Bekijk volle/desktop versie : wie kan mijn wat tips geven



11-11-2006, 11:45
asallam oe halaikoum wa rahmatou allah wa barakatou

bissmillah,

ik ben een ongelukkig getrouwde vrouw ik ben al ruim 8 jaar getroud en ik ben tot nu aleen ongelukkig mijn man heeft me een miskraam veroorzaakt van mijn eerste kind ik heb nu 2 kinderen met hem alhamdouliallah 2 geschenkken uit allah s hemel ik ben geestelijk mishandeld ik kan soms niet helder na denken ik lijd aan depresie en ben fisiek niet in orde ik ik heb reuma aan mijn handen knieen en voeten ik heb thuis hulp gekregen hij heeft het gewijgerd en ik doe du alles zelf thuis en buiten huis ik doe dus ook de boodschappen ik wordt nooi onderhouden qua kleding ect ik wordt als een stuk vuil behandeld mijn ouders willen dat ik hem het huis uit zet mijn kinderen daar tegen zijn dol op hem ik zit in een diepe put wie kan mijn helpen wie heeft wat tips voor mijn ? ik weet niet wat ik moet doen ik weet niet hoe ik mijn kinderen moet bij staan heeeeeeeeeeeellllllllllppppp

11-11-2006, 13:09


De profeet (vrede zij met hem) zei; "geen moslim lijdt aan iets, de prik van een doorn of erger, of Allah wist iets van zijn zonden daardoor uit; en zijn zonden vallen van hem weg, zoals bladeren van een boom." (verhaalt door Ibn Mas'oed en overgeleverd door Bukharie en Muslim)

(hier valt ook het mentale lijden onder, zoals verdriet en dergelijke)

En hij (vrede zij met hem) zei ook; “de grootte van de beloning is naar gelang de grootte van de beproeving: en wanneer Allah de Verhevene van een volk houdt, stelt Hij hen op de proef. Voor hem die de beproeving blijgemoed doorstaat is het welbehagen van Allah; voor hem die er ontevreden mee is, is er de ontevredenheid van Allah” (verhaalt door Anas en overgeleverd door Tirmidzie)

En tenslotte zei hij (vrede zij met hem) ook; "hoe wonderlijk is het geval van de gelovige; er is iets goeds voor hem in alles en dit is bij niemand anders het geval dan bij de gelovige. wanneer hij iets aangenaams ervaart, uit hij zijn dankbaarheid tegenover Allah, en dat is goed voor hem; wanneer hij tegenslag ervaart, heeft hij er geduld mee, en dat is goed voor hem." (verhaalt door Aboe Yahya ibn Soehaib ibn Sinaan en overgelverd door Muslim)

En het is eigenlijk één van de grootste doelen van onze schepping om moeilijkheden te overwinnen en hierdoor dichterbij onze schepper te komen. Zoals in de Quran staat;

90.4. Voorwaar, Wij hebben de mens geschapen om moeilijkheden (te overwinnen).

Hou verder ook in acht dat er altijd gemak volgt na ongemak.

94.5. Voorwaar, zo komt gemak naast ongemak.

En dat Allah je niet zal beproeven met iets wat je niet aan kunt. En hij weet het beste wat zijn schepselen aan draagkracht bezitten.

65:7. Allah belast geen ziel boven hetgeen Hij haar heeft gegeven. Allah zal weldra verlichting verlenen na ongemak.

----

En nog iets in jouw geval;

Overgeleverd door Moe'aad Ibn Djabal dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Bij Degene in Wiens Handen mijn ziel is, de 'saqt' (betekent letterlijk vallen en wordt gebruikt voor het kind dat uit de baarmoeder 'valt' vóór zijn schepping volmaakt is, een miskraam) zal zijn moeder met touwen naar het Paradijs 'trekken', wanneer zij geduld heeft met het verlies van haar kind. "(Overlevering: Ah' med en Ibn Maadjah)


Ik hoop dat je enigzins wat troost kunt halen uit deze woorden en ik wens je verder veel succes, misschien kunnen we hier met zijn allen dua voor je doen, dat is baatvoller dan wat adviezen die ieder maar haastig verzint. Moge Allah je belonen voor je geduld, en een uitweg geven. Moge Allah jouw en je man leiden.

Wa selamou 'alaykoem wa rahmatoe Allahi wa barakatuh.

11-11-2006, 13:42
Dit soort ongefundeerde haastig uitgesproken adviezen bedoelde ik nou.

11-11-2006, 13:48

Citaat door Ahlam_17:
Het leven kan soms hard zijn..

dat is dus wat dromer bedoeld, je komt hier wat lege praatjes als raad verspreiden ipv 2 keer na te denken.

11-11-2006, 13:52



Citaat door dromer:
De profeet (vrede zij met hem) zei; "geen moslim lijdt aan iets, de prik van een doorn of erger, of Allah wist iets van zijn zonden daardoor uit; en zijn zonden vallen van hem weg, zoals bladeren van een boom." (verhaalt door Ibn Mas'oed en overgeleverd door Bukharie en Muslim)

(hier valt ook het mentale lijden onder, zoals verdriet en dergelijke)

En hij (vrede zij met hem) zei ook; “de grootte van de beloning is naar gelang de grootte van de beproeving: en wanneer Allah de Verhevene van een volk houdt, stelt Hij hen op de proef. Voor hem die de beproeving blijgemoed doorstaat is het welbehagen van Allah; voor hem die er ontevreden mee is, is er de ontevredenheid van Allah” (verhaalt door Anas en overgeleverd door Tirmidzie)

En tenslotte zei hij (vrede zij met hem) ook; "hoe wonderlijk is het geval van de gelovige; er is iets goeds voor hem in alles en dit is bij niemand anders het geval dan bij de gelovige. wanneer hij iets aangenaams ervaart, uit hij zijn dankbaarheid tegenover Allah, en dat is goed voor hem; wanneer hij tegenslag ervaart, heeft hij er geduld mee, en dat is goed voor hem." (verhaalt door Aboe Yahya ibn Soehaib ibn Sinaan en overgelverd door Muslim)

En het is eigenlijk één van de grootste doelen van onze schepping om moeilijkheden te overwinnen en hierdoor dichterbij onze schepper te komen. Zoals in de Quran staat;

90.4. Voorwaar, Wij hebben de mens geschapen om moeilijkheden (te overwinnen).

Hou verder ook in acht dat er altijd gemak volgt na ongemak.

94.5. Voorwaar, zo komt gemak naast ongemak.

En dat Allah je niet zal beproeven met iets wat je niet aan kunt. En hij weet het beste wat zijn schepselen aan draagkracht bezitten.

65:7. Allah belast geen ziel boven hetgeen Hij haar heeft gegeven. Allah zal weldra verlichting verlenen na ongemak.

----

En nog iets in jouw geval;

Overgeleverd door Moe'aad Ibn Djabal dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Bij Degene in Wiens Handen mijn ziel is, de 'saqt' (betekent letterlijk vallen en wordt gebruikt voor het kind dat uit de baarmoeder 'valt' vóór zijn schepping volmaakt is, een miskraam) zal zijn moeder met touwen naar het Paradijs 'trekken', wanneer zij geduld heeft met het verlies van haar kind. "(Overlevering: Ah' med en Ibn Maadjah)


Ik hoop dat je enigzins wat troost kunt halen uit deze woorden en ik wens je verder veel succes, misschien kunnen we hier met zijn allen dua voor je doen, dat is baatvoller dan wat adviezen die ieder maar haastig verzint. Moge Allah je belonen voor je geduld, en een uitweg geven. Moge Allah jouw en je man leiden.

Wa selamou 'alaykoem wa rahmatoe Allahi wa barakatuh.



baraka allah ou fik ja agi ik heb wel asabar voor vele dingen het ergste is mijn gezondheid lijd er onder ik ben soms niet in staat om iets te doen maar doe het toch want ik heb niemand anders ik weet dat allah sw mijn bij staat bij deze momenten het doet pijn binnen in je hard ik ben door mijn man in alle maniere mishandeld fisiek geestelijk mentaal hoe lang zal die saber er nog zijn ik hoop nog lang insallah maar ........... jou woorden zijn de waarheid en ik hoop echt dat het mijn beloning w8 daar bij hem allah sw ik bedank je zeer assalam ouhalaikoum wa rahma tou allah watahallah wa baraketouh

11-11-2006, 13:56
Heb sabr oegtie Sabr ik belangerijk

11-11-2006, 14:06
Inna ALlah ma3a Asabirien!

11-11-2006, 14:07

Citaat door Ahlam_17:
Dat waren mijn tips...

Heb jij betere tips dan? Dan wil ik ze graag horen..

ik sluit me aan bij dromer.

11-11-2006, 14:25
Zeg het goede of zwijg!

11-11-2006, 15:12

Citaat door youssra naoual:
asallam oe halaikoum wa rahmatou allah wa barakatou

bissmillah,

ik ben een ongelukkig getrouwde vrouw ik ben al ruim 8 jaar getroud en ik ben tot nu aleen ongelukkig mijn man heeft me een miskraam veroorzaakt van mijn eerste kind ik heb nu 2 kinderen met hem alhamdouliallah 2 geschenkken uit allah s hemel ik ben geestelijk mishandeld ik kan soms niet helder na denken ik lijd aan depresie en ben fisiek niet in orde ik ik heb reuma aan mijn handen knieen en voeten ik heb thuis hulp gekregen hij heeft het gewijgerd en ik doe du alles zelf thuis en buiten huis ik doe dus ook de boodschappen ik wordt nooi onderhouden qua kleding ect ik wordt als een stuk vuil behandeld mijn ouders willen dat ik hem het huis uit zet mijn kinderen daar tegen zijn dol op hem ik zit in een diepe put wie kan mijn helpen wie heeft wat tips voor mijn ? ik weet niet wat ik moet doen ik weet niet hoe ik mijn kinderen moet bij staan heeeeeeeeeeeellllllllllppppp


beste zuster

Saber is goed maar er zijn grenzen, ik vind dat als je man je blijft mishandelen dat je gewoon moet scheiden. Ik spreek uit ervaring me zus is ook jaren mishandeld. Mensen bleven maar zeggen sbar, sbar, sbar. Tot dat ze een keer een hete thee pot over haar heen kreeg sory hoor maar dat gaat me echt te ver

Mijn advies is als laat je ouders met hem gaan praten of familie, verandert hij niet dan moet je gewoon scheiden. Ik zeg dit alleen uit liefde voor je en voor je eigen veiligheid, ik maak me zorgen om je.


Doe veel dua voor je zelf en voor hem bid veel allah is groot.

Moge alah je helpen met dit probleem en je het paradijs geven.

11-11-2006, 17:37
Wat ik opmerkelijk vind, is dat mannen hier anders op reageren dan vrouwen...
Een tip, volg je hart...
Wel wil ik zeggen, denk aan je kinderen!

Salaam alaikoem

11-11-2006, 17:41

Citaat door trotsemoslima:
Wat ik opmerkelijk vind, is dat mannen hier anders op reageren dan vrouwen...
Een tip, volg je hart...
Wel wil ik zeggen, denk aan je kinderen!

Salaam alaikoem



ja heb ik ook gemerkt. Het is een heel erg want de kinderen lijden er ook onder. Me neefje had er woende aanvalen aan over gehouden, hij deed zijn vader na. Dit is echt niet goed.

12-11-2006, 16:39


Ougty, vraag aan een vriendin of een familielid om je te helpen met een aantal klusjes in het huishouden.

Praat met hem Ougty. Wij kunnen niets voor je betekenen, afgezien van dou'a uiteraard, de oplossing ligt bij jullie in huis.

Praat Insha Allah met hem op een goede manier en ga vooral niet met scheiding drijgen, daar schiet je echt niets mee op.

Moge Allah je bijstaan.