Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Bakpoeder maakt de tanden wit ?!?



18-11-2006, 15:37
Kwam het toevallig ergens op een site tegen en las het volgende:

'Bakpoeder maakt de tanden wit: ja... bakpoeder lost de plak of tandaanslag op. Maar wees voorzichtig want met deze behandeling verdwijnt ook telkens een laagje tandglazuur, de laag glazuur wordt poreuzer en de aanslag zal snel weer terugkomen'.

Ingrediënten:

Bakpoeder

Tandebortsel (ennn poetsen maar!!).

Is er iemand tandarts of iemand die tandheelkunde studeert? wie kan me hier meer over vertellen... en is dit onzin of uuuh... mohiem serieuse reactie graag.

18-11-2006, 15:50


heb je het geprobeerd?

18-11-2006, 16:06

Citaat door amissah:
Kwam het toevallig ergens op een site tegen en las het volgende:

'Bakpoeder maakt de tanden wit: ja... bakpoeder lost de plak of tandaanslag op. Maar wees voorzichtig want met deze behandeling verdwijnt ook telkens een laagje tandglazuur, de laag glazuur wordt poreuzer en de aanslag zal snel weer terugkomen'.

Ingrediënten:

Bakpoeder

Tandebortsel (ennn poetsen maar!!).

Is er iemand tandarts of iemand die tandheelkunde studeert? wie kan me hier meer over vertellen... en is dit onzin of uuuh... mohiem serieuse reactie graag.



elke tandars zou dat afraden
omdat het de tand glazuur aantast


18-11-2006, 16:12
ik heb het ook al veel gehoord, sjah kan je evengoed javel op je tandenborstel doen en schrobben maar



als je het niet goed is voor je tandglazuur zou ik da best niet doen hoor

18-11-2006, 16:32



Citaat door sana286:
heb je het geprobeerd?




NEE... heb wel witte tanden van mij zelf... maar ik vroeg mij dit gewoon af

18-11-2006, 16:33

Citaat door bandidaa:
elke tandars zou dat afraden
omdat het de tand glazuur aantast




klopt daar geef ik je gelijk...

18-11-2006, 16:38

Citaat door Chaimav:
ik heb het ook al veel gehoord, sjah kan je evengoed javel op je tandenborstel doen en schrobben maar



als je het niet goed is voor je tandglazuur zou ik da best niet doen hoor





ha ha ha ha JAVEL! en schrobben maar... en slikken dan maak die de rest van je organen ook schoon (grapje) maar jah...

nogmaals ik vroeg het mij gewoon af... het zelfde geldt ook voor het bleken van je tanden en de middeltjes die men kan kopen. het helpt wel, maar het is wel slecht voor je tanden... geldverspilling waha

18-11-2006, 19:43
het helpt wel maar moet je voorzichtig mee doen 1 keer per week is genoeg en ook niet schadelijk

18-11-2006, 19:53
Ja en doet je tandglazuur verdwijnen

18-11-2006, 20:11

Citaat:
het helpt wel maar moet je voorzichtig mee doen 1 keer per week is genoeg en ook niet schadelijk
\

is dat zeker dat het niet schadelijk is als je het maar 1x per week doet

18-11-2006, 21:53

Citaat door nissrintje:
\

is dat zeker dat het niet schadelijk is als je het maar 1x per week doet



hmmm

[I]
nog meer mensen die hier iets meer over kunnen zeggen (wat overtuigender)[/I]

18-11-2006, 22:00
ja bakpoeder maakt je tanden wit, maar dan zul je heeeeeeeeeel lang moeten poetsen. Tegen dan heb je je tanden helemaal weg gepoetst. Het is de moeite niet.
Gebruik liever maagzout (apotheker). wel mengen met tandpaste. In pure vorm tast het de tandglazuur aan

groetjes