Bekijk volle/desktop versie : Is het raar als je ....



Pagina's : [1] 2 3

15-11-2006, 11:32
Umrah gaat doen in de Hadj tijd ??? (dus alleen Umrah)

15-11-2006, 11:35


nee natuurlijk niet.

het is juist raar wanneer jij dat niet doet.

ow...haha dus alleen 3umra..ja dan ben je wel beetje dom,je bent er toch...

15-11-2006, 11:39

Citaat door manhadj_1:
nee natuurlijk niet.

het is juist raar wanneer jij dat niet doet.

ow...haha dus alleen 3umra..ja dan ben je wel beetje dom,je bent er toch...


Ja maar als je er nog niet klaar voor bent om de Hadj te gaan doen?

15-11-2006, 11:41
hoe kan je dan niet klaar zijn voor de hadj?

15-11-2006, 11:47



Citaat door manhadj_1:
hoe kan je dan niet klaar zijn voor de hadj?


Nou Ik vind dat je er 100% achter moet staan om daar naar toe te willen.

15-11-2006, 11:54
salaam alaykum,

ik kan me natuurlijk vergissen, maar als je niet klaar bent voor hadj, ben je dan wel klaar voor oemra? Oemra doe je met ongeveer dezelfde ingesteldheid als een hadj, en dan vrees ik dat je ofwel voor allebei klaar bent, ofwel voor allebei niet

ma3a salama

15-11-2006, 11:55

Citaat door ambtenaartje:
Nou Ik vind dat je er 100% achter moet staan om daar naar toe te willen.



ow zo...

stel goede daden nooit uit,als je ze kan verrichten.

Wie weet grijpt de dood jou morgen...

15-11-2006, 12:04

Citaat door MuSe:
salaam alaykum,

ik kan me natuurlijk vergissen, maar als je niet klaar bent voor hadj, ben je dan wel klaar voor oemra? Oemra doe je met ongeveer dezelfde ingesteldheid als een hadj, en dan vrees ik dat je ofwel voor allebei klaar bent, ofwel voor allebei niet

ma3a salama


Wa3lijkoem sellam,

Het kan toch dat je wel voor Umrah klaar bent en niet meer Hadj..

15-11-2006, 12:05

Citaat door manhadj_1:
ow zo...

stel goede daden nooit uit,als je ze kan verrichten.

Wie weet grijpt de dood jou morgen...


Hier geef ik jou gelijk in.

15-11-2006, 12:06
Als je de kans hebt om naar Mekka te gaan en je hebt er de middelen voor dan zou ik zeker de Hadj verrichten als je die kans hebt dan zeker niet mis laten lopen dat zou zonde zijn

daarbij niemand geeft jou de garantie dat je morgen leeft of dat je de Hadj later nog kan doen...

Go for it

15-11-2006, 12:13

Citaat door Medinah_2006:
Als je de kans hebt om naar Mekka te gaan en je hebt er de middelen voor dan zou ik zeker de Hadj verrichten als je die kans hebt dan zeker niet mis laten lopen dat zou zonde zijn

daarbij niemand geeft jou de garantie dat je morgen leeft of dat je de Hadj later nog kan doen...

Go for it


Je weet idd niet wanneer je laatste dag hier op aarde is..
Maar als je nou de intentie heb gehad om Umrah te verrichten dan kan je toch niet ineens Hadj gaan doen???

15-11-2006, 12:15
Tja, misschien... Persoonlijk zou ikzeggen: doe de hadj doen nu je toch de kans ertoe hebt. Maar dat is eigen keuze naar eigen aanvoelen. Het is vanzelfsprekend wel toegelaten oemra te doen zonder hadj. Voor mijzelf is klaar zijn voor oemra ongeveer hetzelfde als klaar zijn voor hadj. Ik ga volgend jaar op oemra insha'Allah omdat ik dit jaar niet kon op hadj gaan, anders deed ik gewon hadj... Maar nogmaals, dit is persoonlijk aanvoelen. Doe wat je goed lijkt en je een goed gevoel geeft.

ma3a salama

15-11-2006, 12:15



Citaat door ambtenaartje:
Je weet idd niet wanneer je laatste dag hier op aarde is..
Maar als je nou de intentie heb gehad om Umrah te verrichten dan kan je toch niet ineens Hadj gaan doen???


dan maak je die intentie voor hadj toch dan nog?

15-11-2006, 12:17

Citaat door MuSe:
dan maak je die intentie voor hadj toch dan nog?


In zo'n korte tijd kun je dat gewoon doen?? moet je daar niet goed op voorbereid zijn dan?

15-11-2006, 12:18

Citaat door ambtenaartje:
Je weet idd niet wanneer je laatste dag hier op aarde is..
Maar als je nou de intentie heb gehad om Umrah te verrichten dan kan je toch niet ineens Hadj gaan doen???



Dat is wat shaytaan je zegt...
Hoezo je intentie kun je toch veranderen hij staat toch niet vast?
Als jij met de Intentie gaat om Hadj te doen en in de hoop dat Allaah swt jou zondes zal vergeven en dat als je terugkomt dat je jezelf zal verbeteren en weg zal blijven van kwaadspreken zondes begaan etc...

Dan ga ervoor... maar bereid je er wel voor want je kan niet zo het vliegtuig instappen...
Je moet bepaalde doe'a doen etc... echt 100% ingesteld.

Allaah ie 3awnak

Pagina's : [1] 2 3