Bekijk volle/desktop versie : Shahada



17-11-2006, 13:54
Salaam aleikoum broeders en zusters,

Ik vroeg me af wie hier een correct antwoord op kan geven. Ik zat net op een site een verhaal te lezen van een bekeerde moslima, en hierin kwam voor dat haar shahada met zusters en vriendinnen was op (datum) maar haar officiele shahada was 3 maanden later. Ik ben zelf ook een bekeerde Moslima, ben op 04-03-2005 bekeerd. Maar ik heb ook mijn shahada afgelegd, bij mijn zusters en met vriendinnen in Moskee Badr Amsterdam. maar ik vraag me af of iemand weet wat ze bedoelt met officiele shahada en shahada onder vriendinnen en zusters??? Ik bedoel, Je shahada is toch ook officieel zoals ik het heb gedaan met vriendinnen en zusters in moskee badr???

alvast bedankt

17-11-2006, 14:30


Als het officieel is .. dan krijg je bewijs voor bijv. de hadj.. en kan je via dat papiertje aantonen dat je moslima bent.

17-11-2006, 14:39
zuster,

Als je eenmaal de chahada hebt uitgesproken dan ben je automatisch een moslima..Moge Allah swt jou belonen lieve zuster ameen..

17-11-2006, 14:43

Citaat door Moslimaaa18:
Salaam aleikoum broeders en zusters,

Ik vroeg me af wie hier een correct antwoord op kan geven. Ik zat net op een site een verhaal te lezen van een bekeerde moslima, en hierin kwam voor dat haar shahada met zusters en vriendinnen was op (datum) maar haar officiele shahada was 3 maanden later. Ik ben zelf ook een bekeerde Moslima, ben op 04-03-2005 bekeerd. Maar ik heb ook mijn shahada afgelegd, bij mijn zusters en met vriendinnen in Moskee Badr Amsterdam. maar ik vraag me af of iemand weet wat ze bedoelt met officiele shahada en shahada onder vriendinnen en zusters??? Ik bedoel, Je shahada is toch ook officieel zoals ik het heb gedaan met vriendinnen en zusters in moskee badr???

alvast bedankt


na3am het hoeft niet voor de mensen te gebeuren , het is iets tussen jou en Allah , tenzij je bewijs nodig hebt voor de bedevaart naar mekka , dan kan je wel een bewijs van shahada ophalen bij de imaam , wa Allahoe a'lam

19-11-2006, 11:12


oke shokran, dat bewijsje vind k wel handig, dus mischien ga ik dat dan nog wel doen... 1 jaar en 9 maanden later