Bekijk volle/desktop versie : Kunnen we Shaitan of de Djinn zien



Pagina's : [1] 2

21-11-2006, 20:09
Kunnen we Shaitan of de Djinn zien


Shaitan en de Djinn kunnen niet in hun oorspronkelijke vorm door ons gezien worden.

Abu Hoerairah heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd: “Als je een hond hoort blaffen of een ezel hoort balken in de nacht, zoek dan toevlucht bij Allah tegen Shaitan, want zij zien wat jullie niet zien.” (Ahmad en Aboe Dawoed)

Abu ad-Dardaa zei: “De Boodschapper van Allah was in gebed toen wij hem hoorden zeggen: “Ik zoek toevlucht bij Allah tegen jou.”Toen reikte hij zijn hand uit alsof hij iets vastgreep en zei toen drie keer, “Ik vervloek je bij Allah´s vloek.”Nadat hij het gebed had beëindigd vroegen wij: “Oh Boodschapper van Allah, we hoorden U wat zeggen in het gebed wat we U nooit eerder hoorden zeggen. We zagen dat U Uw hand uitreikte.”Hij antwoordde hierop:”Voorzeker Allah´s vijand Iblis kwam met een brandende fakkel en probeerde het in mijn gezicht te werpen...” (Moeslim)

En in de Qor-aan staat het volgende over hun onzichtbaarheid voor de mens: “Hij (Shaitan) en zijn aanhangers zien jullie van waar jullie hen niet zien.”

Het is duidelijk dat we Shaitan of de Djinn niet in hun ware vorm kunnen zien, maar zodra ze een vaste vorm aannemen kunnen we hen waarnemen. De Djinn kan de vorm aannemen van de mens. Dit blijkt uit de volgende Hadith: Aboe Hoerairah zei: “De Profeet stelde mij aan voor het beheren van de zakaah aangaande Ramadan. Terwijl ik dat deed, kwam er iemand en rommelde in het voedsel dus ik greep hem en zei: “Bij Allah, Ik zal je naar de Profeet brengen!”Maar de man riep: “Voorzeker ik ben arm en ik heb behoeftige (Thuis).”Dus ik liet hem gaan. De volgende ochtend vroeg de Profeet: “Aboe Hoerairah, wat heb je gedaan met je gevangene?”Ik zei: “Hij zei dat hij zeer behoeftig is en een familie heeft, dus ik liet hem gaan.”De Profeet zei toen:”Hij heeft gelogen en hij zal terug keren.”Dit herhaalde zich nog tweemal en de laatste keer zei de man: “Ik zal je wat leren als je me vrij laat. En hij leerde Aboe Hoerairah Ayat al Koerzie waarmee hij zichzelf tegen Shaitan kon beschermen. De Profeet bevestigde dat dit klopte maar dat de man (waarmee Aboe Hoeraira had gesproken) een dwangmatige leugenaar was en deelde Aboe Hoerairah mee dat hij de laatste drie dagen met Shaitan gesproken had. (Boekhaarie)

Ze kunnen niet alleen de vorm aannemen van een mens maar ook van dieren. Aboe Said al-Koedrie heeft overgeleverd dat de Profeet zei: “Er zijn in Medina een groep Djinn´s die Moslim zijn geworden. Zodra men een slang ziet (in zijn huis) moet men hen eerst (verzoeken) de mogelijkheid te geven het huis te verlaten. Als één van hen daarna alsnog terugkomt, doodt het want het is een duivel.” (Moeslim)

En uit een andere Hadith blijkt dat: “De zwarte hond is een duivel.” (as Sihaah as Sittah, dit is dus vermeld in de 6 betrouwbare bronnen waaronder Moeslim)

Shaitan en de Mens
Hetgeen dat Shaitan wil, is het leiden van de mens naar de Hel. Het klinkt misschien heel dramatisch en iets voor mensen uit de oudheid, maar het is een feit. Shaitan is verdoemd en zal hel nooit verlaten omdat hij niet geeft gebogen voor de mens en dus Allah ongehoorzaam was. Hij verwijt ons dat hij naar hel gaat.
Dat Shaitan constant bezig bij ons aanwezig is, blijkt uit de volgende uitspraak: “Safiyyah heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd: “Voorzeker, Shaitan stroomt door de aderen van Adam´s nakomelingen.” (Boekharie en Moeslim)
De Djinn´s zijn in staat de droom van de mens te beïnvloeden en hiermee ook het onderbewustzijn van de mens. De Profeet zei: “Voorzeker de droom die een persoon heeft tijdens zijn slaap bestaat uit drie soorten: Een droom van de Genadevolle (Allah), een trieste of slechte droom van Shaitan en een droom die voortkomt uit het onderbewustzijn.” (Moeslim)

Shaitan probeert controle te krijgen op ons tijdens onze slaap, dit blijkt uit de volgende Hadith: “Als jullie slapen, bevestigd Shaitan 3 knopen aan de achterzijde van jullie nek. Hij zegt dan het volgende en blaast dat in de knopen: “De nacht is lang dus blijf maar slapen.”Als een persoon wakker wordt en Allah verheerlijkt dan zal de eerste knoop losgemaakt worden. Als men Wudu (kleine wassing) verricht dan wordt de tweede knoop losgemaakt. Zodra men het gebed verricht zullen alle knopen los zijn. Hierna zal die persoon vol met energie en vrolijk de ochtend tegemoet gaan en anders wordt hij wakker met een lusteloos gevoel en is chagrijnig.” (Boekharie)

“Een ieder die van jullie opstaat uit zijn slaap behoort Wudu te verrichten. Hij moet zijn neus 3 maal reinigen (met water snuiten) want Shaitan verblijft in het bovenste gedeelte van zijn neus tijdens de nacht.” (Boekharie)

Shiatan kan ook onze gedachten beïnvloeden door bepaalde ideeën te introduceren. Aboe Hoerairah heeft overgeleverd dat de Profeet zei: “Shaitan zal één van jullie benaderen en zeggen: “Wie heeft dit of dat gecreëerd?”Totdat hij vraagt: “Wie heeft je Heer gecreëerd?”Wanneer het zover komt, behoort men toevlucht te zoeken bij Allah en deze nutteloze gedachten stoppen.” (Moeslim)

Dit betekent niet dat iedereen dezelfde gedachten heeft zoals boven aangegeven maar dat Shaitan probeert de mens te verleiden om bepaalde zaken, aangaande onze religie en onze Schepper, in twijfel te laten trekken. Shaitan zoekt naar een zwak punt en zal proberen de mens daardoor te laten twijfelen door op dit onderwerp in te gaan. Daarom is het belangrijk onszelf te beschermen tegen die gedachten door kennis op te doen en bij Allah toevlucht te zoeken tegen slechte gedachten en influisteringen van Shaitan.

Shaitan en zijn handlangers kunnen ook verblijven in onze huizen. Jaabir ibn Abdoellah heeft overgeleverd dat de Profeet zei: “Als een persoon zijn huis binnengaat en Allah gedenkt terwijl hij binnentreedt (BismAllah – In de naam van Allah) en wanneer hij eet, dan zal Shaitan zeggen (tegen zijn metgezellen), “Er is geen plaats om de nacht door te brengen en geen avondeten.”Maar als iemand zijn huist binnentreedt zonder Allah te gedenken, zal Shaitan zeggen: “Jullie hebben een plaats gevonden om de nacht door te brengen.”En als hij Allah niet gedenkt voor (of tijdens) het eten, dan zal hij (Shaitan) zeggen: “Jullie hebben zowel een plaats gevonden om de nacht door te brengen en avondeten.” (Moeslim)

Ik wil hier nog wel even bij vermelden dat als men tijdens het eten of na het eten realiseert dat men geen (Bismillah) heeft gezegd dan kan men de volgende dua zeggen "Bismillah fil awal wal Ahir".

Shaitan is ook aanwezig bij de geboorte van de mens, de Profeet zei hierover. “Shaitan prikt ieder nieuw geboren kind van Adam´s nakomelingen met zijn vinger. Ze beginnen allemaal te huilen door zijn aanraking, behalve bij Meryam en haar zoon Iesah (Jezus).” (Boekharie)

Ten tijde van de dood zullen de slechte Djinn hun uiterste best doen om de gelovigen alsnog te laten struikelen. Er is overgeleverd dat de Profeet gewoon was de volgende dua te zeggen: “Oh Allah ... Ik zoek toevlucht bij U tegen Shaitan die zal proberen mij te laten dwalen ten tijde van de dood...” (Aboe Dawoed)

21-11-2006, 20:10


Bescherming tegen Shaitan

El hamdulilah, Allah heeft kenbaar gemaakt hoe we onszelf kunnen beschermen tegen shaitan en zijn handlangers (onder de Djinn en de mens). Er zijn zoveel manieren en de beste bescherming is de bescherming van Allah . We moeten ons hier heel bewust van zijn.

“En wanneer een influistering van de satan jou ingefluisterd wordt, zoek dan je toevlucht bij Allah. Voorwaar, Hij is Alhorend, Alwetend. “Voorwaar, wanneer degene die (Allah) vrezen door een influistering van de satan getroffen worden, gedenken zij (Allah). En dan zien zij (de waarheid) in.” (7:299-201)

belangrijke punten die we moeten aanhouden om onszelf te beschermen tegen magie of influisteringen van de Shaitan en Djinn is het zoeken van bescherming door middel van de Adhkar (dhikr) welke aangegeven zijn in de Islaam. Het verrichten van Duat enhet opzeggen van dhikr welke zijn overgeleverd door de Profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem).

We kunnen er niet omheen, iedereen heeft wel eens met shaitan te maken, bewust of onbewust, zowel degenen die constant bezig zijn met de Islam als degene die weinig doen aan hun religie (uiteraard zal de laatste groep een makkelijkere prooi zijn voor Shaitan). De volgende mogelijkheden hebben wij om onszelf te beschermen:

1) Het gedenken van Allah ten alle tijden is al een gigantische bescherming op zich.

2) Een andere mogelijkheid is het toevlucht zoeken bij Allah tegen Shaitan. Allah zegt ook in de Qor-aan dat we altijd met Audzu Bilahi minal Shaitan al Rajeem moeten beginnen als we de Qor-aan lezen. In de Qor-aan staat: “En wanneer jullie de Qor-aan lezen: zoek dan de bescherming van Allah tegen de vervloekte Satan.” (16:98)

3) De Adhan en iqama jagen de Shaitan weg. De Profeet heeft hierover gezegd: “Wanneer de Adhan (oproep tot he gebed) plaatsvindt, zal shaitan zo snel als hij kan weg rennen (zodat hij het niet kan horen). Wanneer het afgelopen is keert hij terug, maar wanneer de Iqamah wordt gezegd keert hij zich om en rent hij weg. Wanneer dit is afgelopen keert hij terug om de mens af te leiden (tijdens het gebed) zeggende: “Herinner je dit en dit, herinner je dit en dat.”Hij verwijst naar zaken die de persoon niet in gedachten had. Het gevolg hiervan is dat de persoon vergeet hoeveel (rakaat) hij heeft geboden.” (Boekharie)

De Profeet was gewoon de Adhan uit te spreken in het oor van een pasgeboren baby. Hieruit kunnen we ook opmaken hoeveel waarde de Adhan heeft als bescherming tegen Shaitan.

4) De Mu´awwadhataan: de Surah´s al-Falaq en an-Naas. De Profeet was gewoon om toevlucht te zoeken tegen de Djinn en het slechte ook (hasat) van de mens totdat de twee surah´s over het toevlucht zoeken werden geopenbaard. Toen deze werden geopenbaard, gebruikte hij alleen deze methode en weerhield zich van andere manieren. (Thirmidi)

5) Ayat al-Kurzi (zie bovengenoemde verhaal van Abu Hurairah onder kop “Kunnen we shaitan en de Djinn zien.”

6) La ilaha illallahu wahdahoe la shareeka lah, lahul mulk wa lahul hamd wa huwa ala kulli shay´in qadeer.

Als men dit 100 maal zegt dan kan men de beloning krijgen die gelijk is aan het bevrijden van 10 slaven. Honderd goede daden zullen worden toegekend en honderd slechte daden zullen worden verwijderd. De persoon die dit zegt in de ochtend zal beschermt worden tegen shaitan tot de avond en als men het zegt in de avond zal men beschermdworden tegen shaitan tot de ochten. (Boekharie)

21-11-2006, 20:11
7) Het zeggen van Bismilah (in de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle) als men het huis betreedt en voordat men gaat eten. En dit behoren we in principe bij alles dat we doen te zeggen. De Profeet heeft gezegd: “Zeg niet: “Dat Shaitan vernederd mag worden”, want hij zal groeien tot hij de grootte heeft van een huis en hij zal dan zeggen: “Bij mijn kracht, ik zal hem bezitten.”Zeg echter: “Bismilah”Want als je dat zegt, zal hij zo klein worden als een vlieg.” (Aboe Dawoed)

8) Toevlucht zoeken tegen de Djinn voordat men het toilet binnengaat. Als de Profeet naar het toilet ging zei hij: “Allahoema innie Audzhoe bika minal goebsie wal gaba´ies.” (Oh Allah! Ik zoek bescherming bij U tegen de mannelijke en vrouwelijke shayateen.” (Boekharie en Moeslim)

9) Als men het huis verlaat en dan zegt: “Bismilahi Tawakaltu Allah wala hauwla wa la Qoewata illa bilah.” (In de naam van Allah, ik vertrouw in Allah en er is geen macht noch kracht buiten Allah). Er zal dan gezegd worden tegen deze persoon: Je hebt leiding gekregen, je bent voorzien en beschermd. Shaitan zal zich dan van hem afkeren en één shaitan zal tegen de andere zeggen: “Wat kunnen we doen tegen een persoon die geleidt, voorzien en beschermd wordt.” (Aboe Dawoed)

10)Tijdens het gezamelijke gebed behoren we onze voeten en shouders tegen elkaar te plaatsen zodat shaitan niet tussen ons in komt te staan.

11) Het lezen van Surah Baqarah. De Profeet zei: “Shaitan vlucht van een huis waar Surah al-Baqarah (2e hoofdstuk uit de Qor-aan) wordt gereciteerd.” (Thirmidhi)

12) Het verrichten van Wudu (wassing). De Profeet heeft gezegd: “Boosheid is van Shaitan en Shaitan is gemaakt van vuur. Vuur wordt gedoofd door water, dus als één van jullie kwaad wordt moet hij wudu verrichten.” (Ahmad)

Dit zijn slechts enkele manieren die wij hebben als bescherming maar wel hele belangrijke methoden om mee te beginnen InshAllah.

Zoals we kunnen zien hebben we talloze manieren om onszelf te beschermen tegen Shaitan. Hij zal altijd proberen, zelfs op ons sterfbed, om ons onderuit te halen. Allah geeft ons de kans om de aanvallen van Shaitan te analyseren door voorbeelden en waarschuwingen in de Qor-aan en via het voorbeeld van de Profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem). Door dit prachtige voorbeeld kunnen we leren wat we eraan moeten doen maar leren we ook dat het ieder mens kan overkomen. Fouten maken is menselijk maar we hebben leiding gekregen om onze fouten te beperken. Maken we een fout, dan moeten we in berouw tot Allah keren en proberen het de volgende keer te vermijden, hier kan shaitan niet tegenop. Allah is vergevensgezind en Genadevol en Hij zal ons altijd helpen zolang wij ons best doen. Niets gebeurt vanzelf, we moeten zelf ook vechten voor een goed leven en voor de beloning van het hiernamaals. Doen wij ons best dan komt Allah ons tegemoet, maar gaan we achterover liggen en denken we dat alles vanzelf komt dan zijn we een makkelijk prooi voor Shaitan. Laat je niet pakken door hem want dat zou ontzettend zonde zijn van de kans die we hebben gekregen in dit leven.

Gebruikte bronnen:

Sahih Boekharie
The Exorcist tradition – Bilal Philips
Resisting the Shiatan – Shaikh Saleem bin Eid al Hilaalie
The Jinn – Mustafa Ashour


Shirk: Shirk is het aanbidden van andere naast Allah of in plaats van Allah. Er vanuit gaan dat je alleen via een bepaald persoon met Allah in contact kunt treden. Of dat diegene je zonde namens Allah kan vergeven. Shirk is 1 van de grootste zonde die men kan plegen. Doe je dit onbewust en stop je nadat je leiding hebt gekregen dan is er geen blaam (InshAllah) Allah weet wat de harten werkelijk verbergt.

21-11-2006, 22:13
Jah MasALLAH!!

Iemand:waar heeft u gehoord dat als de zwarte hond geen schaduw heeft dan een Djin is???

22-11-2006, 08:25



Citaat door Iemandd:
Hier, bij mij thuis En het hoeft geen djinn te zijn, maar kan ook een shaytaan zijn.
Maaruuh, ja dat is dus eigenlijk mijn vraag hea, khad er een vraagteken achter gezet



O haha Sorry


Maar ALLAHOE E3lam heb daar nooit over gehoord als ik iets weet zal ik u het meteen vertellen


Ghair insALLAH

22-11-2006, 10:19
Masha ALlah zuster, heeeelinformatief

Moge ALlah subhanahoe wa ta3ala je djennat al firdauws schenken insha ALlah!

Doe nog meer en insha ALlah zullen je hasanaat meer dan verdubbeld worden door de almachtige!

22-11-2006, 11:47
ik spreek elke morgen met shaytaan bij fajr , hij komt me vertellen om te blijven liggen i.p.v te bidden in de moskee.

22-11-2006, 13:16
Moet je vooral blijven doen! DE HATELIJKE GROETEN!!!!!!

22-11-2006, 13:57

Citaat door Ikvergaarkennis:



Abu ad-Dardaa zei: “De Boodschapper van Allah was in gebed toen wij hem hoorden zeggen: “Ik zoek toevlucht bij Allah tegen jou.”Toen reikte hij zijn hand uit alsof hij iets vastgreep en zei toen drie keer, “Ik vervloek je bij Allah´s vloek.”Nadat hij het gebed had beëindigd vroegen wij: “Oh Boodschapper van Allah, we hoorden U wat zeggen in het gebed wat we U nooit eerder hoorden zeggen. We zagen dat U Uw hand uitreikte.”Hij antwoordde hierop:”Voorzeker Allah´s vijand Iblis kwam met een brandende fakkel en probeerde het in mijn gezicht te werpen...” (Moeslim)



Assalaamoe3alaikoem...

Deze kon ik nog niet.

Djazakkallahoegairan.

22-11-2006, 17:33

Citaat door Riffiboy:
Masha ALlah zuster, heeeelinformatief

Moge ALlah subhanahoe wa ta3ala je djennat al firdauws schenken insha ALlah!

Doe nog meer en insha ALlah zullen je hasanaat meer dan verdubbeld worden door de almachtige!




Amien Yarabal 3alamien!


Moge ALLAH S.W.T onze Imaan Versterken

22-11-2006, 17:34

Citaat door makaveli19:
ik spreek elke morgen met shaytaan bij fajr , hij komt me vertellen om te blijven liggen i.p.v te bidden in de moskee.




Okeyy maar dat hoef ik niet te weten


En doe hem maar de groeten

22-11-2006, 17:35

Citaat door Cyberman:
Assalaamoe3alaikoem...

Deze kon ik nog niet.

Djazakkallahoegairan.




Wa Iyaak Agie

22-11-2006, 17:42


Shaitaan (Duivel)

"Voorwaar, de Shaitan is voor jullie een vijand, beschouwt hem daarom als een vijand. Voorwaar, hij roept zijn volgelingen op om de bewoners van het laaiend vuur (de Hel) te worden. (35:6)

"En laat de Satan jullie niet afhouden: Voorwaar hij is voor jullie een duidelijke vijand. (43:62)

Allah laat ons iedere keer weten dat Shaitan onze nummer n vijand is en dat dit ook zo zal blijven tot het einde der dagen. Omdat het zeer belangrijk is, dat we weten tegen wat we vechten en hoe we dit moeten aanpakken, zullen we proberen dat hier uit te werken. InshAllah.

Shaitan raakte in verval nadat hij weigerde te buigen voor de eerste mens, Adam . Allah gebood de engelen en Iblis te buigen voor Adam, de engelen gehoorzaamden terwijl Iblis uit arrogantie weigerde, hij vond zichzelf beter dan de mens.

In de Qor-aan staat hierover: Voorzeker, Wij hebben jullie geschapen, vervolgens hebben Wij jullie vorm gegeven en daarna zeiden Wij tot de Engelen: Knielt jullie neer voor Adam,toen knielden zij, behalve Iblis, hij behoorde niet tot de knielenden. Hij (Allah) vroeg: Wat belemmerde jou je neer te knielen, toen Ik het jou beval?Hij zei: Ik ben beter dan hij (Adam); U hebt mij uit vuur geschapen terwijl U hem uit aarde hebt geschapen. (7:11-12)

Shaitan behoort tot de Djinn en niet tot de Engelen zoals sommige mensen beweren.

In de Qor-aan staat: En (gedenkt) toen Wij tot de Engelen zeiden: Knielt jullie eerbiedig voor Adam neer,toen knielde zij, behalve Iblis, hij behoorde tot de Djinns en hij schond het gebod van zijn Rabb. Zouden jullie dan hem en zijn nageslacht als helpers naast Mij nemen, terwijl zij voor jullie vijanden zijn? (18:50)

Hij had een hoge positie verworven bij Allah door middel van aanbidding, waardoor hij qua positie bijna gelijk was aan de Engelen.

De Djinns hebben namelijk ook de mogelijkheid te kiezen tussen goed en kwaad. Hierin hebben zij dezelfde keuze als de mens. Er bestaan onder de Djinns ook Moslims maar ook Christenen, Joden en Kafiroen.

Doordat Shaitan echter uit arrogantie het gebod van Allah eigerde, verloor hij alle privileges die hij eerder had en werd zelfs verdoemd.

Allah gaf hem echter uitstel tot de dag des Oordeels, maar met de kennis dat hij voor altijd in Jahanam (hel) zal verblijven.

We lezen in de Qor-aan: Hij zei: Geef mij uitstel tot de Dag waarop zij opgewekt zullen worden.Hij (Allah) zei: Voorwaar, jij behoort tot hen aan wie uitstel is gegeven.Hij (Iblis) zei: Omdat U mij hebt doen dwalen, zal ik hen belemmeren op Uw rechte pad. Daarna zal ik tot hen komen, van vr hen en van achter hen en van hun rechterzijde en van hun linkerzijde, en U zult de meesten van hen niet als dankbaren aantreffen. (7:14-17)

Allah vervloekte hem (de Satan) en hij (de Satan) zei: Ik zal van Uw dienaren een bepaald gedeelte nemen. En ik zal hen doen dwalen en ik zal hun ijdelheid opwekken en ik zal hen bevelen de oren van het vee te snijden en ik zal hen bevelen de schepping van Allah te veranderen.En wie in plaats van Allah, de Satan tot beschermer neemt, die zal waarlijk een duidelijk verlies lijden. (4:118-119)

Doordat Shaitan werd verbannen en verdoemd vanwege Adam en hiermee de mens, heeft hij zich voorgenomen de mens te verleiden tot het slechte. Zijn uiteindelijke doel is om zoveel mogelijk mensen naar de Hel te leiden. Hij doet dit door de verleidingen van deze wereld acceptabel te maken voor de mens. Als we om ons heen kijken, zien we dat de mensen hun verlangens volgen en hierdoor in verval raken omdat ze het contact met Allah hebben verloren.

Je ziet dat ze hun verlangens, geld, materie, afgodsbeelden of mensen (idolen) aanbidden terwijl de ware religie en de Enige God, Allah in hun ogen niets anders zijn dan verhalen van vroeger.

In de Qor-aan staat: En er is niets dat de mens verhindert om te geloven als de Leiding tot hen komt en om vergeving te vragen bij hun Rabb, behalve de handelswijze die de vroegere trof, of de bestraffing die zichtbaar over hen kwam. (18:55)

Islam is voor alle tijden en een redding voor de mens, maar Shaitan heeft het in hun ogen onbenullig gemaakt.

Allah zegt: Hij doet hen beloften en hij wekt hun ijdelheid op en wat Shaitan hen belooft is slechts een misleiding. (4:120)

Dit is wat Shaitan wilt en helaas gebeurt dit ook onder de Moslims, dit is erg omdat Allah ons juist de waarheid heeft gegeven en daar moeten we dankbaar voor zijn. Je moet realiseren dat Allah ons persoonlijk heeft gekozen, of je nu in een islamitisch gezin bent geboren of pas later voor de hebt Islam gekozen.

Shaitan probeert ons dus op allerlei manieren te verleiden tot het slechte wat uiteindelijk tot onze ondergang kan leiden, als we geen berouw tonen.

Allah zegt: De Shaitan dreigt jullie met armoede en beveelt jullie gierigheid en Allah belooft jullie vergeving van Hem en gunst. En Allah is Alomvattend, Alwetend. (2:268)

22-11-2006, 17:42
Op Yaum ul Qiyama dag van Opstanding zal Shaitan zich terug trekken en staan wij er alleen voor met onze daden.

In de Qor-aan staat het volgende: De Satan zei, nadat de zaak besloten was: Voorwaar, Allah heeft jullie een ware belofte gedaan, en ik heb jullie een belofte gedaan, maar ik liet jullie daarna in de steek. Ik had geen macht over jullie, behalve dat ik jullie heb geroepen, waarop jullie mij gehoorzaamden, verwijt mij daarom niets! Verwijten jullie jullie zelf maar. Ik kan jullie niet helpen en jullie kunnen mij niet helpen. Voorwaar, ik verwerp het, dat jullie mij voorheen als deelgenoot (aan Allah) toekenden. (14:22)

We hebben dan niemand om de schuld te geven, want ondanks de verleiding van Shaitan hebben we uiteindelijk zelf de keuze gemaakt om het slechte te doen en shaitan te volgen. Geef hem deze kans niet en vecht tegen de verleidingen. Uiteindelijk zijn wij het die zelf verantwoording moeten afleggen tegenover Allah en niemand anders. Niet je familie, niet je vrienden, niet de mensen op school of werk maar Jij alleen jij!

Het is belangrijk om dat te onthouden want niemand weet wanneer onze tijd voorbij is en dan wensen we een tweede kans maar dan is het te laat.

Allah de Genadevolle geeft ons n die kans en waarschuwt ons door te verwijzen naar de volkeren die ons zijn voorgegaan en die door hun arrogantie en ondankbaarheid vernietigd werden.

Allah zegt: En reizen zij (ongelovigen) niet op de aarde, zodat zij zien hoe het einde was van degenen vr hen? Zij waren sterker in kracht dan zij. En zij bewerkten de aarde en zij bebouwden haar meer dan zij (de ongelovigen) haar bebouwden. (30:9)

Integendeel, zij zeggen hetzelfde als de vroegere zeiden. (23:81)

Er zijn er waarlijk vr jullie geweest die op de (voor Allah) gebruikelijke wijze behandeld werden: reist dan rond op de aarde en ziet hoe het einde was van de Loochenaars. (3:137)

Allah zit niet te wachten op onze fouten zodat Hij ons kan straffen, maar wij hebben de mogelijkheid gekregen van Allah om te kiezen tussen goed en kwaad. Dit onderscheidt ons van de dieren die leven op hun instinct en die keuze is dus een privilege voor de mensheid.

Allah heeft ons boeken en Profeten gestuurd zodat we weten hoe we ons leven op de juiste wijze dienen in te delen en niet in het donker tasten! Een leven waar wij en onze omgeving het meest profijt van zullen hebben.

Door deze mogelijkheid is het wel zo eerlijk dat we dan ook beoordeeld zullen worden naarmate onze keuzes.

We hebben die verantwoordelijkheid en vrijheid gekregen en moeten daar dan ook naar handelen maar ook moeten we de consequenties van onze keuzes onder ogen zien. We hebben de mooiste leiding gekregen van onze Schepper, (Allah) door middel van de Qor-aan en het voorbeeld van de Profeet, laten we daar dan ook vol gebruik van maken zodat we succesvol zullen zijn in dit leven en het hiernamaals InshAllah.

In de Qor-aan staat: En Wij hebben in deze Qor-aan voor de mensen allerlei vergelijkingen uitgelegd. Maar de mensen zijn het meest over iets twistziek. (18:54)

Wat kan Shaitan
De Shaiyateen hebben bepaalde eigenschappen waardoor mensen, zonder de kennis, snel gestrikt worden. De Djinn heeft de mogelijkheid om gigantische afstand af te leggen in enkele seconden.

Ze kunnen daarnaast voorwerpen transporten zonder gezien te worden.

In de Qor-aan wordt het verhaal van profeet Sulayman (Solomon) genoemd waarin een Djinn aanbiedt de troon van Bilqees te halen, de koningin van Seba.

In de Qor-aan staat: “Hij (soelaiman) zei: “O vooraanstaanden, wie van jullie brengt mij haar troon, voordat zij naar mij komen als overgegeven.”Een Ifrit van de Djinn´s zei: “Ik zal hem naar jou brengen voordat jij van jou plaats opstaat..” (27:38-39)

De mogelijkheid van de Djinn om voorwerpen te vervoeren zonder gezien te worden, verklaart het spook fenomeen. Voorwerpen die door de lucht vliegen of verplaats worden etc.

Mensen zien geesten van hun overleden familieleden of vrienden en denken dat ze met hen kunnen communiceren. Dit is echter niet mogelijk, want zodra iemand is overleden kunnen ze niet meer terug komen naar de aarde en praten met de levenden. De Djinn´s nemen de gedaante aan van die personen en laten zo de mensen denken dat ze praten met een overledene alleen om hen zo te misleiden. Dit is zoals we weten het doel van de Shaiyateen, de mensen te misleiden.

Daarnaast kunnen de Djinn informatie doorgeven aan bepaalde mensen die de hulp hebben ingeroepen van de Djinn. Deze informatie is maar een klein gedeelte van de waarheid gemixt met vele leugens wat vaak voldoende is om de mens te misleiden zodat ze erin geloven.

Djinn´s kunnen ook gebeurtenissen,die honderden of duizenden kilometers verderop zijn gebeurd, in een seconde tijd doorgeven aan een persoon, waardoor het lijkt of deze persoon helderziende is of bepaalde krachten bezit.

Deze mensen die beweren kennis te hebben van het ongeziene en de toekomst staan bekend onder verschillende namen zoals: Waarzeggers, magiërs, astrologen, orakels etc.

22-11-2006, 17:43
Waarzeggers gebruiken verschillende methoden en media waarmee ze hun informatie beweren te verzamelen. Enkele van die methoden en media zijn: Het lezen van theebladeren of kopjes, het tekenen van lijnen, opschrijven van nummers, handlezen, horoscopen voorleggen, de klassieke glazen bol, rammelende botten etc etc. Degene die zich hiermee bezig houden kunnen in twee categorieën verdeeld worden:

1) Diegene die geen echte kennis hebben of geheimen maar die afhankelijk zijn van algemene gebeurtenissen welke regelmatig voorkomen. Ze vertellen hun klanten enkele gissingen welke soms uitkomen vanwege hun algemeenheid. De mens heeft vaak de neiging om alleen die dingen te geloven die uitkomen en vergeten welke voorspellingen niet uitkomen.

2) De tweede groep zijn diegene die contact hebben met de Djinn. Deze groep is heel belangrijk omdat shirk hier vaak een grote rol speelt. Degenen die hiermee werken blijken vaak zeer accuraat te zijn in hun informatie waardoor de verleiding voor zowel de Moslims als niet Moslims groot is.

De Profeet zei hierover: “Enkele mensen vroegen de Boodschapper van Allah over waarzeggers. Hij zei: “Ze zijn niets.”Ze zeiden: “Oh Boodschapper van Allah! Soms vertellen ze ons dingen die waar blijken te zijn.”De Boodschapper van Allah zei: “Een Djinn neemt een waar woord en fluistert dit in het oor van zijn vriend (de waarzegger) (zoals een van jullie iets in een fles stopt). De waarzegger mixt dat woord dan met honderd leugens.” (Boekhaarie)

Zo lijkt het dat die mensen daadwerkelijk kennis hebben over de toekomst. Zodra men in deze informatie gelooft is de weg naar Shirk1 geopend. Waarom vragen sommigen zich af? Omdat de kennis van de toekomst alleen bij Allah is en bij niemand anders. Allah heeft ons geschapen en heeft de tijd gecreëerd, alleen Hij is van alles op de hoogte.

Doordat deze mensen bepaalde dingen kunnen vertellen, gelooft men in het algemeen dat ze bijzondere krachten bezitten. Mensen vertrouwen dan op de woorden van de waarzegger en beginnen hen te geloven terwijl men alleen in Allah moet vertrouwen en Allah om leiding moet vragen. De Profeet heeft ons gewaarschuwd tegen waarzeggers. Hij zei hierover: “Het gebed van degene die een waarzegger benadert en iets vraagt over een willekeurig onderwerp, zal voor veertig dagen en nachten niet geaccepteerd worden.” (Moeslim)

“Een ieder die een waarzegger benadert en in zijn woorden gelooft, heeft hetgeen dat aan Mohammed is geopenbaard, ontkent.” (Ahmad)

Dit is maar één voorbeeld wat de mens doet met behulp van de Djinn. Een ander voorbeeld is magie. We zien om ons heen hoe sommige mensen magie verrichten en hier ook heel beroemd mee worden. Het publiek gelooft werkelijk dat deze personen kunnen toveren en denken dat hij speciale krachten (gave) bezit. Dit kan het werk zijn van de Djinn´s, die hierdoor proberen de mens te verleiden, maar het kan ook dat de persoon de mensen gewoon voor de gek houdt door bepaalde trucjes.

Magie gebeurt niet alleen in grote zalen of op televisie maar het gebeurd ook dagelijks in het leven van zowel Moslims als niet Moslims. Mensen gebruiken magie om verschillende redenen bijvoorbeeld: Jaloezie, wraak, eer, verliefdheid etc etc.

Ze roepen dan de hulp in van de Djinn. Het enige wat hierover gezegd kan worden is dat het Haram is. Allah is degene die alles ziet en weet en niets is voor Hem verborgen. Magie leidt tot Kufr en Kufr wordt niet vergeven, hiermee is alles wel gezegd.

In de Qor-aan staat: “En zij volgen wat de satans voorlazen ten tijde van Sulayman´s koninkrijk en Sulayman was niet ongelovig, maar de satans waren ongelovig, zij onderwezen de mensen tovenarij (Sihr) en wat was neergezonden te Babel aan de twee Engelen Haroet en Maroet.” (2:102)

De Profeet zei: “Vermijd de Mubiqat, i.e. shirk en hekserij.” (Boekharie) En “Twee mannen kwamen uit het Oosten en spraken tot de mensen die zeer onder de indruk waren van hun spraak. Daarop zei de Profeet: “Soms kan aantrekkelijke welsprekendheid Magie zijn.” (Boekharie)

In deze Hadith wordt onder andere bedoeld dat sommige mensen het goede slecht doen lijken en het slechte correct, doormiddel van hun manier van praten en uitleg.

We zien nu veel paranormale figuren opduiken die zogenaamd kunnen communiceren met de doden. Ze hebben gezien hoe iets honderden kilometers verderop is gebeurd terwijl ze gewoon thuis waren. Ze kunnen gedachten lezen en mensen genezen etc. Dit zijn dingen die nu constant om ons heen gebeuren en heel normaal worden. Kijk maar naar de programma´s en boeken die over dit onderwerp worden geschreven. Jomanda is zeer beroemd geworden met haar genees partijen en ze kan zogenaamd met haar handen mensen gelukkig maken. Dit zijn maar enkele voorbeelden die we tegenwoordig tegenkomen. Het is echter zo dat dit ook allemaal met behulp van de Djinn´s gebeurt.

Wat kunnen deze zaken nu voor kwaad; hoor je sommige mensen zeggen en denken. Het feit dat deze mensen erin geloven betekent dat ze zich gaan wenden tot deze mensen, die zogenaamd bijzondere krachten bezitten, in plaats dat ze zich keren tot de Enige God, die macht en kennis heeft over alles. Alleen bij Hem vinden we genezing en antwoorden. Doordat we echter naar deze mensen gaan en hun in principe adoreren vanwege “de goede daden”die ze verrichten omdat we denken dat ze dicht bij Allah staan of een hogere macht, begaan we shirk. Shirk wordt echter niet vergeven, dit is uiteindelijk wat Shaitan probeert te bereiken, zoveel mogelijk mensen in Hel te krijgen en Shirk is één van de meeste gebruikte middelen.

Pagina's : [1] 2