Bekijk volle/desktop versie : Over het verkiezingsdebat op NMO vanmiddag...



12-11-2006, 16:37
Wie heeft het gezien> en wie is er nog van plan om op PvdA te stemmen??

Ik was namelijk sowiezo niet van plan om op PvdA te stemmen, maar nadat ik Wouter Bos hoorde praten, was ik helemaal afgeknapt.

Een citaat van hem over de Marokkaanse jongeren tijdens dat debat; Tja, d'r waren wel discussies geweest met enkelen maar dat hoort nou eenmaal bij het volwassen worden en groeien. Maw ik neem hun kritische houding niet serieus. Maw hij is helemaal niet van plan om iets te doen met de terechte kritiek over zijn beleid van de afgelopen jaren. Waarom zouden allochtonen dan op hem moeten stemmen als ie hun niet serieus neemt? En om over deze uitspraak maar te zwijgen; Bij winst van PvdA mag Aboutaleb in het kabinet.... xkotsx



Nee, ik stem gewoon blanco, of heel misschien SP.

12-11-2006, 16:48


ik stem op niemand.

12-11-2006, 16:52

Citaat door Atlas_Gebergte:
ik stem op niemand.




Als je op niemand stemt dan kan je beter blanco op het briefje schrijven, en inleveren, anders blijft je stem zweven en komt 't dalijk bij de grootste partij terecht. Misschien wel VVD.

12-11-2006, 17:10
Waarom blanco stemmen of niet stemmen? Vooral in deze tijden is het belangrijk dat je je stem laat horen.

12-11-2006, 17:19



Citaat door Shinny:
Wie heeft het gezien> en wie is er nog van plan om op PvdA te stemmen??

Ik was namelijk sowiezo niet van plan om op PvdA te stemmen, maar nadat ik Wouter Bos hoorde praten, was ik helemaal afgeknapt.

Een citaat van hem over de Marokkaanse jongeren tijdens dat debat; Tja, d'r waren wel discussies geweest met enkelen maar dat hoort nou eenmaal bij het volwassen worden en groeien. Maw ik neem hun kritische houding niet serieus. Maw hij is helemaal niet van plan om iets te doen met de terechte kritiek over zijn beleid van de afgelopen jaren. Waarom zouden allochtonen dan op hem moeten stemmen als ie hun niet serieus neemt? En om over deze uitspraak maar te zwijgen; Bij winst van PvdA mag Aboutaleb in het kabinet.... xkotsx



Nee, ik stem gewoon blanco, of heel misschien SP.



Ga dan maar voor de SP

12-11-2006, 17:20

Citaat door Intention:
Waarom blanco stemmen of niet stemmen? Vooral in deze tijden is het belangrijk dat je je stem laat horen.


Ja idd als je niet gaat stemmen moet je ook niet achteraf komen zeuren. En zeker nu met al die rottige rechtse partijen is het belangrijk om (links) te stemmen..

12-11-2006, 18:00
IK ga toch voor de sp!MEt die stem ,stem je pvda de coalitie in en de vvd naar huis!!

12-11-2006, 18:26
Wel stemmen en juist op de PVDA. Dat is de enige partij die nog een beetje kans maakt. Een stem op SP of Groenlinks gaat toch niets veranderen.
Als we een links kabinet willen (met SP en Groenlinks er bij) moet je wel PVDA stemmen.
Als PVDA verliest en CDA wint dan krijgen we precies dezelfde partijen en ministers als die er nu zijn ( een rechts kabinet dus).

12-11-2006, 18:43

Citaat door haliema1980:
Wel stemmen en juist op de PVDA. Dat is de enige partij die nog een beetje kans maakt. Een stem op SP of Groenlinks gaat toch niets veranderen.
Als we een links kabinet willen (met SP en Groenlinks er bij) moet je wel PVDA stemmen.
Als PVDA verliest en CDA wint dan krijgen we precies dezelfde partijen en ministers als die er nu zijn ( een rechts kabinet dus).


Wouter Bos zal never nooit samen werken met SP en Groenlinks.
Hij gaat zeker kiezen voor CDA, en dan heb je spijt als haren op je hoofd

13-11-2006, 11:38
ik en mij man stemmen op de sp.

13-11-2006, 13:12
Ja, ik denk dat 't toch maar SP wordt....


Gewoon zo links mogelijk, dan komt 't vast wel goed

13-11-2006, 13:23
Ik wou eerst op PVDA stemmen. Maar Groenlinks sprak mij ook wel aan.
Alleen de PVDA wil 3 dgn gratis kinderopvang en GL wil het helemaal gratis maken. Het moet een basisvoorziening worden, net als school.
Nou dat vind ik wel iets goeds.

Maar goed, ik kan wel op GL stemmen, maar die wordt toch nooit de grootste. Als ik PVDA links laat liggen wordt CDA misschien de grootste.
En het CDA vind ik echt 10 keer niks. Alles is alleen duurder geworden nadat hun aan de macht kwamen.
Denk aan die verdoemde zorgverzekering.

Dus het liefst stem ik op GL, maar ik denk dat het verstandiger is om strategisch op PVDA te stemmen.

De SP is tegen gratis kinderopvang, en dat vind ik nou net zo'n goed idee
SP heeft ook meerder dingen waar ik niet achter sta.
Zoals:
- SP biedt flexwerkers geen nieuwe rechten en verhoogt de WW niet
- SP vindt niet dat mensen twee nationaliteiten mogen hebben
- SP verplicht inburgering buitenland: je mag pas naar Nederland als je al bent ingeburgerd