Bekijk volle/desktop versie : Serieus Voor Iedereen.......................................Lee s...........



22-07-2003, 21:33
Salaam Alleikoum,

Iedereen doet wel eens wat in zijn leven, zoals ik nu
op internet te surfen en te lezen naar interessante dingen.
Maar wat is interessant genoeg?
Wanneer de klok stilstaat en je het gevoel hebt,
dat je niet meer kan ademen of wanneer je kennis opdoet
naar allerlei zaken, die in het leven spelen.

De een die werkt en de ander is lui. Geld vinden ze wel belangrijk, want je kan er veel dingen meekopen, maar om zelf iets te doen, nee daar hebben ze geen zin in. Ze willen liever vakantie vieren, lekker op hun stoel zitten en naar de lucht staren....!
Moet je dit dan ook later aan je kinderen vertellen,
dat je te lui was om te gaan werken?
Je had geen zin, maar je wilde wel geld hebben.

Waarom doet de mens zo moeilijk, als het makkelijk kan zijn?
Of heb ik me daarin vergist? Want ik ben ook een mens, die ook niet alles weet, maar ik leer er wel wat van over het feit, wat ik bijvoorbeeld dagelijks meemaak in het leven. Doordat je dingen ziet en doordat je dingen beleeft, heb je een andere kijk op dingen die gebeuren in het leven. Je wordt er meer bewuster van jezelf en van anderen. Je leert de voordelen en de nadelen kennen van al het gebeuren, maar wat het belangrijkste is, je leert jezelf hierdoor beter kennen....

We hoeven dit niet te geloven, maar een mens kent zichzelf niet zo goed, naarmate je stilstaat bij dingen die je achtervolgen en dingen die je meemaakt. Waarom ik jullie dit schrijf lieve leden van me, dat komt omdat ik jullie het volgende daarbij wil zeggen: Met alles wat je doet en met alles wat je op een dag meemaakt sta daar even bij stil en vraag jezelf af, doe ik dit op een goede manier en sta bewust van je eigen waarden en normen, omdat JIJ jezelf, beter kent, dan wie dan ook...

Heb vertrouwen in jezelf, leer jezelf kennen en doe dit vooral, door jezelf een kans te geven. Er bestaan veel mensen, die onzeker zijn.
Waarom al het onzekere, als jij de angst kan overwinnen en dan zul jij zien, dat je straks een gelukkige en een zekere mens zult zijn.
Onzekerheid is niets voor om te schamen, want ik heb het ervaart en
ik heb doorgevochten totdat ik er nu bij stil sta, dat ieder mens
op de wereld een kans verdient...

Ik hoop jullie hiermee wat kennis te hebben opgedragen.

Groetjes
van mij....

22-07-2003, 21:58


Jij hebt makkelijk praten. Dat is mijn mening. (En sommige mensen kunnen makkelijker over die onzekerheid (hoe sterk of zwak) heen stappen dan anderen.) Wat voor jou belangrijk is om te weten is dat iedereen zijn eigenen belevingswereld heeft en het dus anders ervaart als jij. Dus niemand ervaart iets hetzelfde als jij.

22-07-2003, 22:04

Citaat:
Origineel gepost door younesel18
Jij hebt makkelijk praten. Dat is mijn mening. (En sommige mensen kunnen makkelijker over die onzekerheid (hoe sterk of zwak) heen stappen dan anderen.) Wat voor jou belangrijk is om te weten is dat iedereen zijn eigenen belevingswereld heeft en het dus anders ervaart als jij. Dus niemand ervaart iets hetzelfde als jij.
Misschien zou ik makkelijk praten aan de ene kant en ik weet,
dat mensen verschillend zijn, want natuurlijk iedereen is anders.
Wat ik met mijn Woorden duidelijk wil maken, is alleen
dat onzekerheid best op sommige manieren te overwinnen is.
Niet altijd natuurlijk, want je doet het stap voor stap.

Het is makkelijk praten, maar als jij als persoon nooit de steutel neemt
om er iets aan te doen of om te beginnen, dan zal ik jou vertellen,
dat onzekerheid jou altijd zal achtervolgen in wat voor mate dan ook...

22-07-2003, 22:14

Citaat:
Origineel gepost door Saida
Misschien zou ik makkelijk praten aan de ene kant en ik weet,
dat mensen verschillend zijn, want natuurlijk iedereen is anders.
Wat ik met mijn Woorden duidelijk wil maken, is alleen
dat onzekerheid best op sommige manieren te overwinnen is.
Niet altijd natuurlijk, want je doet het stap voor stap.

Het is makkelijk praten, maar als jij als persoon nooit de steutel neemt
om er iets aan te doen of om te beginnen, dan zal ik jou vertellen,
dat onzekerheid jou altijd zal achtervolgen in wat voor mate dan ook...
Wagga. (eindelijk waar ik op zat te wachten) Vertel me eens hoe jij het hebt gedaan, want als je het mij vraagt dan is mijn sleutel niet meer op de wereld te vinden......

22-07-2003, 22:30



Citaat:
Origineel gepost door younesel18
Wagga. (eindelijk waar ik op zat te wachten) Vertel me eens hoe jij het hebt gedaan, want als je het mij vraagt dan is mijn sleutel niet meer op de wereld te vinden......
Wat dacht je van kennis opdoen?
Lees boeken over onzekerheid en zelfvertrouwen...
Ga op onderzoek uit, want het werk komt niet naar je toe, want jij
als persoon moet een begin maken.

Waarom denk JIJ, dat je de steutel op wereld niet meer zal vinden?
Omdat je nooit geluk hebt in je leven en omdat je ouders je zo aan je hoofd zeuren en omdat je het gevoel hebt, dat het leven niets meer waard is?
Is dat of spelen er nog meer rollen, maar wat maakt het uit?

Het is maar, dat jij er bij stil staat, dat als je steeds gaat nadenken en steeds zit te tobben over de kleinste dingen, die in het leven gebeuren je nooit de steutel zal vinden.
Wat maakt het uit, als de ander zich naar gedraagt bijvoorbeeld tegenover jou? Het gaat hierbij om jou en jouw kennis, die je moet gebruiken en om jouw weg te vinden, die jou zal lijden naar de steutel, die je al jaren zocht, maar niet kon vinden.

Je kon het niet vinden, omdat je het zat bent van deze wereld.
Als jij steeds negatiefs gaat denken over jouw leven, dan wil ik je hierop even wijzen, dat je nooit de steutel zal vinden en dat je altijd met angst en onzekerheid zal blijven leven.

Zie het leven maar zo: Durf risico's te nemen in het leven en durf met je onzekerheid om te gaan waar anderen bij zijn en durf over je gevoelens te praten in het openbaar en wat vooral belangrijk is, durf altijd je mening te uiten in wat voor situatie dan ook...

Ik heb de sleutel gevonden, door kennis op te doen...door me te verdiepen in boeken en door het feit, mezelf af te vragen: is dit het nou waard om me druk te maken over zaken, die misschien niet eens belangrijks zijn in het leven. En door meer vertrouwen in mezelf te hebben en hierdoor leer jezelf kennen en weet je, je sterke en zwakke punten die jouw kunnen helpen bij het vinden van de steutel...

Dit is makkelijk praten,
maar als jij nooit een begin zal maken,
zul jij altijd vallen en zul je nooit scoren in dit leven,
ga daar maar van uit.....

liefs

22-07-2003, 22:41

Citaat:
Origineel gepost door Saida
Wat dacht je van kennis opdoen?
Lees boeken over onzekerheid en zelfvertrouwen...
Ga op onderzoek uit, want het werk komt niet naar je toe, want jij
als persoon moet een begin maken.

Waarom denk JIJ, dat je de steutel op wereld niet meer zal vinden?
Omdat je nooit geluk hebt in je leven en omdat je ouders je zo aan je hoofd zeuren en omdat je het gevoel hebt, dat het leven niets meer waard is?
Is dat of spelen er nog meer rollen, maar wat maakt het uit?

Het is maar, dat jij er bij stil staat, dat als je steeds gaat nadenken en steeds zit te tobben over de kleinste dingen, die in het leven gebeuren je nooit de steutel zal vinden.
Wat maakt het uit, als de ander zich naar gedraagt bijvoorbeeld tegenover jou? Het gaat hierbij om jou en jouw kennis, die je moet gebruiken en om jouw weg te vinden, die jou zal lijden naar de steutel, die je al jaren zocht, maar niet kon vinden.

Je kon het niet vinden, omdat je het zat bent van deze wereld.
Als jij steeds negatiefs gaat denken over jouw leven, dan wil ik je hierop even wijzen, dat je nooit de steutel zal vinden en dat je altijd met angst en onzekerheid zal blijven leven.

Zie het leven maar zo: Durf risico's te nemen in het leven en durf met je onzekerheid om te gaan waar anderen bij zijn en durf over je gevoelens te praten in het openbaar en wat vooral belangrijk is, durf altijd je mening te uiten in wat voor situatie dan ook...

Ik heb de sleutel gevonden, door kennis op te doen...door me te verdiepen in boeken en door het feit, mezelf af te vragen: is dit het nou waard om me druk te maken over zaken, die misschien niet eens belangrijks zijn in het leven. En door meer vertrouwen in mezelf te hebben en hierdoor leer jezelf kennen en weet je, je sterke en zwakke punten die jouw kunnen helpen bij het vinden van de steutel...

Dit is makkelijk praten,
maar als jij nooit een begin zal maken,
zul jij altijd vallen en zul je nooit scoren in dit leven,
ga daar maar van uit.....

liefs
Oke, dus jij zegt dat ik een boek hierover moet lezen?? Waar kan ik dit boek vinden, welke boek is het en op welke andere manier kan ik kennis op doen? (internet in iedere geval niet)

22-07-2003, 22:43
Saida....I am proud of you

22-07-2003, 22:45

Citaat:
Origineel gepost door saidaaatje
Saida....I am proud of you
NOU!!! Ik was meteen heel blij dat SAIDA had gereageerd, maar nee hoor. Dank je wel S.

22-07-2003, 22:49

Citaat:
Origineel gepost door younesel18
Oke, dus jij zegt dat ik een boek hierover moet lezen?? Waar kan ik dit boek vinden, welke boek is het en op welke andere manier kan ik kennis op doen? (internet in iedere geval niet)
Je kan boeken zowel huren als kopen, maar als je het niet kan betalen, zou ik je aanraden om het te lenen van de bibliotheek.

Een hele goede boek, die je kan helpen is het volgende.
Het heet: Bouwen aan zelfvertrouwen
De schrijver is: Lynda Field.

Als je dit boek gaat lenen in de bibliotheek en dan zul je zien, dat er ook andere goede boeken bestaan met zo een effect.

Voor iedereen, die een beetje moeite hebben met hun onzekerheden
in het dagelijkse leven, zou dit boek je heel goed kunnen helpen
en denk vooral sterk.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd en voor verdere vragen hoor ik het anders wel.

sterkte ermee.

groetjes

22-07-2003, 22:50

Citaat:
Origineel gepost door saidaaatje
Saida....I am proud of you
thanxx lieverd..... i miss you....

22-07-2003, 22:51

Citaat:
Origineel gepost door Saida
Je kan boeken zowel huren als kopen, maar als je het niet kan betalen, zou ik je aanraden om het te lenen van de bibliotheek.

Een hele goede boek, die je kan helpen is het volgende.
Het heet: Bouwen aan zelfvertrouwen
De schrijver is: Lynda Field.

Als je dit boek gaat lenen in de bibliotheek en dan zul je zien, dat er ook andere goede boeken bestaan met zo een effect.

Voor iedereen, die een beetje moeite hebben met hun onzekerheden
in het dagelijkse leven, zou dit boek je heel goed kunnen helpen
en denk vooral sterk.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd en voor verdere vragen hoor ik het anders wel.

sterkte ermee.

groetjes
Saida, Bedankt. Ik hoop er hiermee mijn voordeel uit te kunnen halen.

22-07-2003, 22:51

Citaat:
Origineel gepost door Saida
thanxx lieverd..... i miss you....
Kom zo on line

22-07-2003, 22:54



Citaat:
Origineel gepost door younesel18
Saida, Bedankt. Ik hoop er hiermee mijn voordeel uit te kunnen halen.
graag gedaan,
het is mijn plicht om de ander te helpen en ik hoop
dat je er wat aan hebt......

22-07-2003, 22:56

Citaat:
Origineel gepost door saidaaatje
Kom zo on line
is goed.....ik kom ook zo....