Bekijk volle/desktop versie : een paar jaar in marokko met de kids?wie heeft dat gedaan?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

21-11-2006, 13:43
Zijn er hier moeders die een paar jaar naar marokko zijn teruggekeerd voor hun kinderen?

Ik bedoel voor de taal en cultuur, dat ze hun roots leren kennen.

Wie wil haar /zijn ervaringen met mij delen?


BEDANKT

21-11-2006, 14:10


dan hebben ze hier weer een achterstand.

21-11-2006, 14:41

Citaat door kaniza:
dan hebben ze hier weer een achterstand.


Achterstand op welk gebied?

Ze zullen daar ook gewoon nederlandse les krijgen.
Ik ben zelf ook hoogopgeleid dus ik zal er voor zorgen dat ze geen achterstand krijgen.

Heb je er zelf ook ervaringen mee?

Zelf denk ik dat het een verrijking is, alleen de stap nemen is moeilijk.

21-11-2006, 14:45
Wij willen inshaAllah over n paar jaar in Marokko gaan wonen

21-11-2006, 14:46



Citaat door doenja_18:
ik zou vragen of mijn zus wil reageren!!

ze woont al 6 jaar met haar kinderen in marokko...


Graag, als dat zou kunnen.

Alle ervaringen zijn welkom zowel positief als negatief.

21-11-2006, 14:46
mijn zus zit er nu voor een jaar met haar 2 kinderen

21-11-2006, 15:26
Ik zou het ook graag doen maar ben bang dat ze een achterstand zullen oplopen hier op school. Voor de mensen die dit gedaan hebben ; was het niet moeilijk voor de kinderen om zich aan te passen en hoe oud waren ze ?

21-11-2006, 15:58
Salaam dames,

12 jaar geleden ben ik samen met mijn gezin in marokko gaan wonen maar niet voorgoed.

Ik heb dus 2 jaar in tanger gewoond, het was een hele mooie ervaring. Ik ben naar school gegaan, op het begin was het voor mij,mijn zussen en de mensen die daar wonen wel erg wennen.

Ze gaan je namelijk anders behandelen, op school waren we ook altijd nummer één, dat was zeker niet rechtvaardig maar met de tijd is het verandert en hoorden wij er volkomen bij. En waren het niet Ness djel Europa..

Het was zeker ook een leerzame ervaring, ik was nog jong en kreeg al snel mee hoe het daar in marokko aan toe ging. Ik realiseerde me dat wij het hier heel goed hebben.

Ik heb veel dingen overgehouden, arabisch spreken,lezen en schrijven.. frans kreeg ik toen nog niet.. maar mijn zussen wel. Ook dingen die ik destijds meemaakte, die zal ik ook nooit vergeten.

We hebben natuurlijk ook van het weer mogen genieten na een paar overstromingen na.. vers eten en je cultuur mogen verkennen.. als ik terug denk dan krijg ik gewoon een warm gevoel van binnen..

Kortom voordiegene die er wat voor over heeft, is het zeker de moeite waard. Maar er moet ook gekeken worden naar de situatie van degene nu en tegenwoordig weet ik niet hoe dat allemaal loopt met de wetten en regelgeving. Mijn ouders hadden in die tijd hmdl alles kunnen regelen.


Any way de topicstarter zal zich ook afvragen hoe het was toen we terugkeerden, nou twee jaar lijkt niet lang..maar dat was voor ons dus wel het geval. Ik zelf was het nederlands helemaal kwijt en moest een groep overdoen.

Dus problemen daar was bij ons geen sprake van, Ik heb alles kunnen inhalen en ben nu alleen nog maar blij dat we die keuze hadden gemaakt.

Liefs,

Mouna

21-11-2006, 16:30
Verblijf momenteel met mijn kinderen in Marokko, het is een verrijking voor de kinderen zowel op taal- als cultuurgebied. Zij zitten momenteel beiden op een priveschool, waar zij Arabisch, Frans en Engels krijgen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het in het begin heel erg zwaar is geweest, maar je moet een sterke wil hebben en veel doorzettingsvermogen.

En wat betreft een achterstand op de Nederlandse taal, die hebben mijn kinderen absoluut niet. Zij spreken nog steeds accentloos Nederlands, mede doordat ik intensief bezig met ze ben op taalgebied. Heb ook dus Nederlandse prentboeken, etc. meegenomen naar Marokko en op het net zijn zoveel Nederlandse educatieve programma;s te vinden en daar maak ik ook gebruik van. Maar mocht je meer inhoudelijke informatie willen..kun je mij gerust een pm sturen.

21-11-2006, 16:41

Citaat door doenja_18:
Jinaan ,

waaar woon je in marokko?! en hoe lang woon je er al?!!!



Ben in 2005 naar Marokko gekomen en woon in Guercif, een stad nabij Taza en Fes.

21-11-2006, 16:58

Citaat door Jinaan:

Ben in 2005 naar Marokko gekomen en woon in Guercif, een stad nabij Taza en Fes.


Wat leuk, wij ( mijn man) is ook van Geurcief, was van plan dit jaar ook te blijven met mijn kinderen maar mijn dochter wou niet.

Waar ergens in Geurcief woon je?

Groetjes

21-11-2006, 17:05

Citaat door doenja_18:
Mashallah!!! da heb ik wel vangehoord.. mijn man is van Taza oorsprongkelijk.... is dat een echte stad? of een dorp!?!

Knap van je!! ik verhuis volgend jaar inshallah voorgoed naar marokko!! vind het allemaal heel spannend..

maar heb nog geeen kids!!
Maar ga thuis alleeen maar Nl met mijn kind isnhallah in de toekomst!! vind het ook heel belangrijk dat ze dat kunnen.....

Mag ik ook vragen waarom je verhuist bent naar marokko?
Doenja is je man van Taza, a willie ben vorig jaar daar geweest omdat mijn man een vriend van hem daar heeft.... geloof me je wil niet naar TAZA

21-11-2006, 17:15



Citaat door doenja_18:
Mashallah!!! da heb ik wel vangehoord.. mijn man is van Taza oorsprongkelijk.... is dat een echte stad? of een dorp!?!

Knap van je!! ik verhuis volgend jaar inshallah voorgoed naar marokko!! vind het allemaal heel spannend..

maar heb nog geeen kids!!
Maar ga thuis alleeen maar Nl met mijn kind isnhallah in de toekomst!! vind het ook heel belangrijk dat ze dat kunnen.....

Mag ik ook vragen waarom je verhuist bent naar marokko?



Guercif kun je gerust wel een echte stad noemen..vooral nu de laatste jaren het aantal inwoners enorm gestegen is. Ik zal hier in Marokko tot de zomer 2007 verblijven en dan weer terugkeren naar Nederland. En de reden dat ik naar Marokko ben gekomen, is omwille van mijn kinderen. Ik wilde ze een goede basis geven omtrent de arabische taal. Wij spraken thuis niet voldoende arabisch, waardoor mijn kinderen de taal niet redelijk machtig waren. En ik grijp deze kans ook om het contact met hun familieleden hier in Marokko te versterken, zij hebben een zeer hechte band kunnen opbouwen met hun opa, oma en overige familieleden hier. En dat doet mij heel veel plezier om dat te zien.

Ik wens jou ook heel veel succes..en inchallah zal alles goed verlopen.

21-11-2006, 17:21

Citaat door doenja_18:
knap echt!!! Moge allah je geven wat je wil bereiken!!!!




Shoukran..en jij ook..inchallah.

21-11-2006, 17:22

Citaat door doenja_18:
knap echt!!! Moge allah je geven wat je wil bereiken!!!!


tina hneja..fema mschit en jabrik bazzzz

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7