Bekijk volle/desktop versie : Alleen Wonen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

10-11-2006, 16:28
salaam

ik had een vraag? zijn er hier meisjes of vrouwen die alleen wonen?
wat vonden jullie familie daarvan of omgeving?
en andere meiden geef hier jullie mening ook over?
je mag me ook pm'en

10-11-2006, 19:38


niemand?

10-11-2006, 19:40
ik vind dat een vrouw niet alleen moet gaan wonen.

mijn ouders zouden het ook niet goedkeuren. maar ikzelf keur het ook niet goed.

10-11-2006, 19:41
Een man daarenregen ok niet tenzij hij getrouwd is vind ik. of zijn werk /studies bevind zich te ver van zijn ouderlijk huis

10-11-2006, 19:42



Citaat door Islam4You:
ik vind dat een vrouw niet alleen moet gaan wonen.

mijn ouders zouden het ook niet goedkeuren. maar ikzelf keur het ook niet goed.



helemaal mee eens, mijn ouders zouden ook afkeuren

10-11-2006, 19:46

Citaat door leef2005:
salaam

ik had een vraag? zijn er hier meisjes of vrouwen die alleen wonen?
wat vonden jullie familie daarvan of omgeving?
en andere meiden geef hier jullie mening ook over?
je mag me ook pm'en


Ik woon thuis, dus kan geen ervaringen uitdelen. Wel ben ik van mening dat een vrouw in haar ouderlijke huis dient te wonen totdat ze gaat trouwen. Tenzij ze natuurlijk niemand heeft om mee samen te wonen.

10-11-2006, 19:55
Mijn nichten hebben samen een eigen huis, 5 minuten verderop van hun moeder, ik zie het probleem eigenlijk niet. ze zijn overdag bij hun ouders en 's avonds gaan ze naar hun eigen huis en niemand die er een probleem van gemaakt heeft, mijn oom is zelfs naar de woningbouwvereniging (of wat ze daar in duitsland ook hebben) om een woning voor zijn dochter te EISEN

10-11-2006, 19:55
je hoort het toch steeds vaker, veel gaan ook gewoon in de buurt van hun ouders wonen.

maar als het niet hoeft dan moet je het niet doen , kost zoo veeeel geld! je bent de helft van je salaris gewoon kwijt!

dat is toch zonde!

ik zou lekker profiteren als het kan en lekker veel geld sparen voor leuke dingen

10-11-2006, 20:04
nou ik wil denk ik niet meer trouwen,heb juist mijn verloving gebroken en dat was de enige reden dat ik thuis wou blijven tot ik ging trouwen.
Maar nu wil ik graag alleen gaan wonen,maar heb het nog aan niemadn verteld,en trouwen is geen optie meer,wil dat zeker niet meer meemaken.
en ik kan niet meer met mijn vader leven(lang verhaal),maar we kunnen met elkaar niet opschieten....

10-11-2006, 20:07
Mijn zus heeft een aantal jaar geleden voor haar studie in Roermond gewoond omdat ze in Maastricht studeerde.....ze kon moeilijk elke dag vanuit den haag helemaal naar maastricht reizen....vandaar dat mijn vader dat ook goedkeurde.....
Zusje van mijn man heeft 4 jaar geleden ook besloten om op haarzelf te wonen omdat ze het te druk vond bij mijn schoonouders..ze wilde wat meer privacy....eerste reactie van mijn schoonpa was NEE..maar na doorzeuren mocht ze toch het huis uit.....en ze heeft het nog steeds naar d'r zin alleen......iedereen in de omgeving vond het in het begin maar vreemd en het hoorde niet volgens hen...maar daar had zij lak aan...zolang haar pa en ma maar niet moeilijk deden toch en zolang ze er geen misbruik van maakt!

10-11-2006, 20:07
het is niet dat ik slechte dingen wil doen,want kon dat thusi ook doen,hoef daarvoor niet alleen te gaan wonen,maar wil gewoon rust,dat is echt het enige,ik zelf vind er niks slechts aan om alleen te wonen,maar wou gewoon de gedachte's van de rest,kijken of het een schok zou zijn of niet?

10-11-2006, 20:10

Citaat door Vrouwtje_van:
Mijn zus heeft een aantal jaar geleden voor haar studie in Roermond gewoond omdat ze in Maastricht studeerde.....ze kon moeilijk elke dag vanuit den haag helemaal naar maastricht reizen....vandaar dat mijn vader dat ook goedkeurde.....
Zusje van mijn man heeft 4 jaar geleden ook besloten om op haarzelf te wonen omdat ze het te druk vond bij mijn schoonouders..ze wilde wat meer privacy....eerste reactie van mijn schoonpa was NEE..maar na doorzeuren mocht ze toch het huis uit.....en ze heeft het nog steeds naar d'r zin alleen......iedereen in de omgeving vond het in het begin maar vreemd en het hoorde niet volgens hen...maar daar had zij lak aan...zolang haar pa en ma maar niet moeilijk deden toch en zolang ze er geen misbruik van maakt!

dus jouw schoonzusje woont alleen,mag ik vragen hoe oud ze is en zeiden haar ouders niet van je moet trouwen/ of is ze daar veel te jong voor.
Ik wil uit deze satd weg,ik wil rust in mijn leven
ik wou dit al van vroeger,maar dacht altijd ja tot ik trouw

10-11-2006, 20:43



Citaat door leef2005:
dus jouw schoonzusje woont alleen,mag ik vragen hoe oud ze is en zeiden haar ouders niet van je moet trouwen/ of is ze daar veel te jong voor.
Ik wil uit deze satd weg,ik wil rust in mijn leven
ik wou dit al van vroeger,maar dacht altijd ja tot ik trouw



Mijn schoonzus is nu 27 jaar en krijgt constant te horen "Ga trouwen" of "ouwe vrijster" of "er mist een persoon in je huisje".......allemaal van dit soort opmerkingen maar het gaat er bij haar de ene oor erin en de andere oor er weer uit...zij weet zelf wanneer ze aan trouwen toe is....het zijn trouwens voornamelijk de mensen van buiten (familie en kennissen)die dit soort opmerkingen geven...haar broers en ouders hadden in het begin ook veel commentaar op d'r maar nu niet meer.....ze hebben er vrede mee dat ze nog niet wilt trouwen....

Maar ik vind dat je pas het huis uit moet wanneer je beide ouders er de volledige toestemming voor gegeven hebben.....ze moeten achter je staan anders heeft het geen zin wat mij betreft.
Ik ken je hele situatie niet meid..maar misschien hangt er gewoon een naar sfeertje bij je thuis of heb je even onenigheid met je ouders maar dat verandert dan toch wel wel misschien.....probeer anders eens met iemand te praten en uit je gevoelens..misschien dat dat helpt......wathet ook is meid....ik wens je veel succes en sterkte!

10-11-2006, 20:51
Alleen armoedige en bekrompen mensen die uit een laag milieu komen en vieze gedachten hebben vinden het niet kunnen of schandalig of whatever. Vaak is het pure afgunst.

Normale en gezonde mensen zien daar het probleem niet van in.

10-11-2006, 20:54
mijn moeder wist al van vroeger dat ik weg wou,dat ik mijn eigen plek wou en eerlijk wat mijn vader er van denkt,dat interesseert me niks,want mijn situatie met mijn vader is al jaren zo aan de gang en hou me al een jaar in om niks rot tegen hem te zeggen,dan zeg ik het in me zelf of ga naar buiten of naar mijn kamer...ik weet dat het mijn fout is,dat hij zo is,maar kan er nu niks aan veranderen en kan niet leven met hem in 1 huis en zal mijn zusjes komen bezoeken en mijn kleine nichtjes ook,maar alleen wanneer hij niet thuis is,wil hem als ik wegga ,nooit meer zien...
ik ga het doen,ik ga het echt doen,zal voor een appartement vragen,maar gaat nog een tijdje duren,want je moet altijd op wachtlijst staan

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8