Bekijk volle/desktop versie : ontslagennnnnnnnnnnnnn



Pagina's : [1] 2

21-11-2006, 21:10
O ik baal zo erg gewoon ik voel me nu echt gediscrimineerd ik ben als enige na 6 jaar werk, vast contract ontslagen, omdat er te weinig werk is en ze willen gaan bezuinigen, wie heeft dit probleem gehad of heeft het momenteel. Wat hebben jullie gedaan en wat zijn de mogelijkheden....

groetjes

21-11-2006, 21:12


Waarrrrrrrrrrrom grijpt iedereen die het slecht heeft naar het woord discriminatieee .. !!!!!!!!als ze het slecht hebben .... miss zijn de andere wel beter dan dat jij bent ... ?? praat me je chef/baas of iets dergelijks. en je hoort een vergoeding te krijgen !

21-11-2006, 22:12

Citaat door chaimae18:
Waarrrrrrrrrrrom grijpt iedereen die het slecht heeft naar het woord discriminatieee .. !!!!!!!!als ze het slecht hebben .... miss zijn de andere wel beter dan dat jij bent ... ?? praat me je chef/baas of iets dergelijks. en je hoort een vergoeding te krijgen !


ik voel me degelijk gediscrimineerd..... omdat de rest van de collega's mogen blijven ik verdien geen tonnen waar de zaak ten onder gaat dussssssssssssssssss het is wel het juiste woord ja en ik laat nu alles via de rechtzaak spelen want jij en ik weten beter dan geen ander dat BUITENLANDERS harder werken dan die tata's, als ik naar mijn collega's kijk het zijn schatten hoor maar die lopen de hele dag koffie te leuten en over het weekend te praten terwijl de buitenlanders een andere mentaliteit hebben en die nl lopen gewoon te slijmen en het ze hebben het gewoon achter hun ellebogen zitten geloof me nou maar. Mijn collega's zijn zelfs in opstand gegaan waarom ik als enige weg moet. Ik heb er geen verklaring voor en zij ook niet............


De volgende keer of gewoon een positieve reactie of geen aub. maar ga niet gelijk oordelen ik ben al pissig genoeg.....

21-11-2006, 22:27
Als je collega's voor je het opgenomen hebben......Wie is er dan racistisch? Je baas? Als je dat kan bewijzen vliegt hij eruit....en jij houdt je baan

21-11-2006, 22:32


Ik denk dat er gewoon iemand uit moest.. of jij het nu was of iemand anders ...t had niet uitgemaakt.
Maar ik begrijp wel dat je het vervelend vindt en er vraagtekens bij zet, ik zou wel voor opheldering vragen bij mijn baas als ik jou was.. moehiem gair inshaAllah

21-11-2006, 22:33

Citaat door malikatjuh:
Ik denk dat er gewoon iemand uit moest.. of jij het nu was of iemand anders had niet uitgemaakt.
Maar ik begrijp wel dat je het vervelend vindt en er vraagtekens bij zet, ik zou wel voor opheledering vragen bij mijn baas als ik jou was.. moehiem gair inshaAllah

Ik denk het ook....Vaak hebben marokkanen gewoon neit de juiste diploma's en ja welke mensen gaan als eerste uit?

21-11-2006, 22:36
je moet sowieso je ontslag aanvechten bij de rechtbank sector kanton, als je nog een ww uitkering wil hebben. (voorwaarden)
via je de kantonrechtersformule kom je nog in aanmerking met een afvloeiingsregeling
mocht t zijn dat het ontslag onrechtmatig is, dan is het ontslag nietig en krijg je tot op de dag van vandaag doorbetaald..alof er geen ontslag is geweest.

ik wil je er best meer over vertellen als je wilt...
pm me maar

21-11-2006, 22:51

Citaat door Samir25:
Dit duidelijk een vorm van de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt


oke, wat is jouw advies?

21-11-2006, 23:08
Benader de vakbond als je daar lid van bent?

21-11-2006, 23:36

Citaat door Samir25:
Ik denk het ook....Vaak hebben marokkanen gewoon neit de juiste diploma's en ja welke mensen gaan als eerste uit?



Wat lul je nou, dat jij geen goed nederlands kan schrijven wil niet zeggen dat alle marokkanen op jou lijken.

21-11-2006, 23:38

Citaat door Martill:
oke, wat is jouw advies?


Die man heeft geen advies, er komt alleen stront uit zn nek.

22-11-2006, 00:11

Citaat door moi28:
O ik baal zo erg gewoon ik voel me nu echt gediscrimineerd ik ben als enige na 6 jaar werk, vast contract ontslagen, omdat er te weinig werk is en ze willen gaan bezuinigen, wie heeft dit probleem gehad of heeft het momenteel. Wat hebben jullie gedaan en wat zijn de mogelijkheden....

groetjes



Je ben vast geen lid van een vakbond.

Is er een sociaal plan? Krijg je 6 maandsalarissen mee?

Zo niet, stap naar een advocaat (ga naar gerechtswinkel), haal indien je niet veel verdiende een bewijs van onvermogen (ivm pro deo advocaat).

Vervolgens het economisch aangevraagde ontslag aanvechten.

Op basis van kantonrechtersformule krijg je per gewerkt jaar 1 maand mee.

Als je geluk hebt is er nog meer uit te halen zoals scholing of outplacement.

22-11-2006, 08:45



Citaat door SOCIALSKILLED:
Je ben vast geen lid van een vakbond.

Is er een sociaal plan? Krijg je 6 maandsalarissen mee?

Zo niet, stap naar een advocaat (ga naar gerechtswinkel), haal indien je niet veel verdiende een bewijs van onvermogen (ivm pro deo advocaat).

Vervolgens het economisch aangevraagde ontslag aanvechten.

Op basis van kantonrechtersformule krijg je per gewerkt jaar 1 maand mee.

Als je geluk hebt is er nog meer uit te halen zoals scholing of outplacement.



hmmmm interessant, ik ben wel lid van een vakbond heb een rechtbijstandverzekering en volgens het vakbond krijg ik dus een advocaat want mijn werkgever gaat mijn ontslag via CWI aanvragen en dat kan niet zomaar ze moeten bewijzen hebben van ongeacht wat dan ook. en ze moeten met cijfers komen als het inderdaad slecht gaat met het bedrijf. Moehiem ik voelde me gewoon shit, even voor de duidelijkheid het heeft niets met diploma's te maken als HBO'er alhamdoelilah ben ik ook niet op mijn mondje gevallen. Het voelde alleen alsof ik gediscrimineerd ben that's all.

Ik heb alhamdoelilah nu werkervaring en ben heel wat certificaten rijker gelukkig door het bedrijf, daar zit ik niet over in. Ik weet wat ik te bieden heb alleen het afscheid van mijn collega's zat me meer dwars dan het werk op zich, want ik ben van plan om zelf iets te gaan ondernemen inchallah.
De manier waarop en hoe het gegaan is, kan ik gewoon niet vergeten, daarom heb ik me de volgende dag maar ziek gemeld op advies van een jurist niet zelf verzonnen hoor maar ook de rest van mijn collega's hadden het zelfde gedaan ik dacht te veel aan anderen maar nu kunnen ze de schijt krijgen.

Ik wilde iedereen bedanken voor zijn reactie.

groetjes moi.

22-11-2006, 08:51

Citaat door moi28:
O ik baal zo erg gewoon ik voel me nu echt gediscrimineerd ik ben als enige na 6 jaar werk, vast contract ontslagen, omdat er te weinig werk is en ze willen gaan bezuinigen, wie heeft dit probleem gehad of heeft het momenteel. Wat hebben jullie gedaan en wat zijn de mogelijkheden....

groetjes


Ben je lid van een vakbond, heb je rechtsbijstand... ik zou laten bijstaan door een jurist en een gouden handruk eruit slepen!

22-11-2006, 08:57

Citaat door nice1975:
Ben je lid van een vakbond, heb je rechtsbijstand... ik zou laten bijstaan door een jurist en een gouden handruk eruit slepen!


Ja en die gouden handdruk dat is nog maar de vraag want mijn werkgever had mij al een keer eerder gevraagd kunnen we niet samen wat afspreken over een leuke bedrag ik dacht bij mij zelf ja daaaag laat het maar dan uit de hand lopen maar ik kreeg het ineens zo onverwachts dat ik er van schrok en overstuur naar huis ging.

Een jurist zei, dat ik dus recht heb op 6 maanden bruto en 8% vakantietoeslag dus ik ben benieuwd ik word per 1 jan. officieel ontslagen. Dus ik ben nu druk met het zoeken naar iets wat ik tijdelijk kan doen inchallah totdat ik mijn eigen zaakje heb inchallah. Dus dat geld komt eigenlijk wel goed uit hihihih. Inchallah. En het is eerlijk alhamdoelilah.

Pagina's : [1] 2