Bekijk volle/desktop versie : Slimme supermarktbesparingen 5 tips



Pagina's : [1] 2

13-11-2006, 13:31
Tip 1: Zak door de knieën
De A-merken staan bij de gemiddelde Nederlander meestal op ooghoogte. Maar een huismerk kan vaak net zo goed zijn, alleen moet je het wel zien staan. Door wat lager in het schap te kijken kom je soms tot verrassende conclusies.

Tip 2: Maak een lijstje
Dat aloude boodschappenlijstje staat misschien ouderwets, maar het blijft heel praktisch. Leg een kladblok in de keuken en noteer wanneer iets op is. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan. Maar houd je in de supermarkt ook strikt aan het lijstje.

Tip 3: Nooit met lege maag
Ga nooit met een lege maag naar de supermarkt, want dan is het moeilijk de verlokkingen te weerstaan. Je boodschappenmandje raakt vast voller met tussendoortjes dan dat je van plan was!

Tip 4: Let op aanbiedingen
Aanbiedingen zijn pas aanbiedingen als het om producten gaat, die je anders ook zou kopen. Vraag je dus af of je het anders ook gekocht zou hebben. Als het antwoord ja is, sla dan desnoods meteen een voorraadje in.

Tip 5: Gebruik kortingskaarten
Kortingen moeten door iemand betaald worden. Helaas is het zo dat de financiering ervan voor de rekening komt van diegenen die géén gebruik maken van kortingskaarten. Trek daarom dus altijd je bonuskaart!

13-11-2006, 13:45


Groot gelijk ja, volgende keer ga ik eerst goed ontbijten, dan de boodschappen doen. En niet andersom.

13-11-2006, 13:50
Ik heb ook nog een kleine tip... maak aan het begin van de week een lijst met wat je die week gaat koken en wat je ervoor nodig hebt...

zo voorkom je dat je dingen haalt die je eigenlijk niet nodig hebt of dat je aan het eind van de week met producten zit die niet meer vers zijn

13-11-2006, 14:03

Citaat door Safia21:
Ik heb ook nog een kleine tip... maak aan het begin van de week een lijst met wat je die week gaat koken en wat je ervoor nodig hebt...

zo voorkom je dat je dingen haalt die je eigenlijk niet nodig hebt of dat je aan het eind van de week met producten zit die niet meer vers zijn



deze is ook heel sterk

13-11-2006, 14:05


Nog een tip doe in 1 x groot boodschappen voor heel de maand. en zo tussendoor kleine dingen zoals brood enz die je nog nodig hebt en vers wil! !!!!!!!!!!!!!!!
Dan ben je ook goedkoper uit

13-11-2006, 14:07

Citaat door OemAbdoellah:
Nog een tip doe in 1 x groot boodschappen voor heel de maand. en zo tussendoor kleine dingen zoals brood enz die je nog nodig hebt en vers wil! !!!!!!!!!!!!!!!
Dan ben je ook goedkoper uit


Dit is iets wat mij dus noooooit lukt. Als ik boodschappen voor een week heb ben ik al blij. En als ik tussendoor ga voor brood of melk ofzo.. kom ik weer geheid met een boodschappentas vol spullen thuis

13-11-2006, 14:09

Citaat door wittewarda:
Dit is iets wat mij dus noooooit lukt. Als ik boodschappen voor een week heb ben ik al blij. En als ik tussendoor ga voor brood of melk ofzo.. kom ik weer geheid met een boodschappentas vol spullen thuis




Dit is zo herkenbaar.

13-11-2006, 14:10

Citaat door wittewarda:
Dit is iets wat mij dus noooooit lukt. Als ik boodschappen voor een week heb ben ik al blij. En als ik tussendoor ga voor brood of melk ofzo.. kom ik weer geheid met een boodschappentas vol spullen thuis

ik doe het al 3,5 jaar zo.. ik heb weleens blikken van mn zussen gezien die schrikken hoeveel chocolade er in 1 x in de kast zit.. of snoepgoed maar das dus voor heel de maand of langer ihihihih
Maar je hebt gelijk hoor onbewust kom je weer thuis met nieuwe dingen maar dan zie ik meer als aanvulling

13-11-2006, 14:14

Citaat door OemAbdoellah:
Nog een tip doe in 1 x groot boodschappen voor heel de maand. en zo tussendoor kleine dingen zoals brood enz die je nog nodig hebt en vers wil! !!!!!!!!!!!!!!!
Dan ben je ook goedkoper uit


Dat kan ik echt niet, misschien ben ik wel een rare vogel maar ik geniet echt van boodschappen doen
Produkten vergelijken enzo.......

En groenten kopen in de markt is ook stukken goedkoper dan in de supermarkt.
Regelmatig boodschappen doen in de goedkopere winkels, doe ik meestal voor basisprodukten zoals, melk, olie, wc-papier ( vindt het altijd zo 'n zonde om daar 5 euro voor te betalen),water, enzo...... scheelt heel wat in je portemonee.

Vlees kopen we ook bij een groothandelaar, kippen hetzelfde ( islamitisch slachthuis) of soms delen we samen met familie een rund of zo, kom je ook goedkoper uit.
We hebben wel een grote vriezer waar alles in kan.

Als me iets te binnen schiet dan pen ik het zeker neer voor jullie.

13-11-2006, 14:19
cuisinetje ik ben ook zo, ik geniet van het boodschappen doen.

soms mopper ik wel eens op mijn man dat hij niet helpt met boodschappen doen, maar dan zegt hij je doet het veel liever zelf. en hij heeft nog gelijk ook

Maar zo doe ik ook vlees en gehakt inkopen, direct bij de abbatoir/slachthuis. Soms deel ik een schaap met mijn ouders. Het scheelt echt een hoop geld met de slager om de hoek. En je kunt grote hoeveelheden invriezen..

Verder haal ik ook kip en kipfilet bij de fabriek uit Utrecht.. goedkoper dan bij de slager.

En de gewone dingen koop ik in bij de Lidle en de A merken bij de Super. Maar als ik in de Super of AH rondloop, dan gaat het mis

13-11-2006, 14:23
vergis je niet hoor soms ben je bij de A&H goedkoper uit als de bas van der heijden, en de LIDL!
soms hebben ze spotgoedkope aanbiedingen

13-11-2006, 14:34

Citaat door OemAbdoellah:
vergis je niet hoor soms ben je bij de A&H goedkoper uit als de bas van der heijden, en de LIDL!
soms hebben ze spotgoedkope aanbiedingen



Als het gaat om melken water en etc. dan zijn de Aldi en de Lidl toch goedkoop, soms kun je idd je slag slaan bij de duurdere ketens zoals bv, senseopads en merkluiers enzo.

Bij mij gaat het verkeerd als ik eerst de Carrefour passeer, dan begin ik die kar te laden en aan de kassa ben ik meteen 200 euro armer, dan kan ik mijn eigen kop inslaan , vindt het echt zonde

13-11-2006, 14:36



Citaat door wittewarda:
cuisinetje ik ben ook zo, ik geniet van het boodschappen doen.

soms mopper ik wel eens op mijn man dat hij niet helpt met boodschappen doen, maar dan zegt hij je doet het veel liever zelf. en hij heeft nog gelijk ook

Maar zo doe ik ook vlees en gehakt inkopen, direct bij de abbatoir/slachthuis. Soms deel ik een schaap met mijn ouders. Het scheelt echt een hoop geld met de slager om de hoek. En je kunt grote hoeveelheden invriezen..

Verder haal ik ook kip en kipfilet bij de fabriek uit Utrecht.. goedkoper dan bij de slager.

En de gewone dingen koop ik in bij de Lidle en de A merken bij de Super. Maar als ik in de Super of AH rondloop, dan gaat het mis



Ja doen wij dus ook, een schaap delen met mijn ouders, vorige week nog , een halve schaap voor 65 euro.
Daar heb je bij de slager amper 5 kg vlees mee.

13-11-2006, 14:40
Ik heb het eens geprobeert maar het lukt me niet, als iets wil dan koop het gewoon of het nou hoog of laag ligt of het nou een aanbieding is of niet.

13-11-2006, 14:49
thanks!!!!

Pagina's : [1] 2