Bekijk volle/desktop versie : Smeekbedes & Jij



15-11-2006, 12:23
Salaam 3alaikoum allemaal,



Hoe staat het met de doe'as (smeekbedes) in jullie dagelijkse leven?
Zijn jullie er wel bewust mee bezig of zijn het alleen de standaard doe'as bij het eten en voor het slapen gaan en bij het opstaan?

Plaats hier je top 5


En nu niet lezen en niet plaatsen 1 doe'a mag ook

15-11-2006, 12:46


1. Bismillah...bij alles Eten, slapen, lopen etc
2. A'oedzoe billah mina sjaitain iradjiem....wanneer naar de wc of badkamer of zien/horen van rare dingen.
3. La hoewla wa la quwata ilah billah....bij verbazen ofo..en weer rare dingen zien of horen....
4. Alhamdoelilah
5. La ilah ilah Lah

Nog veel meeer doe'as..maar kan er nu effe niet opkomen. Maar ik heb zo'n klein groen doe'a boekje. Die kan je in je tasje overal naar toe meenemen.
Dus ik heb altijd wel doe'a hihi...

Op de vraag of ik er wel bij stil sta wanneer ik een doe'a maak. ja, zeker ik ben me altijd bewust van me woorden.

assalaamoe 'alaikoem warahmatuAllah

15-11-2006, 12:47
En jij Medinah_2006?

15-11-2006, 13:21

Citaat door ouard_yasmina:
En jij Medinah_2006?



Tbarkallah 3liek maar dat bedoelde ik met standaard doe'as wat jij zonet schreef

Met bewust bedoel ik koppel je het ook aan bepaalde taken in je leven

Welke doe'as ik doe wil ik nog mee wachten totdat er meer mensen zich hebben aangemeld hebben.

K probeer wel de doe'as aan bepaalde taken/handelingen die ik doe te koppelen anders gebuik je ze gewoon niet en dat is zonde...

Bijv als ik naar de bushalte loop dat ik 30 maal zeg:

Subhanallah wa Bihamdihi
Subhanallah wal 3adhiem

15-11-2006, 13:30


als ik naar mn werk ga en ik ben alleen dan zeg ik meetal ayat elkoersi voor me zelf..

15-11-2006, 13:36
masha allah,...

als ik in de bus zit dan doe ik de berouw toning.. doea staat in groene boekjestarfiloelah allah al3adim,ashhadoeanlailaha ila ant, astarfiroeka wa atoeoe ilayk

15-11-2006, 13:43
En Nog Een Aantal Maar Kan Er Nie Op Komen..

15-11-2006, 13:52

Citaat door zinia_nadoria:
En Nog Een Aantal Maar Kan Er Nie Op Komen..



we wachten wel

15-11-2006, 13:58
mach'allah...

15-11-2006, 16:28

Citaat door Medinah_2006:

Tbarkallah 3liek maar dat bedoelde ik met standaard doe'as wat jij zonet schreef

Met bewust bedoel ik koppel je het ook aan bepaalde taken in je leven

Welke doe'as ik doe wil ik nog mee wachten totdat er meer mensen zich hebben aangemeld hebben.

K probeer wel de doe'as aan bepaalde taken/handelingen die ik doe te koppelen anders gebuik je ze gewoon niet en dat is zonde...

Bijv als ik naar de bushalte loop dat ik 30 maal zeg:

Subhanallah wa Bihamdihi
Subhanallah wal 3adhiem


Haha, gair Insha Allah zuster..

Maar ze zijn niet voor iedereen standaard! Geloof my maar. Een doe'a blijft een doe'a

assalaamoe 'alaikoem warahmatuAllah

15-11-2006, 16:43

Citaat door ouard_yasmina:
Haha, gair Insha Allah zuster..

Maar ze zijn niet voor iedereen standaard! Geloof my maar. Een doe'a blijft een doe'a

assalaamoe 'alaikoem warahmatuAllah



Inchallah

I Know oegthy wil iedereen alleen stimuleren om meerdere te leren dat bedoel ik eigenlijk met standaard

15-11-2006, 16:51
aah achso...

Dan heb ik een hele makkelijke hihi...Deze zeg ik altijd in de avond als ik in me bed lig

Allah's boodschapper salalahoe 'alaihi wa assalaam(<--heb ik het goed getypt?) zei: "

Iedereen die zegt:

Soebh&#226;n All&#226;hi wa bihamdi
"Verheerlijkt is Allah en geprezen is Hij"

honderd maal per dag, zal zijn zonden vergeven zien, zelfs als zij zoveel is als het schuim van de zee zijn"

15-11-2006, 16:57



Citaat door ouard_yasmina:
aah achso...

Dan heb ik een hele makkelijke hihi...Deze zeg ik altijd in de avond als ik in me bed lig

Allah's boodschapper salalahoe 'alaihi wa salaam(<--heb ik het goed getypt?) zei: "

Iedereen die zegt:

Soebhân Allâhi wa bihamdi
"Verheerlijkt is Allah en geprezen is Hij"

honderd maal per dag, zal zijn zonden vergeven zien, zelfs als zij zoveel is als het schuim van de zee zijn"


Mashallaah

Waar is de rest

20-11-2006, 16:35
Ik zal er nog eentje plaatsen, ok?

20-11-2006, 16:44

Citaat door ouard_yasmina:
Ik zal er nog eentje plaatsen, ok?



Was deze topic al kwijt
Maar ga je gang valt me wel erG tegen van de rest