Bekijk volle/desktop versie : Bijbaan als caissiere verboden in de Islam???



Pagina's : [1] 2

18-11-2006, 14:07
Selem a3laikoem,

Een vraagje... Klopt het dat het niet is toegestaan in de Islam om als caissiere te werken? Dan heb ik het over het verkopen van alcohol en vlees. Dus het feit dat je het de niet-moslims makkelijker maakt om aan haram eten en drinken te komen?

Ik werk namelijk zelf als caissiere maar heb er nooit op die manier over nagedacht... Tot ik uit mensen in mijn omgeving hoor dat het niet toegestaan is.

Hebben jullie daliel (hadith) dat het echt niet is toegestaan in de Islam om als caissiere te werken?

Alvast bedankt

Wa a3laikoem selem

18-11-2006, 14:27


Zou ik ook wel willen weten..

18-11-2006, 14:29

Citaat door nordin_nador:
Zou ik ook wel willen weten..


Nu nog afwachten op reacties waar we wat aan hebben...

18-11-2006, 14:40

Citaat door ..:::Fatima:::.:
Nu nog afwachten op reacties waar we wat aan hebben...



18-11-2006, 14:48


NIET ALLEMAAL TEGELIJK!!!

18-11-2006, 14:49

Citaat door ..:::Fatima:::.:
NIET ALLEMAAL TEGELIJK!!!


Antwoord komt wel denk ik

18-11-2006, 14:50
Salamoe 3alaikoem,

Ik vind dit een heel moeilijke vraag!.. Ik worstel er zelf ook mee..

Wat ik wel "vaag" vind is het volgende.

Van een supermarkt wéét je dat er voedsel wordt verkocht dat niet halal is voor ons. Waar wij sinds een tijd ook achter zijn, is dat de Islamitische slager in de buurt, etc etc.. OOK geen halal vlees verkoopt.. maar gewoon vlees verkoopt onder het mom van "halal".. de marokkaanse groenteboer verkoop alcohol naast de mekka cola.. etc etc.