Bekijk volle/desktop versie : Marokko.nl VerkiezingsDebat



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

15-11-2006, 19:42

Er zijn veel onderwerpen bezig met de vraag waar je op gaat stemmen.
Maar ik mis inhoud.
Waarom je op een bepaalde partij gaat stemmen.
Wat trekt jou aan, aan hun verkiezingsprogramma?

Deze topic is bedoeld om inhoudelijk met elkaar te debatteren waarom een bepaalde partij jouw stem verdient.

Bovendien kunnen we zwevende kiezers zo helpen met het maken van hun keus.


15-11-2006, 19:52


Ik zal zelf beginnen.

Ik stem op groenlinks oa. om de volgdende redenen:
- Kinderbijslag willen ze omhoog doen
- Flexwerkers moeten meer rechten krijgen
- WW moet omhoog
- Kinderopvang moet gratis zodat je meer moeders aan het werk krijgt
- Dubbele nationaliteit moet niet worden afgeschaft


Er valt mij op dat veel marokkanen dit keer op SP gaan stemmen. Als ik ze vraag waarom dan is het enige antwoord wat ik krijg, dat ze voor de armeren opkomen. Maar ik wil een inhoudelijk antwoord.
Ik zie namelijk zelf geen voordelen om op de SP te stemmen, leg me uit.

15-11-2006, 20:11
waarom

Normaal zou het gaan om het cda, pvda en vvd.. maar de sp doet het zo goed dat ze vvd aan het inhalen zijn en de pvda op de hielen zitten.

Je stem weggeven aan een groenlinks of d66 heeft niet echt nut omdat ze er toch niet groter van worden. Dus de kans dat zij wat te zeggen hebben is klein.

ije moet groot denken en stemmen op de partij die al groot is nog groter maken..... Ik stem op de pvda of sp.... Ik wil het cda absoluut niet in de kamer en de vvd met die rita snol al helemaal niet....

15-11-2006, 20:19

Citaat door schrijvers:
waarom

Normaal zou het gaan om het cda, pvda en vvd.. maar de sp doet het zo goed dat ze vvd aan het inhalen zijn en de pvda op de hielen zitten.

Je stem weggeven aan een groenlinks of d66 heeft niet echt nut omdat ze er toch niet groter van worden. Dus de kans dat zij wat te zeggen hebben is klein.

ije moet groot denken en stemmen op de partij die al groot is nog groter maken..... Ik stem op de pvda of sp.... Ik wil het cda absoluut niet in de kamer en de vvd met die rita snol al helemaal niet....


Wat spreekt jou dan aan aan de SP want ik zie alleen nadelen aan hen.
DAT vraag ik me af, WAAROM mensen op de SP stemmen.
Stemmen ze inhoudelijk en weten ze waar de SP voor staat of is het puur strategisch, of misschien zelfs anderen volgen.

Ik zou eerst ook PVDA stemmen maar waar Groenlinks voor staat, staat dichter bij mij. Nou heb ik gedacht ja Groenlinks is zo klein die krijg je toch niet groot.
Dus ik heb erover gedacht om strategisch PVDA te stemmen, omdat dat de grootste is momenteel tegen het CDA. En ik ben absoluut anti-CDA of VVD.
Maar aan de andere kant dacht ik, ja alle GL-stemmers net als mij zouden denken, krijg je ze natuurlijk nooit groot.

Dus ik ga niet strategisch maar inhoudelijk stemmen op Groenlinks.

15-11-2006, 20:23



Citaat door Lella_Sardina:
Wat spreekt jou dan aan aan de SP want ik zie alleen nadelen aan hen.
DAT vraag ik me af, WAAROM mensen op de SP stemmen.
Stemmen ze inhoudelijk en weten ze waar de SP voor staat of is het puur strategisch, of misschien zelfs anderen volgen.

Ik zou eerst ook PVDA stemmen maar waar Groenlinks voor staat, staat dichter bij mij. Nou heb ik gedacht ja Groenlinks is zo klein die krijg je toch niet groot.
Dus ik heb erover gedacht om strategisch PVDA te stemmen, omdat dat de grootste is momenteel tegen het CDA. En ik ben absoluut anti-CDA of VVD.
Maar aan de andere kant dacht ik, ja alle GL-stemmers net als mij zouden denken, krijg je ze natuurlijk nooit groot.

Dus ik ga niet strategisch maar inhoudelijk stemmen op Groenlinks.


dat ga ik dus ook doen
als we op die ander groenlings wat ik ook een goede vindt en sp ook topper
maar dan kan die nog winnen dus stem ik op pvda
zo dat hij wint en hebben we toch onze zin
dan kiest hij voor een lingse kant

15-11-2006, 20:29

Citaat door xxxboy&:
dat ga ik dus ook doen
als we op die ander groenlings wat ik ook een goede vindt en sp ook topper
maar dan kan die nog winnen dus stem ik op pvda
zo dat hij wint en hebben we toch onze zin
dan kiest hij voor een lingse kant

Dat dacht ik ook maar meneertje neigt richting de rechtse kant

15-11-2006, 20:32

Citaat door xxxboy&:
dat ga ik dus ook doen
als we op die ander groenlings wat ik ook een goede vindt en sp ook topper
maar dan kan die nog winnen dus stem ik op pvda
zo dat hij wint en hebben we toch onze zin
dan kiest hij voor een lingse kant



Ja da weet ik dus nie of dat hij voor een linkse kant kiest. Zou wel ideaal zijn.
PVDA-SP-Groenlinks

15-11-2006, 21:21
Hey dames,

Jullie kunnen op stemwijzer.nl kijken welke partij het beste bij je past. En bij elke stelling kan je zien welke partij er voor of tegen is. Kijk SP, Groenlinks en PVDA hebben veel overeenkomsten. Maar inhoudelijk weet ik niet waar SP voorstaat. Verder vind ik Wouter Bos een huicelaar. Als hij niet lijsttrekker was, had ik misschien wel op PVDA gestemd. Maar mijn voorkeur gaat uit naar Groenlinks. Maar mensen maak gebruik van je stem, want als je niks doet gebeurd er ook niks.

15-11-2006, 21:24

Citaat door havanaatje:
Hey dames,

Jullie kunnen op stemwijzer.nl kijken welke partij het beste bij je past. En bij elke stelling kan je zien welke partij er voor of tegen is. Kijk SP, Groenlinks en PVDA hebben veel overeenkomsten. Maar inhoudelijk weet ik niet waar SP voorstaat. Verder vind ik Wouter Bos een huicelaar. Als hij niet lijsttrekker was, had ik misschien wel op PVDA gestemd. Maar mijn voorkeur gaat uit naar Groenlinks. Maar mensen maak gebruik van je stem, want als je niks doet gebeurd er ook niks.


Waarom vind je dat? Waar baseer jij deze mening op?

15-11-2006, 21:28
je stemt niet op een persoon ....wouter bos is nog altijd beter dan die balkenende en rita verdonk... laten we op pvda stemmen en dan op de marokkaan op nr 57 ahmed larouz...

15-11-2006, 21:35

Citaat door Lella_Sardina:

Er zijn veel onderwerpen bezig met de vraag waar je op gaat stemmen.
Maar ik mis inhoud.
Waarom je op een bepaalde partij gaat stemmen.
Wat trekt jou aan, aan hun verkiezingsprogramma?

Deze topic is bedoeld om inhoudelijk met elkaar te debatteren waarom een bepaalde partij jouw stem verdient.

Bovendien kunnen we zwevende kiezers zo helpen met het maken van hun keus.



SP natuurlijk.
Op de Christen Unie na is er geen enkele andere partij die de Islamitische normen en waarden het dicht naderen.

Ook hebben deze partijen als enige het opgenomen voor de Islam in Nederland.

De SP was tegen elke oorlog en is voor bezuiniging op het leger.

Om die reden de SP.

15-11-2006, 21:40

Citaat door SOCIALSKILLED:
SP natuurlijk.
Op de Christen Unie na is er geen enkele andere partij die de Islamitische normen en waarden het dicht naderen.

Ook hebben deze partijen als enige het opgenomen voor de Islam in Nederland.

De SP was tegen elke oorlog en is voor bezuiniging op het leger.

Om die reden de SP.


Ok duidelijk

15-11-2006, 21:42



Citaat door schrijvers:
je stemt niet op een persoon ....wouter bos is nog altijd beter dan die balkenende en rita verdonk... laten we op pvda stemmen en dan op de marokkaan op nr 57 ahmed larouz...


Je bedoeld die spammer? Die toch niet in de kamer komt en lager staat als vele minder ontwikkelde Marokkanen?

Ik vind dat Ahmed beter uit de politiek kan blijven en zich op het vlak waar hij commercie kan combineren met etnische problemen verder kan gaan profileren.

Verder is het schandalig dat er bij de PvdA geen 2e generatie in Nederland geboren en getogen Mocro's staan. Want die weten namelijk wel hoe het is om in Nederland geboren en getogen te zijn.

Maar kennelijk kiezen ze voor pseudo ervaringsdeskundigen, die kleine aanhang hebben en zich beperkt actief hebben ingezet.

Voor eenieder die gisteren Aboutaleb op TV hebben gezien hoef ik niet verder uit te leggen dat die man een aantal generaties verschilt van de meeste bezoekers van deze site.

15-11-2006, 21:48
ik heb altijd een strategische stem uitgebracht en op groenlinks gestemd

nu twijfel ik, wat BOS heeft gezegd over zijn coalitie met cda vind ik zwaaaaaar tegenvallen want heeeel even wilde ik op pvda stemmen.

maar sp begint inderdaad ook wel een grote club te wordn waar ik ook wel bij wil horen.

moeilijk, ik ben er namelijk nog niet uit, als ik het echt niet meer weet dan stem ik Groenlinks, nogmaals strategisch omdat ik vind dat de politiek in nederland te veel naar rechts eindigt

15-11-2006, 21:50

Citaat door SOCIALSKILLED:
Je bedoeld die spammer? Die toch niet in de kamer komt en lager staat als vele minder ontwikkelde Marokkanen?

Ik vind dat Ahmed beter uit de politiek kan blijven en zich op het vlak waar hij commercie kan combineren met etnische problemen verder kan gaan profileren.

Verder is het schandalig dat er bij de PvdA geen 2e generatie in Nederland geboren en getogen Mocro's staan. Want die weten namelijk wel hoe het is om in Nederland geboren en getogen te zijn.

Maar kennelijk kiezen ze voor pseudo ervaringsdeskundigen, die kleine aanhang hebben en zich beperkt actief hebben ingezet.

Voor eenieder die gisteren Aboutaleb op TV hebben gezien hoef ik niet verder uit te leggen dat die man een aantal generaties verschilt van de meeste bezoekers van deze site.



wat bedoel je met spammer...het is toch positief dat de pvda 2 marokkanen op de lijst heeft staan abbos en larouz...

Ik had op abbos gestemd als ze slim was..ik vind haar altijd zo blond overkomen....en abbos en politiek gaat niet samen.. en larouz vind ik altijd wel sterk overkomen...

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7