Bekijk volle/desktop versie : lichaamstaal...



Pagina's : [1] 2 3 4 5

18-11-2006, 15:11
allo luitjes..

jullie kennen het allemaal en jullie zulle het ook allemaal wel eens gebruiken..
ik heb het over lichaamstaal...

Wanneer je iemand voor de eerste keer ontmoet krijg je binnen de minuut een bepaalde indruk van die persoon. Ook op sollicitatiegesprekken (of in een presentatie of vergadering)maar ook een date..
wordt er vaak vertrouwd op indrukken.
Niet alleen je kleding maar ook je houding, je handdruk, je stiptheid en zelfs je ledematen worden nauwkeurig getaxeerd door je gesprekspartner(s).

Hoog tijd dus om even stil te staan bij het geen je non-verbaal vertelt. In deze topic gaan we specifiek in op lichaamstaal bij het sollicitatiegesprek,en de date..
maar uiteraard zijn deze tips en regels ook van toepassing op andere situaties zoals bij een gesprek met je moeder,vader,zus ,broer enzo enzo..

hier zijn een paar punten waar je aan moet denken..

oogcontact
je armen en benen Armen en soms ook de handen kunnen lelijk in de weg zitten als je zenuwachtig bent en je beseft dat er gelet wordt..dus let op je houding..
Vergeet je glimlach niet.. natuurlijk..!dit kan namelijk de kers op de taart zijn..

wat gebruik jij voor Lichaamstaal / non-verbaal gedrag

18-11-2006, 15:15


Bij sollicitaties:


Stevige handdruk
Goed articuleren.
Niet te snel praten.
ABN
Juiste houding zitten.
Oogcontact houden.

18-11-2006, 15:17
Als ik de mensen mag geloven als het gaat om mijn lichaamstaal, straal ik arrogantie uit.
Is helemaal niet waar.

18-11-2006, 15:17

Citaat door IlLeGal_NaDoR:
Bij sollicitaties:


Stevige handdruk
Goed articuleren.
Niet te snel praten.
ABN
Juiste houding zitten.
Oogcontact houden.



juist het kan haast niet missen en je bent aangenomen..

18-11-2006, 15:17



Citaat door l0ubia:
juist het kan haast niet missen en je bent aangenomen..



Ik ben aangenomen.

18-11-2006, 15:20

Citaat door IlLeGal_NaDoR:
Ik ben aangenomen.



kan ook bijna niet anders..dat is dan gebak met koffie he.. gefeliciteerd..
vertel wat is het voor baan..of is dat een ver van me bed show..



18-11-2006, 15:24

Citaat door l0ubia:
kan ook bijna niet anders..dat is dan gebak met koffie he.. gefeliciteerd..
vertel wat is het voor baan..of is dat een ver van me bed show..





Gemeentelijk Afvalverwerkingsdient.
Gemeente Almelo.

Ow ja, dank je wel!

18-11-2006, 15:26

Citaat door IlLeGal_NaDoR:
Gemeentelijk Afvalverwerkingsdient.
Gemeente Almelo.



wejoow carrière

18-11-2006, 15:26

Citaat door IlLeGal_NaDoR:


Ow ja, dank je wel!


astu...




18-11-2006, 15:27

Citaat door l0ubia:
allo luitjes..

jullie kennen het allemaal en jullie zulle het ook allemaal wel eens gebruiken..
ik heb het over lichaamstaal...

Wanneer je iemand voor de eerste keer ontmoet krijg je binnen de minuut een bepaalde indruk van die persoon. Ook op sollicitatiegesprekken (of in een presentatie of vergadering)maar ook een date..
wordt er vaak vertrouwd op indrukken.
Niet alleen je kleding maar ook je houding, je handdruk, je stiptheid en zelfs je ledematen worden nauwkeurig getaxeerd door je gesprekspartner(s).

Hoog tijd dus om even stil te staan bij het geen je non-verbaal vertelt. In deze topic gaan we specifiek in op lichaamstaal bij het sollicitatiegesprek,en de date..
maar uiteraard zijn deze tips en regels ook van toepassing op andere situaties zoals bij een gesprek met je moeder,vader,zus ,broer enzo enzo..

hier zijn een paar punten waar je aan moet denken..

oogcontact
je armen en benen Armen en soms ook de handen kunnen lelijk in de weg zitten als je zenuwachtig bent en je beseft dat er gelet wordt..dus let op je houding..
Vergeet je glimlach niet.. natuurlijk..!dit kan namelijk de kers op de taart zijn..

wat gebruik jij voor Lichaamstaal / non-verbaal gedrag

ze3ma bij jou doet alles er niet meer toe als je voor je date loopt en je billen gaan op en neer dan verspil je al je krediet en ben je goedgekeurd voor een beurt

18-11-2006, 15:27

Citaat door l0ubia:
wejoow carrière



Ik weet dat ik daarmee de gemiddelde Marokkaanse vrouw niet warm krijg voor een huwelijk met mij, maar zoals je weet ben ik gezegend met een Marokkaanse uit Nador. Uit Marokko.

Al'hamdoelilah.

18-11-2006, 15:28
ik heb mijn verloofde versierd door mij heel onzeker voor te doen

daar werd zijn zekerder van, en niks is zo lief voor een meisje als een grote (gespierde ) man die onzekere overkomt waar zij bij is

18-11-2006, 15:32



Citaat door IlLeGal_NaDoR:
Ik weet dat ik daarmee de gemiddelde Marokkaanse vrouw niet warm krijg voor een huwelijk met mij, maar zoals je weet ben ik gezegend met een Marokkaanse uit Nador. Uit Marokko.

Al'hamdoelilah.


hahaha helemaal niet stel je niet zo aan als er maar brood op de plank komt toch..
en jij nog zo stoer praten dat jij zelf voor de koste opdraait ik denk dat je aanvraag niet eens serieus wordt genomen als je hem indient..


Citaat door Arab_Knight:
ik heb mijn verloofde versierd door mij heel onzeker voor te doen

daar werd zijn zekerder van, en niks is zo lief voor een meisje als een grote (gespierde ) man die onzekere overkomt waar zij bij is


hahaha..wat zijn we toch weer bescheiden..he Adonis..

18-11-2006, 15:34

Citaat door l0ubia:
hahaha helemaal niet stel je niet zo aan als er maar brood op de plank komt toch..
en jij nog zo stoer praten dat jij zelf voor de koste opdraait ik denk dat je aanvraag niet eens serieus wordt genomen als je hem indient..


Ze huwt met mijn neef in België, en komt wonen bij mij in Nederland.
Totdat ze de Belgische nationaliteit heeft.

Tsja, CDA heeft de riem strak aangespannen. En Verdonk ook, ik houd nog wat over.

18-11-2006, 15:36

Citaat door IlLeGal_NaDoR:
Ze huwt met mijn neef in België, en komt wonen bij mij in Nederland.
Totdat ze de Belgische nationaliteit heeft.

Tsja, CDA heeft de riem strak aangespannen. En Verdonk ook, ik houd nog wat over.



hahahahaha..oohw jullie houden het teminste in de familie..
moet kunnen..! en wat vind zij ervan of heeft zij geen mening..
en ziet ze alleen maar hollanda...

tijd dat potter gaat knikkeren..vind je ook niet..

Pagina's : [1] 2 3 4 5