Bekijk volle/desktop versie : Verse levende krab gekocht en weet er geen raad mee



Pagina's : [1] 2

22-11-2006, 14:36
Dames,

Weet iemand hoe ik deze krabben moet schoonmaken? Nadat ik ze in kokend water heb gekookt, bedoel ik?
En hoe moet ik het vlees eruit halen?

Waar ben ik aan begonnen?

22-11-2006, 14:53



Citaat door oume Youssra:
Dames,

Weet iemand hoe ik deze krabben moet schoonmaken? Nadat ik ze in kokend water heb gekookt, bedoel ik?
En hoe moet ik het vlees eruit halen?

Waar ben ik aan begonnen?


Ik hoop voor jou dat er nog snel iemand reageert,voor dat die beestjes zijn gaan lopen

22-11-2006, 15:08

Citaat door Dikra_m:
Ik hoop voor jou dat er nog snel iemand reageert,voor dat die beestjes zijn gaan lopen


Kennelijk weinig ervaring hierzo met krab. Ze kunnen nergens meer heen Dikra, want heb ze in een pan kokend water gestopt.

Ben benieuwd wat het wordt ?

22-11-2006, 15:10

Citaat door oume Youssra:
Kennelijk weinig ervaring hierzo met krab. Ze kunnen nergens meer heen Dikra, want heb ze in een pan kokend water gestopt.
Ben benieuwd wat het wordt ?



22-11-2006, 15:21



Citaat door oume Youssra:
Dames,

Weet iemand hoe ik deze krabben moet schoonmaken? Nadat ik ze in kokend water heb gekookt, bedoel ik?
En hoe moet ik het vlees eruit halen?

Waar ben ik aan begonnen?


krab reinigen en 10 minuten laten koken in water met visbouillonblokje. Scharen vervolgens breken en vlees uit de krab halen

22-11-2006, 15:36

Citaat door oume Youssra:
Dames,

Weet iemand hoe ik deze krabben moet schoonmaken? Nadat ik ze in kokend water heb gekookt, bedoel ik?
En hoe moet ik het vlees eruit halen?

Waar ben ik aan begonnen?




waarschuwig.. Krabben is wel haram!! heb gelezen bij hallal en haram boek!!

22-11-2006, 15:38

Citaat door miss_baby:
waarschuwig.. Krabben is wel haram!! heb gelezen bij hallal en haram boek!!

Ik dacht dat al wat uit de zee komt halal was

23-11-2006, 13:09

Citaat door Dikra_m:
Ik dacht dat al wat uit de zee komt halal was


Maar levend in brandend water gooien lijkt me best een pijnlijke dood..

23-11-2006, 13:27

Citaat door Ameera:
Maar levend in brandend water gooien lijkt me best een pijnlijke dood..


Inderdaad

23-11-2006, 15:30

Citaat door Ameera:
Maar levend in brandend water gooien lijkt me best een pijnlijke dood..



Nou je keel doorgesneden worden lijkt me ook geen pretje.
Heb ze overigens eerst versuft door ze een tik op hun voorhoofd te geven, had ik ergens op internet gelezen.

En zolang je ze niet langzaam tot koken brengt, dus dat ze langzaam doodgaan mag het volgens mij wel.

Anyway, ze waren heerlijk. Heb ze in bouillon gekookt en daarna al het vlees eruit gehaald (wat een rotklusje is dat, mijn vingers doen nog steeds pijn) en toen lentjeuitjes, knoflook, kruiden erbij. In de pan gebaken met koriander erbij en toen basmatirijst erbij gedaan.

Tot slot met salade in de schelpen opgediend, zag eruit als een plaatje en was erg lekker.

23-11-2006, 15:39
geen foto ervan gemaakt?

23-11-2006, 16:11

Citaat door oume Youssra:
Nou je keel doorgesneden worden lijkt me ook geen pretje.
Heb ze overigens eerst versuft door ze een tik op hun voorhoofd te geven, had ik ergens op internet gelezen.

En zolang je ze niet langzaam tot koken brengt, dus dat ze langzaam doodgaan mag het volgens mij wel.

Anyway, ze waren heerlijk. Heb ze in bouillon gekookt en daarna al het vlees eruit gehaald (wat een rotklusje is dat, mijn vingers doen nog steeds pijn) en toen lentjeuitjes, knoflook, kruiden erbij. In de pan gebaken met koriander erbij en toen basmatirijst erbij gedaan.

Tot slot met salade in de schelpen opgediend, zag eruit als een plaatje en was erg lekker.


Jammie lijkt me wel lekker!!
Trouwens volgens mij is het niet haram wa Allah oe a3lam, want slakken worden toch in kokend water levend gekookt?

23-11-2006, 16:19



Citaat door Bent_Fes:
Jammie lijkt me wel lekker!!
Trouwens volgens mij is het niet haram wa Allah oe a3lam, want slakken worden toch in kokend water levend gekookt?



Had toch ook ergens gelezen dat krabben, slakken, mosselen,garnalen haram zijn.

Maaaaaaaaaaaar ik eet ze toch op
Ik eet eigenlijk bijna geen vlees dus eet ik veel vis en schaaldieren

23-11-2006, 18:56

Citaat door Dikra_m:
Ik dacht dat al wat uit de zee komt halal was



ja dacht ik ook dat uit de zee mag eten maar blijkt niet zo..
Staat op boek zeg Haram

23-11-2006, 18:57

Citaat door Ameera:
Maar levend in brandend water gooien lijkt me best een pijnlijke dood..



O daarom.

Pagina's : [1] 2