Bekijk volle/desktop versie : engel Gabriël vijand van de joden....Lees!!!



Pagina's : [1] 2 3 4

22-11-2006, 21:40
Joden worden tegenstander van de Engel Gabriël

Toen de Profeet vzmh het dorp Fadak als overwinnaar binnentrad, kwam er een groep joden aangevoerd door één van hun hoogwwaardigheidsbekleders "Ibn Soria" genaamd bij hem onder het voorwendsel dat zij hun verlangen om zich tot de islam te bekeren wilden tonen. in werkelijkheid wilden ze slechts bij de Profeet vzmh onderzoek doen naar bepaalde religieuze zaken, en dit met het doel om te informeren naar islam en niet om zich te bekeren, slechts uit vrees.
Aldus vroeg Ibn Soria aan de Profeet vzmh
-"Hoe is je slaap, o Mohammed? Wij weten uit onze boeken
hoe de slaap van de laatste Boodschapper is, en als je antwoord
overeenkomt met wat wij weten, dat zullen we je geloven."
De Profeet vzmh gaf als antwoord:
-"Mijn ogen slapen, maar mijn hart blijft wakker."
Ibn Soria zei:
-"Je hebt gelijk. Er rest je slechts ons te informeren over je Heer.Wie "
is Hij?
Hierop liet Allah swt de Engel Gabriël neerdalen om de soerat van het pure en exclusieve geloof te openbaren:
-"In de naam van de Barmhartige, de Genadevolle:
Zeg: Hij is Allah is één. Allah, de Eeuwige.
Niet heeft Hij verwerkt noch is Hij verwekt.
En niet is één aan Hem gelijkwaardig."
(112 Soera El Ichlas)

Ibn Soria antwoordde:
-"Wat je zegt is waar. Nu heb ik nog één vraag. Als je deze
beantwoordt, dan geloven wij je, dan zullen wij ons bekeren tot de
islam en je volgen. Wie is de Engel, die je de openbaring geeft?"
De Profeet vzmh gaf als antwoord:
- "Dat is de Engel Gabriël."
Ibn Soria verklaarde aldus:
-"De Engel Gabriël is onze vijand. Hij veroorzaakt strijd en oorlog.
nooit openbaart hij het makkelijke en het gewenste. Derhalve
schenken we je ons geloof niet. als het Michaël (die de regen en
genade brengt) wat geweest, die je openbaringen gaf, dan zouden
wij je geloofd hebben."

hierop liet Allah swt de volgende verzen neerdalen, die hun ware bedoelingen duidelijk maakten:
-"Wie is een vijand van Gabriël? Hij is het toch, die deze (schrift) heeft neergezonden tot uw hart met de permissie van Allah, als bevestiging van hetgeen eraan voorafging en als rechte leiding en goed nieuws voor de gelovigen.
Wie een vijand is van Allah, Zijn Engelen, Zijn Boodschappers, Gabriël en Michaël, waarlijk Allah is een vijand voor de ongelovigen."
(2 soerat El baqarab 97 + 89)



citaat uit het boek "De Engelen" van Fdal Haja El Figuigui



22-11-2006, 22:02


La3natoe llahi 3alaihim (ze waren en zijn altijd al vervloekt geweest).
Zij hebben profeten vermoord en hun eigen profeet MOSA (vzmh) het moeilijk gemaakt en Jezus (vzmh) verraden. Wat verwacht je dan van zo'n volk? Dat zij Mohammed (vzmh) dan zullen accepteren?
ALLAH had hen in de mensheid boven iedereen uitgekozen. Maar zij weigerden zich aan hem over te geven.
Vinden jullie het gek dan dat er een TOORN op hen rust?

02-01-2007, 11:32
wollah illah!!

02-01-2007, 12:33

Citaat door aka_coolest:
Rust er een toorn op de joden? Vertel eens? Meer dan 300 nobelprijswinnaars, het rijkste en machtigste volk op aarde.


op aarde ja...

02-01-2007, 13:40



Citaat door aka_coolest:
Rust er een toorn op de joden? Vertel eens? Meer dan 300 nobelprijswinnaars, het rijkste en machtigste volk op aarde.



Nobelbrijzen
Iets van Joden voor Joden!

02-01-2007, 13:48

Citaat door aka_coolest:
Rust er een toorn op de joden? Vertel eens? Meer dan 300 nobelprijswinnaars, het rijkste en machtigste volk op aarde.


je snapt het volgens mij nog niet ........... allah ssoeb7anahu wa ta'ala laat ze genieten in het wereldse leven maar in het hiernamaals zullen ze brandhout zijn voor de hel

02-01-2007, 16:32

Citaat door aka_coolest:
Bestaan er dan ook nog joden buiten de aarde?


ik dacht dat jij slim was..
lees oem hoedaifah's reactie misschien begrijp je het dan

02-01-2007, 16:39

Citaat door aka_coolest:
Ik vind het toch een beetje misdadig iemand eerst van het leven te laten genieten. Is het niet zo dat Allah de god van de voorspoed is? Is dat niet 1 van zijn 99 namen? Waarom zie je in de islam allesbehalve voorspoed?


correctie...jij ziet in de islam alles behalve voorspoed

17-01-2007, 10:13

Citaat door aka_coolest:
Rust er een toorn op de joden? Vertel eens? Meer dan 300 nobelprijswinnaars, het rijkste en machtigste volk op aarde.





nobelprijzen in vorm van vuur uit de hel....bedoel je

17-01-2007, 10:21
Waarom voelen moslims zich toch altijd zoveel beter dan andersgelovigen? Nochtans is er geen kat die kan bewijzen dat het Boek een dictee is van God en dat de islam het ware geloof is.

Ps. Als ik om bewijzen vraag komen jullie meestal af met de Koran of de hadieths maar dat zijn geen bewijzen. Het kan evengoed zijn dat Mo dat zelf heeft geschreven en bedacht (k zeg niet dat het van de bijbel of torah niet hetzelfde is he) om een volk in bedwang te houden.

17-01-2007, 10:25

Citaat door aka_coolest:
Economisch lopen ze hopeloos achter op de rest van de wereld. Wat doen ze om die ellende te ontvluchten?



Het is alweer de 3e 7e eeuw er gaan veel veranderingen komen in de wereld..

17-01-2007, 10:27

Citaat door Mr_S:
Het is alweer de 3e 7e eeuw er gaan veel veranderingen komen in de wereld..


Euhm, oke.

17-01-2007, 10:41



Citaat door cremmeke:
Waarom voelen moslims zich toch altijd zoveel beter dan andersgelovigen? Nochtans is er geen kat die kan bewijzen dat het Boek een dictee is van God en dat de islam het ware geloof is.

Ps. Als ik om bewijzen vraag komen jullie meestal af met de Koran of de hadieths maar dat zijn geen bewijzen. Het kan evengoed zijn dat Mo dat zelf heeft geschreven en bedacht (k zeg niet dat het van de bijbel of torah niet hetzelfde is he) om een volk in bedwang te houden.


Jah en tuurlijk zullen wij met de Koran en de Hadith komen.. laat ik jou eerst ff herinneren dat het alweer 1400 jaar geleden is sinds de Profeet Mohammed (vzmh).
En tog worden de dingen wat in de Koranverzen gezegd word door de grootste WETENSCHAPPERS gevonden terwijl het een boek is van 1400 jaar geleden.

Laat ik je een voorbeeld geven over de embryologie, Professor Moore is 1 van de belangrijkste proffesoren van de wereld over de embryologie.
En er zijn 3 fasen in de ontwikkeling van een embryo. En dat is pas bekend geworden voor de mensen sinds de 18e eeuw.
Terwijl in de Koran duidelijk aangegeven word door Allah met 1 van zijn verzen:
Wat is er met jullie dat jullie Allah niet waarderen en Hem voor zijn Grootheid niet vrezen? Terwijl hij jullie waarlijk in fasen heeft geschapen?? (71/13-14)

Vervolgens schiepen Wij de druppel tot een bloedklonter (alaka, genestelde embryo, bloedzuiger, bloedklonter...) dan schiepen Wij de bloedklonter tot een vleesklomp (zoals gekauwd vlees), dan schiepen Wij de vleesklomp tot beenderen en dan bekleedden Wij de beenderen met vlees; vervolgens lieten Wij het als een andere schepping ontstaan. (Koran 23/14)

Hij schept jullie in de buiken van jullie moeders, de ene schepping na de andere in DRIE duisternissen (39/6)

Dit is maar 1 voorbeeld terwijl er nog honderden zijn.. er zijn genoeg bewijzen.

17-01-2007, 10:52
soebhanallah het lukt jullie telkens weer.
ik start een serieuse onderwerp...zodat jullie ervan kunnen leren, en ik krijgt de raarste reacties.....elhamdoilillah

moge Allah swt ons vergeven....inshallah

17-01-2007, 12:37

Citaat door marokko_moslima:
soebhanallah het lukt jullie telkens weer.
ik start een serieuse onderwerp...zodat jullie ervan kunnen leren, en ik krijgt de raarste reacties.....elhamdoilillah

moge Allah swt ons vergeven....inshallah



Inshallah!!!!

Pagina's : [1] 2 3 4