Bekijk volle/desktop versie : tajine met eisoufflé op( Tetouan??)



15-11-2006, 20:20
Laatst heb ik een tajine gezien op tv, van kip en daarboven op lag geklopt ei, wat soufflé word, dus erg opzwelt, doch het recept gaven ze niet, ik geloof dat het van bovenstaande regio kwam en zou graag het recept hebben???
Iemand van daar die het kent, en het mij wil geven?

15-11-2006, 21:21


Waar zitten die dames van ginder, t'is nog vroeg hoor??????

16-11-2006, 09:11
ben hier wel heeel benieuwd naar....

16-11-2006, 13:36
je kookt in principe tajin kip zoals je het altijd doet met groente die je lekker vindt (behalve aardappels). als ie bijna gaar is. klopt je eieren en doe je het boven het gericht en in de oven doen tot het gaar is.
ik vind het mooi om te zien als je eieren niet klopt maar gewoon heel erop doet.

succes, hoop dat je dat bedoelt

16-11-2006, 13:41


Heel erg bedankt, doe je voor de rest niets anders bij de kip of doe je er ook groenten bij of olijven?
En komen die geklopte eieren er zo dik opliggen? zo zag het er op t v toch uit?
Ik ga het alleszins proberen in het week-end, mag ik ook weten hoe het in het Marokkaans heet?

Meid je bent 100.000 maal bedankt

16-11-2006, 13:42
Zie het al, wel groenten, te snel gelezen, en te blij met het recept hihi.

16-11-2006, 13:52
Badger als je het gemaakt hebt moet je zeker een foto plaatsen want ik ken het ook niet

16-11-2006, 17:21
als je veel eieren gebruikt, dan krijg je dikke laag zeg maar. maar dat is niet lekker vind ik. je proeft dan alleen maar eieren.

oh ja wat ik soms doe is bij eieren zelfs kruiden gebruiken als wat je in tajin hebt gedaan.

je kan het ook met gehakt balletjes, paprika (alle kleuren), doperwten, tomaten (hier gebruik je paprika poeder).
heb je een keer geen eieren in huis, gebruik dan aardappels

met kip gebruik je zafraan.

krijg ik geen puntje van je? hahahaa

meiden ik hoor het wel en als het niet lukt ofzo, stuur een pm

de naam is: tajin jdad bel baytaat. op zijn tetouans accent dan he
kip met geklopte eieren ofzo

16-11-2006, 17:39
Hey,
Dank je, dank je, van mij krijg je een heel grooooooote pluim ipv. een groen puntje, zaterdag staat ze op menukaart hier

16-11-2006, 17:45

Citaat door Dikra_m:
Badger als je het gemaakt hebt moet je zeker een foto plaatsen want ik ken het ook niet


Hihi, denk dat het op is eer ik die foto geplaatst krijg, heb ventje thuis en die is gek op tajine (eigenlijk op alles) ssssstttt staat langs me, maar geen nood ik zal een post plaatsen en uitleg geven, maar kan niet slecht zijn, ben je zeker dat je de zelfde smaakpapillen hebt als ik?
Haha volgende keer ben jij de voorproever afgesproken???

17-11-2006, 00:31
nou geniet ervan en als je ooit vragen hebt over tetouan keuken, hoor ik het wel

18-11-2006, 18:21
[QUOTE=1tetouania;26470971]als je veel eieren gebruikt, dan krijg je dikke laag zeg maar. maar dat is niet lekker vind ik. je proeft dan alleen maar eieren.

oh ja wat ik soms doe is bij eieren zelfs kruiden gebruiken als wat je in tajin hebt gedaan.

je kan het ook met gehakt balletjes, paprika (alle kleuren), doperwten, tomaten (hier gebruik je paprika poeder).
heb je een keer geen eieren in huis, gebruik dan aardappels

met kip gebruik je zafraan.

krijg ik geen puntje van je? hahahaa

meiden ik hoor het wel en als het niet lukt ofzo, stuur een pm

de naam is: tajin jdad bel baytaat. op zijn tetouans accent dan he
kip met geklopte eieren ofzo[/QUOT

WAAUUW,

Ahwel was heel erg lekker, we hebben gesmuld ervan, en is voor herhaling vatbaar, wij wachten op meer recepten.
Ik heb de kruiden gedeeltelijk onder het ei geklopt.
Dank je

19-11-2006, 11:07


graag gedaan. soms denk ik ook een topic openen, maar waar moet ik de tijd vandaan halen hahahaha