sorry hoor maar 21 is echt niet jong. je hebt nog je hele leven voor je. Snel is niet altijd goed.

Maar als je zo zeker bent van je zaak en je 21 te oud vaindt waarom ga je dan een topic openen en te vragen naar advies. je wilt gewoon zeggen van dit wil ik doen en dat mogen jullie weten en geen advies aub want ik weet het beter.

Succes

23-11-2006, 23:10

Citaat door csbai:
Okeee, Ik geef je alleen advies hoor
Denk niet dat je die toelatingsexamen makkelijk haalt van dat doe ik wel even
Stel je hebt die toelatingsexamen haalt en je haalt daarna je P niet dan heb je geen HBo en ook geen MBo diploma. MBO is gewoon een zekerheidje mocht het niet lukken.

Sorry hoor maar 21 is echt niet jong. je hebt nog je hele leven voor je. Snel is niet altijd goed.

Maar als je zo zeker bent van je zaak en je 21 te oud vaindt waarom ga je dan een topic openen en te vragen naar advies. je wilt gewoon zeggen van dit wil ik doen en dat mogen jullie weten en geen advies aub want ik weet het beter.

Succes



Hey pannenkoek voordat je begint te poepen en allemaal van die stank uit je bek komt kijk eerst wie de topicstarter is ik heb geen fucking toelatingstoets nodig mensen willen z3ma slim over komen en vergeten te lezen

23-11-2006, 23:14
Salaam alaikom

Lieverd kijk hier op deze site kan je over alles vinden:

http://www.gobnet.nl

Fi amani allah

Ghair inshallah

Salaam alaikom

24-11-2006, 02:00

Citaat door MiZ_faatje:
Salaam alaikom

Lieverd kijk hier op deze site kan je over alles vinden:

http://www.gobnet.nl

Fi amani allah

Ghair inshallah

Salaam alaikom



Ik weet niet hoe het zit op de meeste hogescholen maar ik weet van de hogescholen in utrecht dat zo een test bestaat uit een gesprek meer niet de twijfel gevallen laten ze na de test een test maken volgens mij na het gesprek een test.
Dat zei een meneer van het hoofdkantoor in arnhem van die scholen in utrecht hij vertelde mij dat ze tijdens zo een gesprek vooral kijken naar je motivatie en ik denk dat ze dan ook wel zien of je het aankan of niet.

Op de hogeschool waar ik nu zit heb ik ook alleen een gesprek gehad en ben gewoon aangenomen

Ik weet niet wat je voor mbo hebt gedaan en hoe lang je nog op het mbo moet als het maar 1 jaar is dan zou ik het afmaken als ik jouw was zo een diploma en ervaring op stage heb je veel meer aan dan dat je nu ineens stopt en hbo gaat doen.
Denk na en doe wat je denkt dat goed is succes

24-11-2006, 10:17


haal eerst je basisdiploma
is veel slimmer
want als hbo te moeilijk blijkt te zijn heb je tenminste nog een diploma om te arbeiten

26-11-2006, 22:17
Sorry hoor, maar 21 vind ik egt oud om nog een vier-jarige HBO-opleiding te gaan doen... Voor een dame dan... Tenzij ze school en huwelijk kan combineren? Maar ja, wie zegt dat zij wil trouwen?! Dus ik hou me mond dicht...

27-11-2006, 00:26

Citaat door diamond_princes:
Graag wil ik Insha Allah HBO doen , volgend jaar word ik inshallah 21 jaar
ik zit nu op MBo dus ik kan niet gelijk naar Hbo doorstromen... mijn vraag aan jullie is ,, moet je eerst een toelatingstest maken,,, zo ja is hij heel erg moeilijk moet je daarvoor leren, of krijg je hem zo voor je neus gelegd??
Wil graag in de toekomst HBO maatschappelijk werkster volgen...

liefss diamond_princes



Als je HBO wilt gaan doen, dan kun je het beste gaan orienteren (bv. googlen, open dagen bezoeken, contact opnemen met de opleidingscoordinator) op verschillende Hogescholen bij jou in de regio of naar voorkeur, want iedere hogeschool heeft zo zijn eigen voorwaarden en vorm van de toelatingstest. Maar daar moet je je niet al te druk over maken. De precieze instructies worden vanzelf duidelijk als je info aanvraagt bij de hogeschool.

Probeer eerst je mbo diploma te behalen. Dit moet wel zijn op niveau 4, want met niveau 3, 2 of 1 kun je naar mijn weten sowieso niet naar het HBO.

En wat ook handig is om te weten; als je een mbo diploma hebt op sociaal/welzijn gebied, bv spw, sjd, sd, scw, dan kun je in aanmerking komen voor 1 jaar vrijstelling. Een reguliere HBO-opleiding duurt 4 jaar, maar als je vrijstelling krijgt hoef je je er maar 3 jaar over te doen.

Succes!

Pagina's : [1] 2 3