Bekijk volle/desktop versie : Ik heb jullie hulp echt nodig



Pagina's : [1] 2

20-11-2006, 12:52
Ik zit met een brandende vraag over het volgende. Ik heb nu een relatie met een man waar ik al aan half jaar mee gaan en we hebben beiden behoefte aan seksueel contact. Nu hebben we het een en ander al gedaan maar echt penetratie is er niet geweest. De laatste twee weken merk ik echter dat hij meer wil en soms probeert hij een beetje in mij te gaan; en ik duw hem dan van me weg, want dat wil ik niet. Ik ben een streng opgevoed meisje en hecht waarde aan de regels van god en weet dat ik veel te ver ben gegaan met hem. Hoewel ik absoluut geen xxxx, goedkoop of wat dan ook type ben, voel ik me heel slecht over mezef, tot het niveau dat ik niet meer wil leven. Nu ben ik toevallig niet in een depressieve bui en ik probeer er nu toch wat van te maken en wil jullie hulp daarbij.

We houden zielsveel van elkaar, maar we mogen van mn ouders niet trouwen omdat hij uit een ander plaats in Marokko komt. Ik probeer toch een middenweg te vinden voor mn eigen geluk en de wil van mn ouders niet tegenspeken(wat ik nu dus ook doe).
Ik heb dus van mn vriend vernomen dat we islamitisch (dus niet marokkaans) kunnen trouwen in de moskee. Dit als een tijdelijke oplossing om de haramrelatie en het haramcontact tussen ons te stoppen. Wie weet iets over deze manier van trouwen? Is deze geldig? Ook als je ouders er neit van weten?Help me aub

20-11-2006, 13:05



Citaat door touriaaatje:

We houden zielsveel van elkaar, maar we mogen van mn ouders niet trouwen omdat hij uit een ander plaats in Marokko komt. Ik probeer toch een middenweg te vinden voor mn eigen geluk en de wil van mn ouders niet tegenspeken(wat ik nu dus ook doe).
Ik heb dus van mn vriend vernomen dat we islamitisch (dus niet marokkaans) kunnen trouwen in de moskee. Dit als een tijdelijke oplossing om de haramrelatie en het haramcontact tussen ons te stoppen. Wie weet iets over deze manier van trouwen? Is deze geldig? Ook als je ouders er neit van weten?Help me aub


Ik denk niet dat je voor je ouders bang moet zijn.

Probleem van Islamitisch trouwen de het geen enkele juridische betekenis heeft. Zowel in Nederland niet als ook niet in Marokko.

Wat je beter kunt doen is een geregistreerde partnerschap aan gaan incombinatie met Islamitisch trouwen.

Indien je kinderen krijgt, zijn het geen "buiten echtelijke" kinderen.

Maar waarom zou je niet in Nederland trouwen? En vervolgens op het consulaat? Probleem opgelost.

Je zegt dat je ouders het liever niet hebben, maar is er voor je ouders een verschil of je nu wel of niet trouwt? Want uiteindelijk zullen je ouders hoe dan ook niet willen dat je gaat vrijen met die gozer. Dus als je Islamitisch gaat trouwen en gaat vrijen dan ga je al in tegen de wens van je ouders.

Dan kun je net zogoed voor de Nederlandse wet gaan trouwen en deze legaliseren bij de Marokkaanse overheid (of bij Marokkaanse consulaat trouwen en vice versa).

Verder moet jij je wel realiseren dat indien je vriend niet het geduld en respect kan opbrengen en zich niet constructief gaat opstellen inzake je probleem, je er nu al vanuit kan gaan dat na je Islamitische huwelijk je op korte termijn je vriend gedag kunt zeggen.

Hij hoeft alleen maar 3 keer tegen je te zeggen "Ga weg" en het Islamitisch huwelijk is voorbij als ook je maagdelijkheid.

20-11-2006, 13:12
je kan trouwen wat je wil en op welke manier je wil. maar als je ouders je hen zegen niet geven voor je huwlijk........is dat halal contact of haram.

als hij echt van jou houd en om je geeft laat hij jou niet de keus maken tussen jou en je ouders of tussen wel en geen sex. dan doet hij er alles aan om je ouders zegen te krijgen als de plek waar hij woont in marokko het enige is dan komen jullie er wel doorheen.

maar geloof mij ik ben een man en ik mannen welah als je sex met hem hebt hij doet daarna de moeite niet voor je. en laat je stikken dan is het pas echt een probleem.

als hij een echte vent blijft hij met zijn poten van je af tot hij je bij je ouders huis haalt als bruid.
heeft hij respect voor je zoveel dat hij niet eens verder durft te gaan bij je.
zorgt hij ervoor dat hij met je pa spreekt je broers je ooms wie dan ook
elmohim als hij jou wil en echt voor je gaat doet hij alles om met je te trouwen.

maar niet oh weet je wat we trouwen in de moskee en dan is alles wat we doen halal.
ah!!!! wordt wakker en haal die onzin van we willen verder gaan uit je hoofd. zoiets moet je stap voor stap doen eerst je ouders dan trouwen dan naar huis en dan pas kan je doen wat je wil op die volgorde......als je wil dat je geen spijt krijgt

20-11-2006, 13:15

Citaat door tubeyou:
je kan trouwen wat je wil en op welke manier je wil. maar als je ouders je hen zegen niet geven voor je huwlijk........is dat halal contact of haram.

als hij echt van jou houd en om je geeft laat hij jou niet de keus maken tussen jou en je ouders of tussen wel en geen sex. dan doet hij er alles aan om je ouders zegen te krijgen als de plek waar hij woont in marokko het enige is dan komen jullie er wel doorheen.

maar geloof mij ik ben een man en ik mannen welah als je sex met hem hebt hij doet daarna de moeite niet voor je. en laat je stikken dan is het pas echt een probleem.

als hij een echte vent blijft hij met zijn poten van je af tot hij je bij je ouders huis haalt als bruid.
heeft hij respect voor je zoveel dat hij niet eens verder durft te gaan bij je.
zorgt hij ervoor dat hij met je pa spreekt je broers je ooms wie dan ook
elmohim als hij jou wil en echt voor je gaat doet hij alles om met je te trouwen.

maar niet oh weet je wat we trouwen in de moskee en dan is alles wat we doen halal.
ah!!!! wordt wakker en haal die onzin van we willen verder gaan uit je hoofd. zoiets moet je stap voor stap doen eerst je ouders dan trouwen dan naar huis en dan pas kan je doen wat je wil op die volgorde......als je wil dat je geen spijt krijgt


Juist precies, je kan mijn gedachts lezen..dit wou ik net typpen maar je was me voor Ahmdoelillah

20-11-2006, 17:03



Citaat door touriaaatje:
Ik zit met een brandende vraag over het volgende. Ik heb nu een relatie met een man waar ik al aan half jaar mee gaan en we hebben beiden behoefte aan seksueel contact. Nu hebben we het een en ander al gedaan maar echt penetratie is er niet geweest. De laatste twee weken merk ik echter dat hij meer wil en soms probeert hij een beetje in mij te gaan; en ik duw hem dan van me weg, want dat wil ik niet. Ik ben een streng opgevoed meisje en hecht waarde aan de regels van god en weet dat ik veel te ver ben gegaan met hem. Hoewel ik absoluut geen xxxx, goedkoop of wat dan ook type ben, voel ik me heel slecht over mezef, tot het niveau dat ik niet meer wil leven. Nu ben ik toevallig niet in een depressieve bui en ik probeer er nu toch wat van te maken en wil jullie hulp daarbij.

We houden zielsveel van elkaar, maar we mogen van mn ouders niet trouwen omdat hij uit een ander plaats in Marokko komt. Ik probeer toch een middenweg te vinden voor mn eigen geluk en de wil van mn ouders niet tegenspeken(wat ik nu dus ook doe).
Ik heb dus van mn vriend vernomen dat we islamitisch (dus niet marokkaans) kunnen trouwen in de moskee. Dit als een tijdelijke oplossing om de haramrelatie en het haramcontact tussen ons te stoppen. Wie weet iets over deze manier van trouwen? Is deze geldig? Ook als je ouders er neit van weten?Help me aub


Ik zal je niet veroordelen, hoewel ik jouw handelen in strijd vind met jouw woorden en principes. De moeite die jullie willen doen om naar de moskee te gaan om een islamitisch huwelijk te sluiten al dan niet in combinatie met een geregistreerde parnerschap, zal je meer moeilijkheden geven dan een gesprek met jouw ouders.

Een man die jouw grenzen wil verleggen en die jou nu zover heeft dat jij jouw grenzen ook zal verleggen, heeft geen enkel respect voor jou. Dat komt voornamelijk doordat jij het respect in jezelf verloren hebt. Er is niemand die jouw grenzen kan verleggen of jou kan vernederen tenzij JIJ het toelaat. En dat is precies wat hier gebeurt.
Naast het feit dat jij jezelf en jouw lichaam niet respecteert waardoor jij jouw verlangens niet de baas bent, verlaag je jouw ouders op een bepaald niveau. Stel dat het allemaal goed komt en jij trouwt met deze jongen, dan zal deze jongen jouw ouders niet kunnen respecteren omdat jij jouw ouders nu ook niet waardeert.

Het maakt eigenlijk niet uit of jullie nu te ver zijn gegaan of niet, wat jullie doen is gewoon niet goed te praten. Het moment dat een jongen jou (met jouw toestemming en goedkeuring) aanraakt, bevind je je in de gevarenzone. Trouw met hem voor de imam, maar juridisch heb jij straks geen poot om op te staan. Hij zal kunnen doen wat zijn Junior tussen zijn benen hem opdraagt te doen, daarna mag je afgelebberd en kniezend terug naar jouw ouders. In het Nederlands noemen we dit "Legale Prostitutie".

20-11-2006, 17:41

Citaat door touriaaatje:
Ik zit met een brandende vraag over het volgende. Ik heb nu een relatie met een man waar ik al aan half jaar mee gaan en we hebben beiden behoefte aan seksueel contact. Nu hebben we het een en ander al gedaan maar echt penetratie is er niet geweest. De laatste twee weken merk ik echter dat hij meer wil en soms probeert hij een beetje in mij te gaan; en ik duw hem dan van me weg, want dat wil ik niet. Ik ben een streng opgevoed meisje en hecht waarde aan de regels van god en weet dat ik veel te ver ben gegaan met hem. Hoewel ik absoluut geen xxxx, goedkoop of wat dan ook type ben, voel ik me heel slecht over mezef, tot het niveau dat ik niet meer wil leven. Nu ben ik toevallig niet in een depressieve bui en ik probeer er nu toch wat van te maken en wil jullie hulp daarbij.

We houden zielsveel van elkaar, maar we mogen van mn ouders niet trouwen omdat hij uit een ander plaats in Marokko komt. Ik probeer toch een middenweg te vinden voor mn eigen geluk en de wil van mn ouders niet tegenspeken(wat ik nu dus ook doe).
Ik heb dus van mn vriend vernomen dat we islamitisch (dus niet marokkaans) kunnen trouwen in de moskee. Dit als een tijdelijke oplossing om de haramrelatie en het haramcontact tussen ons te stoppen. Wie weet iets over deze manier van trouwen? Is deze geldig? Ook als je ouders er neit van weten?Help me aub


Tfoee, wat haat ik schijnheilige wijven als jij.
Je hecht veel waarde aan de Islam, je doet alles behalve net er niet in douwen, en dat is waarde hechten aan je geloof??

21-11-2006, 09:47
Salaam Ma3lekom,

Je ouders hebben het beste met je voor. Als zij behalve dat hij uit een andere streek komt meer dingen tegen hem hebben. Tja ... Ik zelf zou kiezen voor mijn ouders.

Zij hebben je immers opgevoed tot de vrouw die je nu bent. Ze hebben jou jarenlang opgevoed, en met liefde omhelst.

Ik denk dat je ze veel pijn zal doen wanneer je stiekem zal trouwen. Als het alleen aan de streek licht in marokko praat dan goed met je ouders en vertel hun hoe belangrijk hij voor je is. Maar wat je nu doet is egt absoluut niet goed, en dat weet je.


21-11-2006, 11:38

Citaat door tubeyou:
je kan trouwen wat je wil en op welke manier je wil. maar als je ouders je hen zegen niet geven voor je huwlijk........is dat halal contact of haram.

als hij echt van jou houd en om je geeft laat hij jou niet de keus maken tussen jou en je ouders of tussen wel en geen sex. dan doet hij er alles aan om je ouders zegen te krijgen als de plek waar hij woont in marokko het enige is dan komen jullie er wel doorheen.

maar geloof mij ik ben een man en ik mannen welah als je sex met hem hebt hij doet daarna de moeite niet voor je. en laat je stikken dan is het pas echt een probleem.

als hij een echte vent blijft hij met zijn poten van je af tot hij je bij je ouders huis haalt als bruid.
heeft hij respect voor je zoveel dat hij niet eens verder durft te gaan bij je.
zorgt hij ervoor dat hij met je pa spreekt je broers je ooms wie dan ook
elmohim als hij jou wil en echt voor je gaat doet hij alles om met je te trouwen.

maar niet oh weet je wat we trouwen in de moskee en dan is alles wat we doen halal.
ah!!!! wordt wakker en haal die onzin van we willen verder gaan uit je hoofd. zoiets moet je stap voor stap doen eerst je ouders dan trouwen dan naar huis en dan pas kan je doen wat je wil op die volgorde......als je wil dat je geen spijt krijgt


Je hebt gelijk ten eerste hij is uit op sex, en zoals hij zegt is de kans groot dat hij zich blindt staart op je uiterlijk en zijn verlangens en alleen gaat voor sex. Daarnaast ik denk niet dat veel succes zal hebben want het ljkt me totaal geen praktiserende jongen met dergeljk gedrag. En als jij zoveel van Allah houdt. Dan stop met deze relatie maak hem duidelijk waar ben je in godsnaam mee bezig. Dan zal je vanzelf wel merken of hij echt om je geeft of hij het doet voor de sex. En of hij wel een leven wil leiden volgens de islam.

21-11-2006, 19:51

Citaat door touriaaatje:
Ik zit met een brandende vraag over het volgende. Ik heb nu een relatie met een man waar ik al aan half jaar mee gaan en we hebben beiden behoefte aan seksueel contact. Nu hebben we het een en ander al gedaan maar echt penetratie is er niet geweest. De laatste twee weken merk ik echter dat hij meer wil en soms probeert hij een beetje in mij te gaan; en ik duw hem dan van me weg, want dat wil ik niet. Ik ben een streng opgevoed meisje en hecht waarde aan de regels van god en weet dat ik veel te ver ben gegaan met hem. Hoewel ik absoluut geen xxxx, goedkoop of wat dan ook type ben, voel ik me heel slecht over mezef, tot het niveau dat ik niet meer wil leven. Nu ben ik toevallig niet in een depressieve bui en ik probeer er nu toch wat van te maken en wil jullie hulp daarbij.

We houden zielsveel van elkaar, maar we mogen van mn ouders niet trouwen omdat hij uit een ander plaats in Marokko komt. Ik probeer toch een middenweg te vinden voor mn eigen geluk en de wil van mn ouders niet tegenspeken(wat ik nu dus ook doe).
Ik heb dus van mn vriend vernomen dat we islamitisch (dus niet marokkaans) kunnen trouwen in de moskee. Dit als een tijdelijke oplossing om de haramrelatie en het haramcontact tussen ons te stoppen. Wie weet iets over deze manier van trouwen? Is deze geldig? Ook als je ouders er neit van weten?Help me aub


Je weet dat een relatie voor het huwelijk haram is en toch ben je te ver gegaan met hem?
Als je ouders het nie accepteren, tsja enige oplossing is hen gehoorzamen en kappen met je relatie (ook al zul je het moeilijk vinden).
Gair insha'allah!

21-11-2006, 20:29
Salaam alaikoum,

Een huwelijk volgens de islaam is geldig (en pas halaal) als er aan 3 voorwaarden is voldaan, vader (wali) moet toestemming geven, mahr moet afgesproken worden en er moeten 2 getuigen zijn..

Dus ik begrijp niet dat er hier mensen zijn die adviseren een partnerschap aan te gaan of iets dergelijks, dat maakt niets halaal, je vader moet toestemming geven (of je vader moet een kafir zijn alleen dan niet), maar zolang je vader moslim is en gewoon nog leeft moet hij toestemming geven voor je huwelijk..
In de moskee zal je nooit kunnen trouwen, het eerste waar ze daar naar zullen vragen is je vader.. en om zomaar te zeggen mn vader wil niet dus ik kies ervoor om het gewoon te doen, zal er volgens mij niemand zijn die je huwelijk zal afsluiten. Of je situatie moet zo ernstig zijn (mishandeling of iets dergelijks), maar dat is bij jou niet het geval.

21-11-2006, 21:19

Citaat door touriaaatje:
Ik zit met een brandende vraag over het volgende. Ik heb nu een relatie met een man waar ik al aan half jaar mee gaan en we hebben beiden behoefte aan seksueel contact. Nu hebben we het een en ander al gedaan maar echt penetratie is er niet geweest. De laatste twee weken merk ik echter dat hij meer wil en soms probeert hij een beetje in mij te gaan; en ik duw hem dan van me weg, want dat wil ik niet. Ik ben een streng opgevoed meisje en hecht waarde aan de regels van god en weet dat ik veel te ver ben gegaan met hem. Hoewel ik absoluut geen xxxx, goedkoop of wat dan ook type ben, voel ik me heel slecht over mezef, tot het niveau dat ik niet meer wil leven. Nu ben ik toevallig niet in een depressieve bui en ik probeer er nu toch wat van te maken en wil jullie hulp daarbij.

We houden zielsveel van elkaar, maar we mogen van mn ouders niet trouwen omdat hij uit een ander plaats in Marokko komt. Ik probeer toch een middenweg te vinden voor mn eigen geluk en de wil van mn ouders niet tegenspeken(wat ik nu dus ook doe).
Ik heb dus van mn vriend vernomen dat we islamitisch (dus niet marokkaans) kunnen trouwen in de moskee. Dit als een tijdelijke oplossing om de haramrelatie en het haramcontact tussen ons te stoppen. Wie weet iets over deze manier van trouwen? Is deze geldig? Ook als je ouders er neit van weten?Help me aub



Sorry hoor maar hoe oud ben jij? jij hebt echt klappen nodig!!! Ga met je zus praten of iemand en geef die loser geen aandacht meer. Als hij je echt wil dan weet hij waar je woont en als hij dat niet weet schrijf je het voor hem op
Hij zal wel niet de eerste zijn die afgewezen is, als hij echt van je houd blijft hij het proberen en blijft hij praten met je vader todat die man toch ja zegt...

yallah wakker worden

21-11-2006, 22:17

Citaat door Natuurlijk:
Ik zal je niet veroordelen, hoewel ik jouw handelen in strijd vind met jouw woorden en principes. De moeite die jullie willen doen om naar de moskee te gaan om een islamitisch huwelijk te sluiten al dan niet in combinatie met een geregistreerde parnerschap, zal je meer moeilijkheden geven dan een gesprek met jouw ouders.

Een man die jouw grenzen wil verleggen en die jou nu zover heeft dat jij jouw grenzen ook zal verleggen, heeft geen enkel respect voor jou. Dat komt voornamelijk doordat jij het respect in jezelf verloren hebt. Er is niemand die jouw grenzen kan verleggen of jou kan vernederen tenzij JIJ het toelaat. En dat is precies wat hier gebeurt.
Naast het feit dat jij jezelf en jouw lichaam niet respecteert waardoor jij jouw verlangens niet de baas bent, verlaag je jouw ouders op een bepaald niveau. Stel dat het allemaal goed komt en jij trouwt met deze jongen, dan zal deze jongen jouw ouders niet kunnen respecteren omdat jij jouw ouders nu ook niet waardeert.

Het maakt eigenlijk niet uit of jullie nu te ver zijn gegaan of niet, wat jullie doen is gewoon niet goed te praten. Het moment dat een jongen jou (met jouw toestemming en goedkeuring) aanraakt, bevind je je in de gevarenzone. Trouw met hem voor de imam, maar juridisch heb jij straks geen poot om op te staan. Hij zal kunnen doen wat zijn Junior tussen zijn benen hem opdraagt te doen, daarna mag je afgelebberd en kniezend terug naar jouw ouders. In het Nederlands noemen we dit "Legale Prostitutie".


Inderdaad

Helemaal mee eens en zeker die eerste zinnen

21-11-2006, 22:24


in mijn ogen ben je al te ver gegaan terwijl jouw ouders er op tegen zijn laat jij jezelf gebruiken door je vriendje die misschien jou man niet word dat moet je nooit meer doen voordat je het door hebt heeft hij jou ontmaagd en dan. dus hij moet zich gedragen als een echte vent als hij van je houdt moet hij volhouden en terug gaan naar je ouders of hij moet iemand sturen b.v zijn vader.

21-11-2006, 22:37
rwinnaaaaaaaaaaaa mensen zijn nog steeds niet wakker ik zij tog wij manne kunne heeeeeeel goed toneel spelen zo houden we heel veel van en meisje en zo weer niet en tog hebben we watwe wouden hebben (sex)

22-11-2006, 11:31
Lieve Touria,

Zoals Natuurlijk al zei zijn jouw woorden in strijd met elkaar, dit bewijst in mijn ogen slechts dat je heel erg in de war bent en wijze raad nodig hebt.

Lieve Touria,
Ik lees uit je verhaal dat je weet dat waar je bezig bent niet goed is, dat heb je bij het juiste eind, alleen het lukt je niet om de logische reactie daarop te geven: stoppen! en heel veel adviseren jou dat hier en dat is goed maar uiteindelijk moet het jouw handeling zijn en ik kan begrijpen dat dat moeilijk is want je leeft nu in een wereldje met hem en jij en alles eromheen valt weg. maar laat je niet misleiden, je ouders hebben het beste met je voor ook al lijkt het soms niet zo.het klopt wat deze reacties zeggen, hij heeft geen respect voor jou niet en voor zichzelf niet
en dat is vast niet slecht bedoeld allemaal want sajtaan doet zn werk heel goed, maar neem je verantwoordelijkheid voor jezelf in de toekomst dat je kunt zeggen 'ik was sterk'

Lieve Touria,
Ook al denk je nu 'ik ben te ver gegaan met deze jongen, geen weg terug, moet met hem trouwen anders wil niemand me' BULLSHIT wordt wakker uit deze droom en zie de realiteit tegemoet, er is maar 1 leidraad dat is Islaam.....

laat los die zondes..

Pagina's : [1] 2