Bekijk volle/desktop versie : honden

14-11-2006, 17:54
salaam

nou kijk voordat ik ging bekeren wou ik graag een hond een chihuahua.ik heb daar echt heel lang voor gezeurd en die hebik nu inmiddels gekregen..maar honden sijn onrein...en wat moet ik nu me tmijn hondje doen...ik kan haar echt he thuis nie uitdoen...dan gaat me ma alleen maar zeggen dat dat door de islaam komt en gaat ze een nog negatiever beeld krijgen :S:S
wat moet ik doen

14-11-2006, 18:26

Weggeven aan één van je familieleden misschien ?
In de islam is de hond een dier die je thuis beslist niet mag houden volgens de sunnah;

Hadith - Bukhari 3:515, Narrated Abu Huraira

Allah's Apostle said, "Whoever keeps a dog, one Qirat of the reward of his good deeds is deducted daily, unless the dog is used for guarding a farm or cattle." Abu Huraira (in another narration) said from the Prophet, "unless it is used for guarding sheep or farms, or for hunting." Narrated Abu Hazim from Abu Huraira: The Prophet said, "A dog for guarding cattle or for hunting."

Hadith - Bukhari 3:515, Narrated Abu Huraira

I heard Allah's Apostle saying; "Angels (of Mercy) do not enter a house wherein there is a dog or a picture of a living creature (a human being or an animal)."

Mvg.

GIML

20-11-2006, 13:38
hee, ik zit ook met dat probleem en weet ook niet hoe ik dat op moet lossen!!

20-11-2006, 14:00
Aan vrienden/familie geven, door verkopen of als waakhond houden?

20-11-2006, 14:27

Citaat door rbatia112:
Aan vrienden/familie geven, door verkopen of als waakhond houden?

hahaha

deze hond als waakhond:

maar iemand zegt van ja geef het aan van je famieleden of vrienden maar hun zijn ook zich te houden aan Qoraan en Sunnah, zij zijn geen Moslims maar horen het eigenlijkt wel te zijn.. je mag ook als Moslim geen Alcohol verkopen, ook niet aan mensen die geen moslim zijn...

20-11-2006, 14:33

Citaat door FirqatunNajiyah:
hahaha

deze hond als waakhond:

maar iemand zegt van ja geef het aan van je famieleden of vrienden maar hun zijn ook zich te houden aan Qoraan en Sunnah, zij zijn geen Moslims maar horen het eigenlijkt wel te zijn.. je mag ook als Moslim geen Alcohol verkopen, ook niet aan mensen die geen moslim zijn...

Met alle respect maar honden zijn niet haram, maar een hond thuis hebben is haram. Er is niks mis mee met het hebben van een hond alleen in jehuis niet, dus of in de tuin en hij mag beslist niet naar binnen, dus dan moet je een hok voor hem kopen ( de hedendaagse hond heeft een centrale verwariming nodig, tv, radio internet alles) dus je moet hem wel een goed onderdak geven inschAllah zodat hij niet doodvriest. Maar je kunt Dus je hond ook als waakhond gebruiken, of als je schapen hoed ook daarvoor !

Dus ik adviseer de zuster hierboven om voortaan op te passen met zulke uitspraken!

20-11-2006, 15:28

Citaat door FirqatunNajiyah:
hahaha

deze hond als waakhond:

Zou kunnen toch

Nee maar ik bedoel waakhond in de zin van, dat je een hokje voor 'm maakt, hem in de tuin zet en goed verzorgt. Maar Allahu 3lem of dat echt kan/mag.

Zij zegt zelf dat ze bekeerd is, en ik neem aan dat ze familieleden/vrienden heeft die geen moslims zijn en dus geen problemen hebben met een hond in huis. En je kan mensen moeilijk gaan dwingen.

En andere optie is dat ze de hond verkoopt, of naar een honden asiel of iets dergelijks brengt.

20-11-2006, 16:55
Honden zijn wel haraam tenzij als waakhond en jachthond. en dan nog moet men er gedisciplineerd met omgaan. Dus geen knuffeltjes, kusjes en dergelijke vieze dingen.

20-11-2006, 17:43

Citaat door Justsoufiane:
Met alle respect maar honden zijn niet haram, maar een hond thuis hebben is haram. Er is niks mis mee met het hebben van een hond alleen in jehuis niet, dus of in de tuin en hij mag beslist niet naar binnen, dus dan moet je een hok voor hem kopen ( de hedendaagse hond heeft een centrale verwariming nodig, tv, radio internet alles) dus je moet hem wel een goed onderdak geven inschAllah zodat hij niet doodvriest. Maar je kunt Dus je hond ook als waakhond gebruiken, of als je schapen hoed ook daarvoor !

Dus ik adviseer de zuster hierboven om voortaan op te passen met zulke uitspraken!

nergens zeg ik dat een Hond op zichzelf haram is of wel soms?... een hond thuis houden wel en daar had ik het over wat ik probeer te zeggen is dat honden niet thuis mogen worden gehouden... dus een familie lid van haar mag dat ook niet,