Bekijk volle/desktop versie : Blair: Vrede Irak alleen mogelijk wanneer er vrede is in Palestina



Pagina's : [1] 2 3

12-11-2006, 09:28
Blair bij brainstorm VS over Irak

De Britse premier Blair gaat praten met een Amerikaanse denktank die de regering-Bush adviseert over een nieuw Irak-beleid.

Via een videoverbinding praat Blair met een panel van de Iraq Study Group. Die denktank staat onder leiding van oud- minister Baker. Waarschijnlijk zal Blair de Amerikanen aansporen om contact te zoeken met Syrië en Iran, om het geweld in Irak te verminderen.

Blair is er van overtuigd dat het in Irak alleen rustig wordt als er in het Midden-Oosten een vredesovereenkomst wordt gesloten tussen Israël en de Palestijnen

12-11-2006, 09:43


welnee dan word het alleen nog maar nog erger

12-11-2006, 09:47
Hij is malende!!!

12-11-2006, 09:54

Citaat door doktermolotov:
Hij is malende!!!



Nee, Blair heeft gelijk. Het wordt hoog tijd voor een eerlijke vrede. Ook in ons eigen belang.

12-11-2006, 09:55


en wat is een 'eerlijke' vrede in jouw ogen? heb je wel door dat iedereen daar anders over denkt?

12-11-2006, 09:57

Citaat door oeps:
Nee, Blair heeft gelijk. Het wordt hoog tijd voor een eerlijke vrede. Ook in ons eigen belang.



Vlieg op man!

De soenieten en de sjieieten moorden elkaar uit om de palestijnen!?!

Nonzens!!!


Ze moorden elkaar uit voor de olie of voor het geloof!

macht en Allah dat zijn de kernwoorden!!!

12-11-2006, 10:02

Citaat door Aagje:
en wat is een 'eerlijke' vrede in jouw ogen? heb je wel door dat iedereen daar anders over denkt?


Eigenlijk bespeur ik meer en meer consensus op dit punt. Europa lijkt EU-wijd te beseffen dat Israel terug moet, en dat de Palestijnen land moeten terugkrijgen. Nederzettingen ontruimen, dat als eerste.

In Amerika zijn de Democraten weer in opkomst, die onder Clinton ook Israel wilden dwingen tot teruggave van land.

Volgens mij is het ontwerpen van een regeling niet zo moeilijk.
Wel het afdwingen ervan. Israel zal zich met hand en tand verzetten, zodat er een gigantisch beroep zal worden gedaan op de eensgezindheid van het Westen : keiharde handhaving van economische sancties tegen Israel is waarschijnlijk de enige manier.

Israel heeft daartegenover wel recht op keiharde westerse veiligheidsgaranties : als strategische gebieden worden teruggegeven mag dat geen risico van een Arabische aanval opleveren.

De sleutel ligt bij het Westen, gezien de Israelische afhankelijkheid. Maar eenvoudig wordt het niet !

12-11-2006, 10:03

Citaat door doktermolotov:
Vlieg op man!

De soenieten en de sjieieten moorden elkaar uit om de palestijnen!?!

Nonzens!!!


Ze moorden elkaar uit voor de olie of voor het geloof!

macht en Allah dat zijn de kernwoorden!!!


De Palestijnen hebben geen olie. Die vechten gewoon voor een eigen land. Zou ik ook doen als ik Palestijn was.

12-11-2006, 10:05

Citaat door oeps:
De Palestijnen hebben geen olie. Die vechten gewoon voor een eigen land. Zou ik ook doen als ik Palestijn was.
Maar wat heeft dit te makem met die olie domme uitspraak van Blair?

12-11-2006, 10:12

Citaat door doktermolotov:
Maar wat heeft dit te makem met die olie domme uitspraak van Blair?


Nou, dat de situatie van de Palestijnen gewoon oneerlijk is. Juist dit conflict heeft niets met olie te maken. Maar gewoon heel basic met land.

Dus alle argumenten die zeggen dat de Arabieren hun oliebelangen aan het veiligstellen of verdedigen zijn, en dat ze daarmee tegen het Westen strijden, die hebben nul komma niets te maken met de strijd van de Palestijnen.

Blair is niet dom. Hij kijkt gewoon waar het onrecht zit, en waar de onstabiele gewelddadige situatie in Libanon en Palestina uit voortkomt.

En de algehele islamitische onvrede, inclusief voedingsbodem voor terrorisme, heeft ook voor een deel met het Palstijnse conflict te maken.

Dus die Palestijnse oorlog heeft nogal wat gevolgen. De oplossing moet dan ook topprioriteit krijgen. Goed dat Blair dit wil oppakken.

12-11-2006, 10:20

Citaat door martel:
Moeten terugkrijgen ?? Welke zogenaamde palestijnen hebben daar in het recente verleden een autonome staat gehad dan ????
Bullshit !



Jij moet maar eens die kaartjes bekijken, waar de Palestijnse gebieden staan ingekleurd vanaf de jaren '40 tot nu.

Dan ga jij schrikken.

Want dat Palestijnse gebied is niet alleen sterk verminderd, maar ook nog eens sterk versnipperd door al die joodse nederzettingen.

Als je weet dat de Gaza strook en de Westoever zo ongeveer de dichtsbevolkte gebieden ter wereld zijn, waar alle vluchtelingen naar toe zijn gedreven, dan snap je dat die Palestijnen daar geen zelfstandige toekomst kunnen opbouwen, met alle economische en humanitaire ellende van dien.

Werkloosheid vinden wij hier erg, en dat is daar ook erg. Zeker als je geen enkel perspectief ziet om banen te creëren.

Misschien kan iemand die kaartjes nog eens tevoorschijn toveren ? (Dromer ?).

12-11-2006, 10:21

Citaat door oeps:
Eigenlijk bespeur ik meer en meer consensus op dit punt. Europa lijkt EU-wijd te beseffen dat Israel terug moet, en dat de Palestijnen land moeten terugkrijgen. Nederzettingen ontruimen, dat als eerste.

In Amerika zijn de Democraten weer in opkomst, die onder Clinton ook Israel wilden dwingen tot teruggave van land.

Volgens mij is het ontwerpen van een regeling niet zo moeilijk.
Wel het afdwingen ervan. Israel zal zich met hand en tand verzetten, zodat er een gigantisch beroep zal worden gedaan op de eensgezindheid van het Westen : keiharde handhaving van economische sancties tegen Israel is waarschijnlijk de enige manier.

Israel heeft daartegenover wel recht op keiharde westerse veiligheidsgaranties : als strategische gebieden worden teruggegeven mag dat geen risico van een Arabische aanval opleveren.

De sleutel ligt bij het Westen, gezien de Israelische afhankelijkheid. Maar eenvoudig wordt het niet !



ben je wel goed op de hoogte van de interne middenoosten relaties van de verschillende geloofsgroepen en hun honger voor macht?

trouwens zonder recht van terugkeer zal niet 1 'vrede' het papier waarop het geschreven is waard zijn deshalve zal israel hoogst waarschijnlijk iedere inmenging die haar capability zichzelf (!) te verdedigen in gevaar brengt tegenhouden.

het was je waarschijnlijk niet opgevallen maar israel heeft totaal geen vertrouwen in europeesche 'bescherming' - en, gezien de afgelopen eeuwen lijkt mij dat gegrond.

12-11-2006, 10:23



Citaat door oeps:
Nou, dat de situatie van de Palestijnen gewoon oneerlijk is. Juist dit conflict heeft niets met olie te maken. Maar gewoon heel basic met land.

Dus alle argumenten die zeggen dat de Arabieren hun oliebelangen aan het veiligstellen of verdedigen zijn, en dat ze daarmee tegen het Westen strijden, die hebben nul komma niets te maken met de strijd van de Palestijnen.

Blair is niet dom. Hij kijkt gewoon waar het onrecht zit, en waar de onstabiele gewelddadige situatie in Libanon en Palestina uit voortkomt.

En de algehele islamitische onvrede, inclusief voedingsbodem voor terrorisme, heeft ook voor een deel met het Palstijnse conflict te maken.

Dus die Palestijnse oorlog heeft nogal wat gevolgen. De oplossing moet dan ook topprioriteit krijgen. Goed dat Blair dit wil oppakken.


Allemaal antwoorden die nergens op slaan!!

Dit was de uitspraak:

Quote:

Blair is er van overtuigd dat het in Irak alleen rustig wordt als er in het Midden-Oosten een vredesovereenkomst wordt gesloten tussen Israël en de Palestijnen

Un quote:

Dus het afslachten van de irakies onder elkaar is een gevolg van de palestijns situatie!!!??!!

Kortzichtig gelul eerste klas!!!

12-11-2006, 10:24

Citaat door oeps:
Nou, dat de situatie van de Palestijnen gewoon oneerlijk is. Juist dit conflict heeft niets met olie te maken. Maar gewoon heel basic met land.

Dus alle argumenten die zeggen dat de Arabieren hun oliebelangen aan het veiligstellen of verdedigen zijn, en dat ze daarmee tegen het Westen strijden, die hebben nul komma niets te maken met de strijd van de Palestijnen.

Blair is niet dom. Hij kijkt gewoon waar het onrecht zit, en waar de onstabiele gewelddadige situatie in Libanon en Palestina uit voortkomt.

En de algehele islamitische onvrede, inclusief voedingsbodem voor terrorisme, heeft ook voor een deel met het Palstijnse conflict te maken.

Dus die Palestijnse oorlog heeft nogal wat gevolgen. De oplossing moet dan ook topprioriteit krijgen. Goed dat Blair dit wil oppakken.



volgens jou zijn de shia's en de sunnies elkaar aan het uitmoorden in iraq v.w. de palestijnen?

12-11-2006, 10:25

Citaat door Aagje:
ben je wel goed op de hoogte van de interne middenoosten relaties van de verschillende geloofsgroepen en hun honger voor macht?

trouwens zonder recht van terugkeer zal niet 1 'vrede' het papier waarop het geschreven is waard zijn deshalve zal israel hoogst waarschijnlijk iedere inmenging die haar capability zichzelf (!) te verdedigen in gevaar brengt tegenhouden.

het was je waarschijnlijk niet opgevallen maar israel heeft totaal geen vertrouwen in europeesche 'bescherming' - en, gezien de afgelopen eeuwen lijkt mij dat gegrond.


Ik heb ook niet gezegd dat het eenvoudig is. Maar niets doen is ook niet erg aantrekkelijk gezien de permanente staat van oorlog. Om het maar even zacht uit te drukken.

Ook Israel zal moeten inschikken, en ook Israel mag niet voor eeuwig terugverwijzen naar de Tweede Wereldoorlog. Dat pik ik van Jan Pronk en van Huub Oosterhuis ook niet.

Pagina's : [1] 2 3