Bekijk volle/desktop versie : Stemmen is Haram !!!(deel 1/2) A.J. Van de ven



21-11-2006, 17:29
Stemmen is haraam!

Door Abdul-Jabbar van de Ven

El-hamdoe lillaah, was-salaatoe was-salaamoe ‘ala Rasoeliellaahie wa ba’d:

Door de oproep van verschillende figuren binnen de Nederlandse Moslimgemeenschap om deel te nemen aan de komende democratische verkiezingen en vanwege de grote onwetendheid die hier over blijkt te bestaan onder mijn broeders en zusters, heb ik deze korte nassieha geschreven om de oemmah van Moehammed (salallaahoe ‘aleihie wa sellem) te waarschuwen tegen de vernietigende weg die democratie heet. Het is geenszins bedoeld als een compleet werk dat alle beweringen en twijfels weerlegt, want daarvoor is de tijd te kort.
Het is slechts een kort antwoord op de vraag waarom ik beweer dat het voor Moslims haraam is deel te nemen aan democratische verkiezingen of plaats te nemen in de partijen van de koeffaar, of dit nu het CDA is, of de PvdA, Groen Links of de Socialistische Partij, en of dit nu op nationaal niveau is of op plaatselijk niveau.

Er bestaat geen twijfel onder de geleerden van de Islaam dat het regeren met de Shari’ah van Allah verplicht is voor elke Moslim. Dit wordt bevestigd door vele ayaat en ahaadieth, waarvan ik er hier slechts enkele zal noemen:

1. Allaahoe Ta’aala zegt in Zijn Boek waaraan geen twijfel is ondermeer het volgende:

<<“En wie niet oordeelt met wat Allah neergezonden heeft, zij zijn de ongelovigen!”>>
[Qoer’aan 5:44]

Vandaag de dag is er een grote groep misleide moslims die bij het horen van deze aayah meteen opspringen uit hun stoel, om aan te komen met de bekende uitspraak van de metgezel Ibn ‘Abbaas (moge Allah tevreden met hem zijn) bij deze aayah, waarin hij zei dat het regeren met andere wetten dan die van Allah “kleine koefr” (klein ongeloof) is, die een persoon nog niet tot ongelovige maakt (“koefr doena koefr&rdquo. Aangezien deze uitspraak vaak verkeerd wordt begrepen en uit zijn context wordt gehaald, lijkt het me verstandig om hier even dieper op in te gaan. Ten eerste is het bekend onder de geleerden dat er een zwakte zit in de keten van overleveraars van deze uitspraak, maar om daar nu diep op in te gaan is niet het juiste moment. Ten tweede moet men weten, dat als men deze uitspraak toch wil gebruiken als bewijs, er nog enkele grote obstakels overblijven. Ibn ‘Abbaas (moge Allah tevreden met hem zijn) deed deze bekende uitspraak in een bepaalde periode en omstandigheid, en kan zeker niet als een algemene uitspraak worden gebruikt voor het verdedigen van leiders en hun wetgevingen van vandaag de dag. Hij deed deze uitspraak in de rumoerige periode waarin er onenigheid was ontstaan tussen Moe'aawiyah en ‘Aliy ibn Abie Taalib (moge Allah tevreden met hen zijn) over wie er recht had op het khalifaat. Om het geschil op te lossen hadden beide Sahaabah een scheidsrechter naar voren geschoven; Aboe Moesa al-Ash'arie voor ‘Aliy en ‘Amr ibn al-‘Aas voor Moe'aawiyah (moge Allah tevreden met hen zijn). Toen deze twee scheidsrechters een beslissing velden die enkele opstandelingen niet aanstond, haalden deze opstandelingen bovengenoemde aayah aan en verklaarden daarmee Aboe Moesa al-Ash'arie en ‘Amr ibn al-‘Aas (moge Allah tevreden met hem zijn) tot ongelovigen. Als antwoord op deze verkeerde interpretatie van de aayah deed Ibn ‘Abbaas (moge Allah tevreden met hem zijn) zijn uitspraak over “kleine koefr”, ter verdediging van Aboe Moesa en ‘Amr ibn al-‘Aas (moge Allah tevreden met hen zijn).

De situatie waarin deze uitspraak tot stand kwam was dus heel anders dan die we vandaag de dag bij de leiders van onze landen aantreffen. Deze Sahaabah zetten niet de Shari'ah aan de kant en zij veranderden haar wetten niet. Het is zelfs zo dat er een andere uitspraak van deze zelfde Ibn ‘Abbaas bestaat (moge Allah tevreden met hem zijn), bij dezelfde aayah, waarin hij zegt dat het “genoeg koefr” is wanneer iemand niet rechtspreekt met wat Allah de Verhevene geopenbaard heeft. “Genoeg koefr” betekent hier grote koefr, dat een persoon buiten de Islaam sluit, en de bewijzen hiervoor zijn veelvuldig. Zo is het bijvoorbeeld een bekend feit bij de geleerden dat de uitspraak van één, of enkele metgezellen, niet genoeg is om een algemene aayah specifiek te maken, tenzij er een andere, bevestigende aayah bestaat die zijn uitspraak ondersteunt, of een betrouwbare hadieth (overlevering), of overeenstemming van de geleerden (idjmaa'). Aangezien dit niet het geval is met bovengenoemde aayah (in tegendeel), kunnen we dus niet zeggen dat één uitspraak van een metgezel de algemene en duidelijke betekenis van de desbetreffende aayah kan veranderen.

Deze regel noemen we “laa yasloeh' moekhasisan liel-Qor'aan”. Dit betekent niet dat de uitspraak van Ibn ‘Abbaas (moge Allah tevreden met hem zijn) fout hoeft te zijn, maar hij en de andere metgezellen (moge Allah tevreden met hen zijn) begrepen de betekenis ervan in zijn juiste context in de omstandigheden en tijd waarin de uitspraak is gedaan.
Die omstandigheden vallen geenszins te vergelijken met die van vandaag de dag, waarin we onze misdadige leiders zien regeren met andere wetten dan die van Allah (Glorieus en Geprezen is Hij) en Zijn Boodschapper (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem), en een deel van de Shari'ah vervangen door wetten die zijn genomen uit de Franse, Zwitserse of Britse wet, of uit het socialisme of hun eigen influisteringen. Wie dit doet is zonder twijfel een kaafir (ongelovige), zoals we dadelijk nog zullen zien uit de uitspraken van verschillende grote geleerden.

Ibn ‘Abbaas (moge Allah tevreden zijn met hem) is ver verwijderd van diegenen die vandaag de dag zijn woorden gebruiken om de ongelovige leiders te beschermen. Toen Ibn ‘Abbaas (moge Allah tevreden met hem zijn) met enkele andere metgezellen van mening verschilde over het offeren van een lam, haalde hij ayaat uit de Qor-aan aan en uitspraken van de Profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem). De andere metgezellen zeiden daarop: “Aboe Bakr en ‘Oemar hebben het nooit gezegd of het verplicht genoemd.” Ibn ‘Abbaas (moge Allah tevreden met hem zijn) sprak daarop zijn beroemde uitspraak uit: “Ik vertel jullie ‘Allah en de boodschapper hebben gezegd', maar jullie zeggen ‘Aboe Bakr en ‘Oemar hebben gezegd'?! Zijn jullie niet bang dat de hemelen op jullie hoofd neer zullen storten?!” (Dit is een betrouwbare overlevering.) Zou deze zelfde Ibn ‘Abbaas (moge Allah tevreden met hem zijn) dan blij zijn om te zien dat zijn naam vandaag de dag gebruikt wordt tegen beslissende en duidelijke ayaat van de Qoer’aan in?!

Het is hier echter, met het oog op de beknoptheid, niet mijn doel hier veel dieper op in te gaan. Wat we moeten beseffen in deze discussie aangaande de komende verkiezingen, is dat zelfs degenen die beweren dat het volgen van andere rechtssystemen naast de Shari’ah geen grote koefr is die iemand tot een ongelovige maakt, geen enkel bewijs hebben waaruit zou blijken dat het dus wel is toegestaan deel te nemen aan verkiezingen. Want al zouden zij beweren dat het kleine koefr is, dan nog zou dat een grote zonde zijn. Dit wordt ook bevestigd in andere ayaat, zoals in aya 45 van Soera Al-Maa’idah (5), die wordt afgesloten met de Woorden:

2. <<”…En wie niet oordeelt met wat Allah neergezonden heeft: zij zijn het die de onrechtvaardigen zijn!”>>

3. Alsof deze geweldige waarschuwing van Allah nog niet genoeg is, lezen we twee aya’s verder (5:47):

<<“…En wie niet oordeelt met wat Allah neergezonden heeft: zij zijn degenen die de zware zondaren zijn!”>>

Dat het dus een zware zonde is democratie te promoten en aan de macht te helpen moge nu overduidelijk zijn voor elke bezitter van verstand.

De verkondigers van democratie proberen, ondanks de overduidelijke ayaat en ahaadieth, zand in de ogen te strooien van de Moslims. Zo beweren zij dat het voor ons Moslims noodzaak is deel te nemen aan de verkiezingen, om het kwaad tegen te houden; omdat het voordeel groter zou zijn dan het nadeel. Wij zeggen hierop kort maar krachtig dat er geen voordeel groter is dan tawhied en imaan, en geen nadeel groter dan shirk en koefr. Want het is overduidelijk het alleenrecht van Allah wetten uit te vaardigen aan de schepsels die Hij geschapen heeft, die leven onder de hemelen die Hij geschapen heeft, van het zonlicht en de regen en de zuurstof die Hij geschapen heeft, op de aarde die Hij geschapen heeft. Bewijzen hiervoor zijn veelvuldig terug te vinden, en ik zal hier slechts twee bewijzen noemen:


1. Allaahoe Ta’aala zegt:

<<”Zij hebben hun schriftgeleerden en hun monniken tot heren naast Allah genomen en (ook) de Masieh, de zoon van Maryam, terwijl hen niets is bevolen dan dat zij één God aanbidden: er is niets of niemand die het recht heeft aanbeden te worden buiten Hem. Heilig is Hij boven de deelgenoten die zij aan Hem toekennen.”>> [Qoer’aan 9:31]

2. In een hadieth, die is overgeleverd door At-Tirmidhie, Ibn Djarier en anderen, lezen we dat de Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem) bovenstaande aya reciteerde aan ‘Adie Ibn Haatim At-Taa’ie (radiyallaahoe ‘anhoe) net voordat hij Moslim werd, die vervolgens zei:
“O Boodschapper van Allah, we aanbidden ze niet!” De Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem) zei: “Bepalen zij niet voor jullie zaken als halaal terwijl Allah het haraam heeft gemaakt? En jullie beschouwen het dan als halaal. En bepalen zij zaken niet als haraam terwijl Allah het halaal heeft gemaakt en jullie beschouwen het dan als haraam?” Hij zei: “Jawel!” De Profeet (salallaahoe ‘aleihie wa sellem) zei daarop: “Dat is jullie aanbidding van hen.”

21-11-2006, 20:09


is de broeder al begonnen met zijn lessen in adam

21-11-2006, 23:00

Citaat door BlackFang:
Allemaal gaan stemmen, stemmen is hallal



bewijs ?

21-11-2006, 23:04
als je logisch nadenkt,stel je doet niks je laat niks horen.dan wordt het alleen maar erger, het is al erg! Je kan het toch tegenhouden door te stemmen(protest). Sommige mensen hier op marokko.nl kijken niet verder dan hun lang neus is... de islam jongens is geen FANATISME!!! doe het dan ook niet zo overkomen dan heb ik het over een aantal mensen .. !


groet angel

21-11-2006, 23:05



Citaat door angelstyl:
als je logisch nadenkt,stel je doet niks je laat niks horen.dan wordt het alleen maar erger, het is al erg! Je kan het toch tegenhouden door te stemmen(protest). Sommige mensen hier op marokko.nl kijken niet verder dan hun lang neus is... de islam jongens is geen FANATISME!!! doe het dan ook niet zo overkomen dan heb ik het over een aantal mensen .. !


groet angel



ze willen juist dat we wat doen
zodat ze het erger kunnen maken

wat ik wel erg vind is..de gene die niet stemmen..hun stem gaat naar de partij die het hoogst staat..

21-11-2006, 23:28
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt??


Citaat door FK_DenHaag:
ze willen juist dat we wat doen
zodat ze het erger kunnen maken

wat ik wel erg vind is..de gene die niet stemmen..hun stem gaat naar de partij die het hoogst staat..