Bekijk volle/desktop versie : Wie wilt mij leren hoe ik......



10-11-2006, 20:29
Marqa/Marmita moet maken?

Alvast bedankt !

10-11-2006, 21:37



Citaat door Leef:
Marqa/Marmita moet maken?

Alvast bedankt !



salaam

dit is een van de manieren hoe ik marmita maak;

ik doe vlees in de pan en laat het op laag vuur totdat het water uit het vlees eruit is dan doe ik olijf olie er bij en zout dan gesnipperde uien of in plakjes snijden en dat erbij doen dan laten bakken zegmaar,maar niet op hoog vuur anders brand het aan. je laat het bakken tot je ziet dat die uien zegmaar slap zijn geworden en dan doe je er tomaat bij die je hebt geschild en hebt gesneden. dat laat je ook op laag vuur koken tot die tomaten een roodachtige saus heeft gevormt. dan doe je saffraan, paprika poeder,zwarte peperen skinjbir. dat roer je door de marmita en dan doe je de groente naar keus er ook bij en dan doe je water. maar niet te veel water anders gaat je groente kapot koken.

en laten koken tot je een beetje saus over hebt en dan kosbar fijn snijden en erover heen gooien nog 1 min door laten koken en dan kun je eten.


je hebt nog veel andere manieren en dit is er 1 van.

ik hoop dat je het lukt

groetjes

18-11-2006, 22:23
2e mannier van mamati
doe een beetje olie in de pan (je kan ook een beetje olive olie gebruiken niet veel) doe gelijk vlees er in, zout, zwarte peper, saffraan, skinjbir eventueel garkom, bosje peterselie/koriander en gesnipperde uien meteen water tot de hoogte van de vlees dus niet van te voeren bakken, laat alles op lage vuren koken,
wat betreft de groenten het ligt eraan welke groenten je gebruikt het ene duurt langer als het ander dus bv spiersiebonen
zodra het water begint te koken kan je het toevoegen, maar
wortel en erten die zij snel klaar dat doe je pas als het vlees bijna gaar is, en zorg dat je niet te veel groenten gebruikt, persoonlijk doe ik één soort heel soms twee, anders is het niet zo lekker,
en je kan ook altijd aardappeln bij doen maar dat doe je pas als het vlees gaar is want aardappelen hebben niet zo veel tijd nodig.
ik hoop dat het een beetje duidelijk is,
dezelfde manier geldt ook voor kip alleen kip heeft wenig tijd nodig dan vlees
groetjes