Bekijk volle/desktop versie : 30-jarige man uit Zambia is door de Belgische autoriteiten al 268 maal betrapt op zwa



20-11-2006, 20:46
Een 30-jarige man uit Zambia is door de Belgische autoriteiten al 268 maal betrapt op zwartrijden in de trein.

Veroordeling/emphasis>
De man moest voorkomen bij de politierechter in Veurne, die hem voor de zoveelste keer zag verschijnen. De Afrikaan, die een verblijfsvergunning heeft, werd veroordeeld tot 28 dagen cel en een boete van 2200 euro.

Guinness Book
Volgens de aanklager belandt de veroordeelde vast nog een keer in het Guinness Book of Records als 'kampioen zwartrijden in de tweede klasse'.


http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2006/11_november/20/buitenland/1120_1945_zambiaan_zwartrijder.xml

20-11-2006, 20:52


28 dagen cel voor zwartrijden??

20-11-2006, 21:24
hahhaha

20-11-2006, 21:37

Citaat door tanger01:
Een 30-jarige man uit Zambia is door de Belgische autoriteiten al 268 maal betrapt op zwartrijden in de trein.

Veroordeling/emphasis>
De man moest voorkomen bij de politierechter in Veurne, die hem voor de zoveelste keer zag verschijnen. De Afrikaan, die een verblijfsvergunning heeft, werd veroordeeld tot 28 dagen cel en een boete van 2200 euro.

Guinness Book
Volgens de aanklager belandt de veroordeelde vast nog een keer in het Guinness Book of Records als 'kampioen zwartrijden in de tweede klasse'.


http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2006/11_november/20/buitenland/1120_1945_zambiaan_zwartrijder.xml


Wat rechters (ook in Nederland) maar niet snappen, en eigenlijk het hele justitiële systeem niet snappen, is dat een veroordeling voor MIJ een catastrofe betekent: ik raak mijn baan, vervolgens mijn huis en al mijn bezittingen kwijt.

Een recidivist lacht er echter om.

Iemand die zonder rijbewijs (is al afgepakt), zonder verzekering, in een gestolen auto, voor de zoveelste maal dronken, iemand van zijn fiets rijdt, wordt veroordeeld tot een rijontzegging van 2 jaar, 3 maanden voorwaardelijk en 2000 Euro boete.
Vervolgens steekt hij zijn middelvinger uit naar de rechter, slaat een autoruit in van de eerste de beste auto, en rijdt er in weg ...
(die 2000 Euro betaalt hij toch nooit, want hij heeft "zogenaamd" nooit geld).

Voor dit soort recidivisten moet je werkkampen invoeren: hij moet elke dag een diepe kuil graven, die hij 's avonds weer dicht moet gooien, en dat 3 maanden lang. Dat helpt.
Wil hij dat niet? 10 zweepslagen. En als dat van de "beschaafde" medemens niet mag, dan maar 10 dagen eenzame opsluiting in een donkere kamer.

Mag dat niet? Schaf dan die hele flauwekul van gevangenisstraf maar af: het kost bergen met geld, en schrikt toch niet af.
Laat de burgers het zelf maar opknappen. Die weten wel raad met dit soort lui ...

20-11-2006, 21:43


@ tat twam asi

zo!