Bekijk volle/desktop versie : Vraagje??



12-11-2006, 13:09
Wat zou jij doen als een familielid ( in 2de lijn) je nog moet?

Je hebt het geld haar 2 jaar terug geleend en ze heeft je nog steeds niet terugbetaald.

Zou je het op de man af vragen of zou je nog wachten tot ze zelf de stap onderneemt?

Het gaat om 600 euro dus niet echt veel maar ook niet echt weinig

12-11-2006, 13:32


daarom zou ik nooit geld lenen aan familie.. ik zou het eerder geven ofzo.. maar ja €600 is wel een groot begrag dus als je het zelf echt nodig hebt moet je het echt wel zeggen.. dan zeg je heel rustig.. we hebben een beetje geld nodig dus ik wou vragen of je al een beetje kan terug betalen.. want die familie lid denkt misschien van ze zeggen niks dus misschien hoeft ze het wel niet terug

12-11-2006, 13:36

Citaat door cuisinetje:
Wat zou jij doen als een familielid ( in 2de lijn) je nog moet?

Je hebt het geld haar 2 jaar terug geleend en ze heeft je nog steeds niet terugbetaald.

Zou je het op de man af vragen of zou je nog wachten tot ze zelf de stap onderneemt?

Het gaat om 600 euro dus niet echt veel maar ook niet echt weinig




je zegt hetzelf 2 jaar terug.wanneer wilt ze het wel niet terug geven.je moet er zelf maar om vragen.misschien is het vergeten.en zeg je haar ik sta rood en heel erg krap met geld.zou je me geld terug willen geven.2 jaar is wel erg lang.

12-11-2006, 13:43

Citaat door noä:
daarom zou ik nooit geld lenen aan familie.. ik zou het eerder geven ofzo.. maar ja €600 is wel een groot begrag dus als je het zelf echt nodig hebt moet je het echt wel zeggen.. dan zeg je heel rustig.. we hebben een beetje geld nodig dus ik wou vragen of je al een beetje kan terug betalen.. want die familie lid denkt misschien van ze zeggen niks dus misschien hoeft ze het wel niet terug



Het is eigenlijk mijn zus, zij is 2 jaar terug naar marokko geweest en onze tante vroeg haar of ze voor haar stof wilde meenemen om kleren te naaien.

Mijn zus zei haar van oké ik zal het je wel voorschieten en dan betaal je me nadien maar als ik terugkom.

Kwam zij dus af met redelijk veel stof, zowel voor haar als voor haar dochters.

En toen mijn zus die kleding ging afgeven zei ze dat ze wat krap bij kas zit en dat ze haar volgende maand ging betalen, maar gisteren zei mijn zus van ik heb nog steeds niets gekregen van haar.

En zelf durft ze er niet om te vragen.......dillema.

12-11-2006, 13:46



Citaat door zanouba:
je zegt hetzelf 2 jaar terug.wanneer wilt ze het wel niet terug geven.je moet er zelf maar om vragen.misschien is het vergeten.en zeg je haar ik sta rood en heel erg krap met geld.zou je me geld terug willen geven.2 jaar is wel erg lang.



Ja is idd erg lang, maar is een tante (zus van mama) en mijn zusje durft haar niets te vragen.

En mijn zusje had het vorige jaar al eens gevraagd maar toen ging ze net haar keuken vernieuwen enzo en het kwam slecht uit.......

Moehim ik zal haar zeggen dat ze het nog eens moet vragen.
Bedankt voor je reactie.

12-11-2006, 14:24
keuken vernieuwen of niet, me geld terug!

khaat zulke mensen.. als je geld leent, moet je t ook meteen terug geven

12-11-2006, 14:28
als ze geld van de bank zou lenen.had ze dan ook kunnen zeggen ja wacht ff tot over 3jaar want ik moet mijn keuken vernieuwen.