Bekijk volle/desktop versie : Stel je voor



Pagina's : [1] 2

14-11-2006, 12:00
Je meld je ziek. Je bent erg ziek, en gaat voorlopig zeker weken niet werken.
En ja baas zegt tegen je; zou je me dan elke dag willen opbellen om mij op de hoogte te houden over hoe je je voelt enzo.
Zouden jullie dan elke dag opbellen naar je baas? En mag hij dit wel van je vragen?
Want naar mijn idee wil hij je gewoon onder druk zetten zodat je gewoon weer gauw aan het werk gaat.
Als je iedere dag je baas moet opgaan bellen om te vertellen hoe je je voelt, dan heb je toch op een gegeven moment van laat maar hangen; ik kom al werken!!!.

14-11-2006, 12:03



Citaat door IkBenNadina:
Je meld je ziek. Je bent erg ziek, en gaat voorlopig zeker weken niet werken.
En ja baas zegt tegen je; zou je me dan elke dag willen opbellen om mij op de hoogte te houden over hoe je je voelt enzo.
Zouden jullie dan elke dag opbellen naar je baas? En mag hij dit wel van je vragen?
Want naar mijn idee wil hij je gewoon onder druk zetten zodat je gewoon weer gauw aan het werk gaat.
Als je iedere dag je baas moet opgaan bellen om te vertellen hoe je je voelt, dan heb je toch op een gegeven moment van laat maar hangen; ik kom al werken!!!.


Ziek is ziek, als hij elke ochtend wil horen dat ik ( nog steeds ) ziek ben Na een week houd hij toch wel op ( hoop ik ).

Of hij het mag doen weet ik niet.... MOet je even aan de arboarts vragen?

14-11-2006, 12:04
een beetje overdreven zeg. kun je niet voorstellen dat je over een paar dagen weer belt...

14-11-2006, 12:14

Citaat door IkBenNadina:
Je meld je ziek. Je bent erg ziek, en gaat voorlopig zeker weken niet werken.
En ja baas zegt tegen je; zou je me dan elke dag willen opbellen om mij op de hoogte te houden over hoe je je voelt enzo.
Zouden jullie dan elke dag opbellen naar je baas? En mag hij dit wel van je vragen?
Want naar mijn idee wil hij je gewoon onder druk zetten zodat je gewoon weer gauw aan het werk gaat.
Als je iedere dag je baas moet opgaan bellen om te vertellen hoe je je voelt, dan heb je toch op een gegeven moment van laat maar hangen; ik kom al werken!!!.


Bij mijn vorige werkgever werd ik dagelijks gebeld, ''en en hoe voel jij je nou''? ''Wat heb je dan'' ''kom gewoon werken en doe rustig aan, als het niet gaat kan je alsnog naar huis'' HSoms liet ik me zus opnemen, want had geen zin in hem. Dan zei ze: ze slaapt..Zegt hij: wil ze me dan straks terugbellen! OMG! Of ging hij me voicemail inspreken. Ik zei: jeetje, mag ik even uizieken als je het niet vindt? Gaat hij erom omheen draaien!

Ik was bezig met solliciteren, ik zou die week dat ik me ziek heb gemeld de tweede en derde ronde hebben. Dus ik moest me wel ziek melden. Heb gewoon voet bij stuk gehouden. Ben in totaal 4 dagen ziek geweest. Ik wou twee wekenlang me ziek melden ik ging daar toch weg, maar was niet gelukt door die mies n a7ram!

14-11-2006, 12:15


ik had zo n baas die me elke dag belde om te vragen hoe ik me voelde..............alsof t haar intereseerde...die heks.....................

we waren verplicht om onze tel. aan te zetten.........en ja ze verplichtte ons haar te bellen en dit wel dagelijks en soms 2 keer p dag........................
zogenaamd dan kan ze andere mensen zoeken mocht je nog ziek zijn
maar het is inderdaad druk op je zetten om zo snel mogelijk te komen werken.....................toen ben ik me heeeeeeeeeeeel lang ziek gaan melden

totdat ze me ontsloeg.........wat mn wens was...................en nu zit ik in de ww opzoek naar een leukere baan met een aardige baas..................

14-11-2006, 12:16
Hahahah zit je ziek thuis nu

14-11-2006, 12:18

Citaat door shariza:
ik had zo n baas die me elke dag belde om te vragen hoe ik me voelde..............alsof t haar intereseerde...die heks.....................

we waren verplicht om onze tel. aan te zetten.........en ja ze verplichtte ons haar te bellen en dit wel dagelijks en soms 2 keer p dag........................
zogenaamd dan kan ze andere mensen zoeken mocht je nog ziek zijn
maar het is inderdaad druk op je zetten om zo snel mogelijk te komen werken.....................toen ben ik me heeeeeeeeeeeel lang ziek gaan melden

totdat ze me ontsloeg.........wat mn wens was...................en nu zit ik in de ww opzoek naar een leukere baan met een aardige baas..................


Dat is ook zo bij KLM! OMG!

14-11-2006, 12:22

Citaat door IkBenNadina:
Je meld je ziek. Je bent erg ziek, en gaat voorlopig zeker weken niet werken.
En ja baas zegt tegen je; zou je me dan elke dag willen opbellen om mij op de hoogte te houden over hoe je je voelt enzo.
Zouden jullie dan elke dag opbellen naar je baas? En mag hij dit wel van je vragen?
Want naar mijn idee wil hij je gewoon onder druk zetten zodat je gewoon weer gauw aan het werk gaat.
Als je iedere dag je baas moet opgaan bellen om te vertellen hoe je je voelt, dan heb je toch op een gegeven moment van laat maar hangen; ik kom al werken!!!.



Dat is een mondelinge afspraak tussen jou en je werkgever. Ik had ook zoiets meegemaakt, mijn werkgever zei dat ik elke dag gebeld zou worden door haar. Maar ik nam haast nooit op, en had als smoes dat het geluid van mijn telefoon het niet deed en dan belde ik rond 18u terug (soms) dan gaf ik door dat ik had terug gebeld maar zij er niet meer was...

Maar kreeg binnen 6 weken een brief thuis dat ik bereikbaar moest zijn anders zou het gevolgen hebben tot het beeindigen van mijn contract (jammer dat ik geen vast contract had in die tijd)....

14-11-2006, 12:23
Ps: ik was toen 19 jaar he....

14-11-2006, 12:27

Citaat door IkBenNadina:
Je meld je ziek. Je bent erg ziek, en gaat voorlopig zeker weken niet werken.
En ja baas zegt tegen je; zou je me dan elke dag willen opbellen om mij op de hoogte te houden over hoe je je voelt enzo.
Zouden jullie dan elke dag opbellen naar je baas? En mag hij dit wel van je vragen?
Want naar mijn idee wil hij je gewoon onder druk zetten zodat je gewoon weer gauw aan het werk gaat.
Als je iedere dag je baas moet opgaan bellen om te vertellen hoe je je voelt, dan heb je toch op een gegeven moment van laat maar hangen; ik kom al werken!!!.


Daarom wilt je baas dat je elke dag belt
Ik zou zeggen ik bel wel als ik me beter voel om door te geven dat ik weer kom werken.

14-11-2006, 15:13
Dit doen ze alleen als ze (lees: jou) het niet vertrouwen.

Dit hoort niet, ze kunnen je hooguit 2 keer in de week bellen, vooral vlak voor het weekend om te vragen of ze maandag op je kunnen rekenen.

14-11-2006, 15:24
Als hij je beltegoed betaald dan kan je hem wel even op de hoogte stellen maar dagelijks is ook overdreven volgens mij mag hij dat niet van je eisen maar ik weet het niet zeker.

14-11-2006, 15:28


Oh god! dat had ik ook. Werd helemaaaaaaaaaaaal ziek van die gast.

En maar vragen wanneer word je beter klokkie? Ik werd atlijd boos, hoe moet ik nou weten wanneer ik weer beter word?

Maar ik had gewoon altijd mijn tel op stil gezet. Maar zodra hij me weer heeft gebeld en ik niet terug heb gebeld voelde ik me zwaar schuldig.

Ik belde ze altijd sochtends op dan klink ik nog slaperig en praat dan heeeel rustig. en lijkt het alsof ik heeeeeeeeeeeeeel erg ziek ben

Ik was altijd blij als ik schore stem had. Dan geloven ze je meer.

14-11-2006, 15:52
Volgens mij mag hij dat niet van je vragen (ben vergeten waar ik dat gelezen heb..) Maar goed.. Wanneer je je ziek bent ontvang je na een tijdje een oproep van de arbo arts, die kijkt in hoeverre je ziek bent en hoe lang het ongeveer gaat duren tot je weer aan de slag kan..

Je kan tegen je baas zeggen dat je niet denkt dat elke dag bellen, je sneller geneest.. Zeg tegen hem dat je wel contact opneemt zodra het beter gaat.. En dat je je nu wil concentreren op je gezondheid.

Succes.

14-11-2006, 15:54

Citaat:

Citaat door IkBenNadina:
Je meld je ziek. Je bent erg ziek, en gaat voorlopig zeker weken niet werken.
En ja baas zegt tegen je; zou je me dan elke dag willen opbellen om mij op de hoogte te houden over hoe je je voelt enzo.
Zouden jullie dan elke dag opbellen naar je baas? En mag hij dit wel van je vragen?
Want naar mijn idee wil hij je gewoon onder druk zetten zodat je gewoon weer gauw aan het werk gaat.
Als je iedere dag je baas moet opgaan bellen om te vertellen hoe je je voelt, dan heb je toch op een gegeven moment van laat maar hangen; ik kom al werken!!!.
zeker weten van niet .. heb dit het tegenover gestelde meegemaakt. mijn bazin, belde me de eerste week van ziekmelding iederdag op heb op den duur tegen der gezegd ,dat ik nog zieker werd van haar .. dan van mijn ziekte zelf.. dus nee ziek is ziek ..

Pagina's : [1] 2