Bekijk volle/desktop versie : Hoe maak je Bestilla?

Pagina's : [1] 2

19-07-2003, 06:59
Mensen Mensen...Jullie willen niet weten!Heb de hele nacht door met mijn vriendin over Bestilla lopen te praten tot nu zelfs...We zijn tot de concusie gekomen dat we binnen 24 uur Bestilla nodig hebben..Of anders er drastische veranderingen zullen komen...Levensgevaarlijke zaak is het nu....

Sjooww Wil iemand Ons Vertellen Hoe Je N Lekkere Kip Bestilla Kan maken?
Alles Makkelijk en stapsgewijs uitleggen, daar wij absoluut GEEN keukenprinsjes zijn..

Sjow Bedankt Voor het redden van een mensenleven..!

Gegroet...
De Bestilla_Freak..!

19-07-2003, 07:05

:verliefd: :verliefd: :verliefd: :verliefd:

Mijn God..!!Dit Is Heerlijk...! :verliefd:

19-07-2003, 07:15
De eerste Symptonen zijn al begonnen...Helluupppp...!!!

19-07-2003, 19:40
assalaamleikomwarahmatullahiwabarakatuhu

hmm ik wil ook bestilla!!

19-07-2003, 21:59

Citaat:
Origineel gepost door DeBruineSmurf
assalaamleikomwarahmatullahiwabarakatuhu

hmm ik wil ook bestilla!!

Waloe Bestilla vandaag..
Heb wel hele lekkere briouats gemaakt...Jammie..Jammie..Was heerlijk..

Even experimenteren..En zodra ik die bestilla kan maken..Stuur ik er een jou kant op...(Verbrand en wel.. )

20-07-2003, 16:05

Citaat:
Origineel gepost door lady_cassis
Eeey meid!

je kunt recepten op http://www.dimadima.nl vinden

Het is wel in het engels, en gramaticaal incorrect.

maar verder is het redelijk begrijpelijk.

ze hebben daar allerlei recepten, zoals harsha enzo.

ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb.

Groetjes Cassis
Mezjan a Lalla...!
Nu pas yakie?
Ondertussen was ik allang gestorven van de honger en de wanhoop..

Nee hoor..Bedankt meid..Alleen had k daar al gekeken..T engels werd me een beetje teveel..

Veel Liefs,
Saddy

06-08-2003, 18:56
nie meer nodig?

06-08-2003, 21:17

Citaat:
Origineel gepost door Lady_moi
nie meer nodig?
Nog altijd nodig..

07-08-2003, 15:13
als ik zin heb ga ik da wel es typen

07-08-2003, 17:02

Citaat:
als ik zin heb ga ik da wel es typen
Zorg ervoor dat je gauw zin krijgt dan maar..!

Wil het gauw maken met mijn vriendin, gezien zij volgende week vertrekt van Nederland...

10-08-2003, 13:28
Ingrediënten

2 kippen, in stukken gesneden
6 uien, gesnipperd
8 takjes peterselie, fijngehakt
3 eetlepels olie
1/2 envelopje saffraan
5 takjes koriander, fijngehakt
zout en peper
1 theelepel gemberpoeder
1/2 theelepel kaneel
1 theelepel nootmuskaat
1 a 2 eetlepel suiker
150 g grofgemalen, geroosterde amandelen
1 pak filodeeg = lwarka djel bistilla
200 g boter, gesmolten
4 eieren, geklopt

Bereiding

Bak de kippen aan in de olie met de saffraan, zout, peper, uien, peterselie, koriander, gemberpoeder, nootmuskaat en kaneel in een pan. Giet er water bij tot de kip onderstaat en kook haar in circa 1 uur gaar. Schep de kip uit de pan in een schaal en laat afkoelen. Voeg suiker aan de bouillon toe(= Bak de kippen aan in de olie met de saffraan, zout, peper, uien, peterselie, koriander, gemberpoeder, nootmuskaat en kaneel in een pan.)
De eieren onder voortdurend roeren geleidelijk aan door de bouillon mengen en 5 min zachtjes door laten koken totdat de saus ingedikt is. Laat de mengsel geheel afkoelen. Haal het kippenvlees van de botten en vel en snijd dit in heel kleine blokjes. Oven op 190 C voorverwarmen. Voor het bakken een rond bakblik met een doorsnede van ongeveer 30 cm doorsnede met boter invetten. Vel deeg in de bakblik leggen en met gesmolten boter bestrijken. Een tweede vel deeg erop leggen en opnieuw met gesmolten boter bestrijken. De deegvellen zodanig rangschikken dat een deel over de rand van bakblik hangt. Herhalen met nog eens 6 vellen. Hierover heen de amandelen bestrooien en eimengsel en kip erover spreiden. De overhangende randen naar binnen klappen. Hier overheen opnieuw 4 vellen deeg leggen, die over de rand hangen. Het geheel optillen en de overhangende randen naar beneden toe omvouwen. Bestrijk de B'stilla met boter en bak de B'stilla goudbruin en knapperig in ongeveer 30 min.

Serveren: bestrooi de B'stilla met poedersuiker en warm serveren.

Tip van Lady_moi: als ge tussentijds het mengels met filo afwisseld, ge dan een knapperiger geheel krijgt... ge hebt dan niet 1 mengsellaag, maar laagjes... met knapperige filo ertussen

10-08-2003, 17:10

Citaat:
Ingrediënten

2 kippen, in stukken gesneden
6 uien, gesnipperd
8 takjes peterselie, fijngehakt
3 eetlepels olie
1/2 envelopje saffraan
5 takjes koriander, fijngehakt
zout en peper
1 theelepel gemberpoeder
1/2 theelepel kaneel
1 theelepel nootmuskaat
1 a 2 eetlepel suiker
150 g grofgemalen, geroosterde amandelen
1 pak filodeeg = lwarka djel bistilla
200 g boter, gesmolten
4 eieren, geklopt

Bereiding

Bak de kippen aan in de olie met de saffraan, zout, peper, uien, peterselie, koriander, gemberpoeder, nootmuskaat en kaneel in een pan. Giet er water bij tot de kip onderstaat en kook haar in circa 1 uur gaar. Schep de kip uit de pan in een schaal en laat afkoelen. Voeg suiker aan de bouillon toe[b](= Bak de kippen aan in de olie met de saffraan, zout, peper, uien, peterselie, koriander, gemberpoeder, nootmuskaat en kaneel in een pan.)
De eieren onder voortdurend roeren geleidelijk aan door de bouillon mengen en 5 min zachtjes door laten koken totdat de saus ingedikt is. Laat de mengsel geheel afkoelen. Haal het kippenvlees van de botten en vel en snijd dit in heel kleine blokjes. Oven op 190 C voorverwarmen. Voor het bakken een rond bakblik met een doorsnede van ongeveer 30 cm doorsnede met boter invetten. Vel deeg in de bakblik leggen en met gesmolten boter bestrijken. Een tweede vel deeg erop leggen en opnieuw met gesmolten boter bestrijken. De deegvellen zodanig rangschikken dat een deel over de rand van bakblik hangt. Herhalen met nog eens 6 vellen. Hierover heen de amandelen bestrooien en eimengsel en kip erover spreiden. De overhangende randen naar binnen klappen. Hier overheen opnieuw 4 vellen deeg leggen, die over de rand hangen. Het geheel optillen en de overhangende randen naar beneden toe omvouwen. Bestrijk de B'stilla met boter en bak de B'stilla goudbruin en knapperig in ongeveer 30 min.

Serveren: bestrooi de B'stilla met poedersuiker en warm serveren.

Tip van Lady_moi: als ge tussentijds het mengels met filo afwisseld, ge dan een knapperiger geheel krijgt... ge hebt dan niet 1 mengsellaag, maar laagjes... met knapperige filo ertussen [/B]
Mensen zijn ondertussen al gestorven van de honger..En jij komt nu pas met het recept..

Had op z'n minst gekomen met een echte bestilla voor mijn deur, ipv een paar lettertjes hier te typen..

Ey Meid..Thanxxxx..!!Toppie!!

11-08-2003, 12:07

hahaha iwa ja beter te laat dan nooit

11-08-2003, 12:08

Citaat:
hahaha iwa ja beter te laat dan nooit

11-08-2003, 12:13
stel niks voor meiske

Pagina's : [1] 2