Bekijk volle/desktop versie : Afghaanse vrouwen plegen vaker zelfmoord



Pagina's : [1] 2 3

15-11-2006, 20:47
Afghan women seek death by fire

Increasing numbers of Afghan women are committing suicide by setting fire to themselves to escape difficult lives, according to NGOs based in the country.
They say women forced into marriage or suffering chronic abuse are killing themselves out of desperation.

Although estimates are difficult to make, one group says cases of self-immolation in the capital have doubled since last year.

Cases are said to be reported every day in the western city of Herat.

In Kabul, some 36 cases of self-immolation have been recorded this year.

Delegates from countries like Bangladesh, Iran, India and Sri Lanka - which have similar female suicide rates - discussed the problem at a conference in Afghanistan on Tuesday.

Afghanistan Independent Human Rights Commission chief Sima Simar told the meeting: "It [self-immolation] is the final decision for women who don't have any other way to solve their problems."

One Afghan survivor, a 16-year-old girl, told the summit she had endured beatings from her drug-addicted husband, a man 25 years her senior and whom she was forced to marry.


http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/6149144.stm

15-11-2006, 20:50


Het gaat nu toch net iets beter in Afghanistan. Een boerka dragen is niet langer verplicht.

15-11-2006, 21:39
Vrouwen zijn daar echt niks waard. Net als in Iran

15-11-2006, 21:49

Citaat door TheBlackHebrew:
Bangladesh, Iran, India and Sri Lanka tja vind je het gek dat vrouwen daar zelfmoord plegen in die landen. Ze zijn nog minder waard dan een geit. En dat worde ze elkea dag op 1001 manieren duidelijk gemaakt. Ik ben er ook voor de burka niqaab hoofddoek dragende dames op verplicht op exursie naar die landen te sturen om te gaan praten met vrouwen daar en te gaan kijken of de islam de niqaab, burka en hoofddoek nou echt zoveel vrijheid is. Dat word een tijd van bezinning waar geen 1000 ramadans tegenop kunnen.


vrijheid kent geen verplichting, wanneer je in een vrij land ervoor kiestom een niqaab te dragen is dat in geen enkel opzichte te vergelijken met iemand die dat in een land als afghanistan moet. zij doen dat niet uit religieuziteit maar omdat ze anders mishandeld of zelfs vermoord worden.

incha'allah zullen ook zij ooit de kans krijgen om vrije keuzes te maken, wat die keuzes ook mogen zijn (het moet geheel uit vrije wil)

gr.

15-11-2006, 21:51



Citaat door TheBlackHebrew:
Liever sterven dan leven in een islamische hel als moslima.



Ik zou het liever geen islamitische hel noemen, dit is puur cultureel, niet religieus. Die mensen interpreteren de quran op een totaal verkeerde manier Het is vreselijk, liever dood dan in die hel op aarde voor deze vrouwen.

15-11-2006, 21:55

Citaat door TheBlackHebrew:
Bangladesh, Iran, India and Sri Lanka tja vind je het gek dat vrouwen daar zelfmoord plegen in die landen. Ze zijn nog minder waard dan een geit. En dat worde ze elkea dag op 1001 manieren duidelijk gemaakt. Ik ben er ook voor de burka niqaab hoofddoek dragende dames op verplicht op exursie naar die landen te sturen om te gaan praten met vrouwen daar en te gaan kijken of de islam de niqaab, burka en hoofddoek nou echt zoveel vrijheid is. Dat word een tijd van bezinning waar geen 1000 ramadans tegenop kunnen.


Je mág veel zeggen in deze democratie..Maar praat niet over iets wat je niet weet...

wat weet jij nou over de waarde van de ramadan man, doe normaal.
en wat betreft die zelfmoorden van die vrouwen... denk je dat de islam dat goed vindt? omdat het in een islamitisch land gebeurt wil niet zeggen dat het zo volgens de islam moet, ok. Ga eens researchwerk doen over de islam over de positie van de vrouw en vertel mij wat je daar over vindt.

15-11-2006, 22:17

Citaat door TheBlackHebrew:
Kortom de islam gaat altijd wat voor gruwelijks er ook gebeurt vrijuit?



het christendom, jodendom? Vraag jezelf dat maar af

Als t gaat om oorlog ofzo is het een ander verhaal, maar als ik t goed begrijp spring je naar n ander onderwerp.

als je iets niet weet zoals ik zei.. moet je niet praten.. als n kip zonder kop alleen naar de negatieve media luisteren bereik je ook veel

15-11-2006, 22:25
Waarom moet een vrouw in het ene land van top tot teen bedekt over straat en hoeft in het andere land slechts het haar bedekt worden?

15-11-2006, 22:38

Citaat door sunsetdriver:
Waarom moet een vrouw in het ene land van top tot teen bedekt over straat en hoeft in het andere land slechts het haar bedekt worden?



dat heeft met de regels in dat land te maken.. hoe die er naar kijken enzo..
dat spreekt voor zich vind je niet? de één vind dat niks te zien mag (omdat het in de islam zo is dat het beste is als je zo veel mogelijk bedekt bent)
maar anderen die zien dat weer anders.

15-11-2006, 22:48

Citaat door TheBlackHebrew:
die regels zijn verdacht veel verwoven daar met de islam.


wat weet jij over de islam a flapdrol

ga je huiswerk maken en slaap lekker blackshitberry

15-11-2006, 22:52

Citaat door TheBlackHebrew:
Meer dan jij.



Hmm meer dan ik.. als je meer dan ik wist over de islam dan zou je weten dat al die negatieve publiciteit onzin is. Maar dat is juist t enige wat jij weet van de islam, dat wat in de media wordt gezegd, dus niet meer dan ik flapdrolletje

15-11-2006, 22:59

Citaat door TheBlackHebrew:
blah blah blah ik ben beter bedeeld dan jou.


Je bent ook niet zeker van jezelf.. net was het dat je beter was in de islam.. nu zoek je een andere poging om zo hoger over te komen.. domme snotneus dat je er rond loopt.. got get ur dad some beer!

trouwens.. het is jij.. niet jou flapdrolletje

En wat ben jij beter bedeeld.. aan de hand van wat heb jij zo snel die conclusie genomen? Maar ik neem het je niet kwalijk hoor, aangezien het bedtijd is voor je....































flapdrol

15-11-2006, 23:05



Citaat door Amazigh_United:
dat heeft met de regels in dat land te maken.. hoe die er naar kijken enzo..
dat spreekt voor zich vind je niet? de één vind dat niks te zien mag (omdat het in de islam zo is dat het beste is als je zo veel mogelijk bedekt bent)
maar anderen die zien dat weer anders.


Interpretatie van de Koran wellicht? Of: hoe een religieus boek voor verschillende interpretaties leidt.

15-11-2006, 23:08

Citaat door sunsetdriver:
Interpretatie van de Koran wellicht? Of: hoe een religieus boek voor verschillende interpretaties leidt.



Ik denk het 2e he hoe mensen dat opvatten, het boek is het zelfde

15-11-2006, 23:15

Citaat door TheBlackHebrew:
die regels zijn verdacht veel verwoven daar met de islam.



Zeg, wat weet je eigenlijk van de islam? Ga je er asjeblieft eerst eens in verdiepen voordat je een oordeel geeft. Als je dan ook maar 1x goed geluisterd had naar de uitspraken van de profeet (vzmh), dan zou je dit soort belachelijke beschuldigingen niet uiten. En dan niet de vertaling van de koraan gaan lezen, maar echt in het arabisch. Die vertalingen brengen alleen maar misverstanden en verwarring met zich mee. Weet je dan niet dat de profeet (vzmh) geweld verafschuwde en heel goed was voor zijn vrouwen? Zoals ik je al eerder zei, het is de cultuur die fout zit, niet de islam. Als de islam zo fout is, waarom dragen de meeste vrouwen in Marokko, Algerije, Tunesie en Turkije dan geen burqa? Omdat het niet in de grondwet staat van die landen, en het stond wel in de grondwet van Afganistan. Als de vrouwen in bv Marokko, Algerije, Tunesie en Turkije een burqa dragen is dit uit vrije keus, of ze worden gedwongen door de familie.

Pagina's : [1] 2 3