Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met een niet Marokkaan.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

21-11-2006, 01:33
Salaam,

Tja, eigenlijk een nachtmerrie voor elke traditionele Marokkaans gezin.

Maar mijn keus is gevallen op een niet-Marokkaan (wel moslim). Het ging best aardig toen ik het mijn ouders vertelde, maar toch kunnen mensen het niet weerstaan om hun ongenoegen te uiten wat betreft mijn aanstaande echtgenoot. Het huwelijk zal er zeker komen (met Allah's wil en zegen) maar ik vraag me af waarom men er zo tegen is.

Zijn er meer vrouwen die in de zelfde situatie zitten? hoe is het gegaan allemaal en hoe gaat het nu?

Wsww

21-11-2006, 01:37


Enige wat ik tegen je kan zeggen is : Allah ie kemal belghair.
Het is jou leven, je moet zelf doen wat je zelf wilt als JIJ maar gelukkig bent.

21-11-2006, 01:40
Ik ben heel gelukkig elhamdoulillah. Ik vraag me alleen af of er nog vrouwen zijn die getrouwd zijn of nog willen trouwen met iemand van een andere afkomst/achtergrond.....

21-11-2006, 01:42

Citaat door Taseb7ant:
Ik ben heel gelukkig elhamdoulillah. Ik vraag me alleen af of er nog vrouwen zijn die getrouwd zijn of nog willen trouwen met iemand van een andere afkomst/achtergrond.....



Er zijn genoeg vrouwen die met een niet-marokkaan zijn getrouwd,ik ben zelf met een halfbloedje getrouwd en mijn ouders/familie vonden het niet erg,en ook al zouden ze het erg hebben gevonden dat boeide me niet, jij leeft met je man en niet je familie,ik vind het wel belangrijk als je ouders er achter staan.
In ons familie zijn ook meiden getrouwd met een hollander in begin is het wennen maar op een gegeven moment dan is het normaal.

21-11-2006, 01:43


Ken ook genoeg mensen die met een niet Marokkaan getrouwd zijn!

21-11-2006, 08:02
Van welke nationalteit is je man

Allah ikemmel bighier inshAllah en schijt aan de mensen Het is jullie leven, als hij je gelukkig kan maken, so be it

21-11-2006, 08:11

Citaat door Taseb7ant:
Salaam,

Tja, eigenlijk een nachtmerrie voor elke traditionele Marokkaans gezin.

Maar mijn keus is gevallen op een niet-Marokkaan (wel moslim). Het ging best aardig toen ik het mijn ouders vertelde, maar toch kunnen mensen het niet weerstaan om hun ongenoegen te uiten wat betreft mijn aanstaande echtgenoot. Het huwelijk zal er zeker komen (met Allah's wil en zegen) maar ik vraag me af waarom men er zo tegen is.

Zijn er meer vrouwen die in de zelfde situatie zitten? hoe is het gegaan allemaal en hoe gaat het nu?

Wsww



Salaam aleykoem.

Zorg dan maar dat snel dat je een olifanten huid krijgt, want je zult wel meer te horen krijgen. De reden waarom mensen er denk ik tegen zijn is, ook wel een beetje jaloerzie van is onze eigen volk niet goed genoeg Ook kan het voorkomen dat men denkt dat bekeerde of iemand moslim van een niet Arabische afkomst het niet nauw nemen met de islamitische regels, en dat ze (de bekeerde) terug gaat vallen in het ongeloof. (SubhnaAllah) sommige denken dat moslim alleen tot de Arabieren hoort. (dit alle denken meestal de mensen met weinig imaan of/en de wat oudere generatie)
Elmohiem, er kunnen tal van redenen zijn waarom iemand tegen zo'n gemixte huwelijk kan zijn. Mijn advies gewoon negeren want anders blijf je zelf maar verdedigen, want uiteindelijk zullen de meeste toch wel bijdraaien en het accepteren.

21-11-2006, 08:11

Citaat door Taseb7ant:
Ik vraag me alleen af of er nog vrouwen zijn die getrouwd zijn of nog willen trouwen met iemand van een andere afkomst/achtergrond.....


Ja , ik ben ook met iemand van een andere afkomst getrouwd.

21-11-2006, 08:12

Citaat door Nusaiba:
Ja , ik ben ook met iemand van een andere komaf getrouwd.



wat voor komaf ? ben nieuwsgierig

21-11-2006, 08:13

Citaat door Mysticalia:
wat voor komaf ? ben nieuwsgierig


Egyptisch ..

21-11-2006, 08:16

Citaat door Nusaiba:
Egyptisch ..



mashAllah

21-11-2006, 08:57
Zolang hij moslim is kan je gewoon met hem trouwen!

Nicht van m'n man is ook getrouwd met een egyptenaar, ze is heel gelukkig met hem.

En ik ken ook iemand die is getrouwd met een soedanees!

Volg je hart, laat de rest maar kletsen!

21-11-2006, 09:03


Dat is bekrompenheid, men wil eerder een Marokkaan die niet bid dan een niet-Marokkaan die dat wel doet.

Niets van aantrekken, inshallah ga je een gezegend huwelijk tegemoet.

21-11-2006, 09:17
trek je er niets van aan meid. volg je hart en wees gelukkig. wie er iets op tegen heeft kan zijn hoofd tegen de muur bonken.

mijn moeder is ook nederlandse mijn vader marokkaans. en ik merk ook dat ze niet helemaal wordt geaccepteerd door de familie van mijn vader. terwijl ze alles doet. bidden, vasten, hoofddoek, lange kleren enz.

allah kemmel bikheir.

21-11-2006, 09:31
Zolang jij gelukkig bent en jou ouders het accepteren, moet je niet letten op de woorden die anderen laten vloeien...

Allah Ie Kamel Bigair

Ma3a Salama,

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25