Bekijk volle/desktop versie : envelopje op uitnodigingskaart.



11-11-2006, 15:26
ik vind het persoonlijk echt niet kunnen.
wat vinden jullie?


kreeg laatst een uitnodigingskaart waarom een kado tip in stond...
'wat geschikt in in een envelop'..

dan vraaaag je toch om geld? of niet?

ik weet niet. vind het niet kunnen.. en vind het niets voor ons Marokkanen.

11-11-2006, 15:29



Citaat door serafi:
ik vind het persoonlijk echt niet kunnen.
wat vinden jullie?


kreeg laatst een uitnodigingskaart waarom een kado tip in stond...
'wat geschikt in in een envelop'..

dan vraaaag je toch om geld? of niet?

ik weet niet. vind het niet kunnen.. en vind het niets voor ons Marokkanen.


Salaam,

ik dacht er vroeger ook zo over.

Maar als je dan tegenwoordig ziet wat de mensen cadeau geven

dan zet ik toch liever ook een enveloppke op mijn kaarten.

11-11-2006, 15:42
Wallah ik vind het ook niet kunnen!

Wij kregen vorige week een uitnodiging waar ook nog eens opstond:

''Vergeet u niet uw allerkleinste een nachtzoen te geven''


Wallah schandalig gewoon!

11-11-2006, 15:52
kan je niet maken joh..

dat van envelopjes en kinderen vind ik niet bij ons horen..

en ja men krijgt meestal van die baddingetjes en in 1000 verschillende kleuren service die je niet nodig hebt.. maar het gaat om het gebaar. tuurlijk heb je liever geld.. want na zo een feest kan je zeker wel wat centen gebruiken.. maar men moet zelf weten hoe en wat.

als je slim bent geef je gewoon wat geld als kado. je weet dat dat gebruikt wordt.. en kinder niet uitnodigen.. pfff dan komen de ouders ook niet. en vaak voelen de ouders zich dan op de 1 of ander manier gekwetst.

11-11-2006, 15:58


Daarom, als ik ga trouwen ben ik blij dat mijn gasten het naar hun zin hebben! Al nemen ze alleen een handdoek mee, gaat om 't gebaar!
Bij wijze van natuurlijk.


11-11-2006, 16:15

Citaat door mevrouwzakelijk:
Wallah ik vind het ook niet kunnen!

Wij kregen vorige week een uitnodiging waar ook nog eens opstond:

''Vergeet u niet uw allerkleinste een nachtzoen te geven''


Wallah schandalig gewoon!



Ja vind dat ook niet kunnen.. beter kon er staan..

U en uw dochters vanaf 12 jaar zijn van harte welkom (ook beetje grof maja)


ik persoonlijk zal het op de zaalbeheerder gooien

dus op verzoek van de zaalbeheerder gelieve geen kinderen mee te nemen




en over enveloppe.. ja sorry hoor.. maar ja alle kleine beetje helpen.. mensen weten vaak niet wat ze moeten halen.. zo krijg je in 1x 3 dezelfde koffiezetaparaten v.d blokker van 10 euro.. dan heb ik liever 10 los.. toch..

Ik zou wel iets doen van..

Mocht u ons iets willen schenken dan kunt u aan een (enveloppe plaatje) denken

11-11-2006, 16:26
Nou, ik vind het wel kunnen!

Ik heb zelf ook een envelop op mijn uitnodiging laten drukken. En zelf geef ik ook altijd geld.
Wat heb ik nou aan drie verschillende waterkannen van de Turk, 2 waterkokers of die neppe Dabsie De Taws?

11-11-2006, 17:18
- Vind ik niet kunnen! Komt gierig over, bij ons in de familie geven we sowieso geld aan elkaar. Of het nou om 10 euro gaat of om 500 euro dat maakt niet uit. Wie geeft er tegenwoordig cadeau's


- En kinderen? Hell yeah dat die NIET welkom zijn. Gelieve geen kinderen en/of introducés mee te nemen. En niet te vergeten, men mag geen fotos maken met TELEFOONS of eigen CAMERA"S!

12-11-2006, 17:12
Het ligt er maar net aan wat je gewend bent...

Tegenwoordig ´plaatst´ bijna iedereen zo´n envelopje op de uitnodiging.

Huisgoederen heb je allang zelf ingekocht (als het goed is) ... wat moet je met 3 klokken als je er al 1 hebt? Etc. etc.

En van die kinderen.. hmmm jullie brengen me op een idee... ...

Rustige kinderen zijn niet erg... maar die kinderen die zich wild gedragen.. en tijdens het foto´s schieten erbij komen zitten (bij iedere foto ) ..... en die óók nog ´los´worden gelaten door hun ouders mogen wat mij betreft die avond thuis gelaten worden....

Sommige ouders laten hun kinderen hun gang gaan..... en die kinderen verpesten ondertussen het hele feest....

12-11-2006, 17:19
Ik vind het dus absoluut niet kunnen, ook al geven ze een service van 10 euro of lelijke theeglazen, Hallo mensen, jullie geven toch geen bruiloft om iets te krijgen....

12-11-2006, 17:20
Hey dames,

Ik zet het envelopje ook op mijn uitnodiging maar dan wel op een andere manier. Wat vinden jullie hiervan;
'Uw komst is ons meer dan genoegen. Overweegt u toch een cadeau dan graag zo (envelop teken)'.

Het is een dure periode en dan kunnen alle beetjes helpen!

12-11-2006, 17:23
Mensen die een envelop plaatsen kunnen beter iemand met een collectebus langs de gasten laten gaan , met er op steun de bruid en de bruidegom de bruiloft heeft ons al genoeg gekost, elk klein beetje helpt

12-11-2006, 17:25


Mensen die een envelop plaatsen kunnen beter iemand met een collectebus langs de gasten laten gaan , met er op steun de bruid en de bruidegom de bruiloft heeft ons al genoeg gekost, elk klein beetje helpt



Hey meid,

bedankt voor je tip!

12-11-2006, 17:28

Citaat door ALifa:
Mensen die een envelop plaatsen kunnen beter iemand met een collectebus langs de gasten laten gaan , met er op steun de bruid en de bruidegom de bruiloft heeft ons al genoeg gekost, elk klein beetje helpt



Hey meid,

bedankt voor je tip!




12-11-2006, 17:49

Citaat door serafi:
ik vind het persoonlijk echt niet kunnen.
wat vinden jullie?


kreeg laatst een uitnodigingskaart waarom een kado tip in stond...
'wat geschikt in in een envelop'..

dan vraaaag je toch om geld? of niet?

ik weet niet. vind het niet kunnen.. en vind het niets voor ons Marokkanen.


waarom niet? Wij marokkanen geven toch dezelfde eeuwige kado's zoals die tauws borden of servies. En een net startend bruidspaar kan het geld beter gebruiken dan al die eeuwige borden en zo.

Ik heb zelfs op mijn uitnodigingskaart gezet dat ze geen camera of fototoestel mogen meenemen, klinkt absurd (is het ook) maar er zijn echt gekken die hun eigen fototoestel meenemen en ongevraagd foto's van je gaan maken echt brutaal en belachelijk is dat.


sommige dingen moet je er helaas op zetten hoe belachelijk ook. Ik zou er alleen nooit op zetten gelieve geen kinderen. Maar zo heeft iedereen wat anders

uiteindelijk komt het erop neer dat de wanneer desbetreffende gast komt dat al voldoende is kado of geen kado