Bekijk volle/desktop versie : Croissants



17-07-2003, 20:58
Salaam 3alaikom,
Wie o wie heeft het recept van croissants voor mij?? Ik zou je zo dankbaar zijn. Ben er al heel lang naar op zoek, maar krijg van iedereen maar de verkeerde recepten.
Alvast bedankt.

20-07-2003, 13:33


Waarom reageert er niemand. Ik heb ze echt heel dringend nodig. Dus wie me kan helpen graag

21-07-2003, 23:53
Assalaam ik heb iets kunnen vinden, mar of het recept volledig is is nog de vraag???????????

1 kilo bloem
100 gram blue band of roomboter
2 eieren
50 gram gist
lauw water hier los gist in op
dit alles goed kneden
daarna roooen met deegroller
dan heb je nodig 300 gram roomboter
je doet elke keer 100 gram roomboter apart en snijden in plakkenmet kaasschaaf
Het deeg rol je uit rechthoek dus geen vierkant
de helft ervan doe je 100 gram boter op daarna in drie-en vouwen daarna met deegroller rollen tot 1 cm in koelkast laten voor een half uur dit herhaal je 3 keer

Daarna uit de koelkast rollen of hoe je dat ook noemt met deegroller in 2 delen snijden.Als je het deeg uitrolt tot 3/4 mm.Dan snijdt je 3-hoekjes uit of vierkantjes.3-hoekjes rol je op en vierkanjes in 3-en vouwen. Je kunt het vullen met chocola, amandelspijs of niets.
Daarna bestrijken met eigeel,1.5 uur anderhalf uur laten rijzen weer met eigeel bessrijken en in de oven voor 20/25 min op 180/190 graden.
Succes dit recept is denk ik volledig maar over de ingredienten daar twijfel ik een beetje over ik denk dat er nog suiker bij moet, maar ik zou zeggen probeer het uit en inchaaallah lukt het.
Laat zo snel mogelijk weten of ze zijn gelukt.

22-07-2003, 00:05
Nog iets voor op de deeg als het klaar is met in en uit koelkast halen.
20 cl melk eerst opwarmen darna weer laten afkoelen
2 eigeel
(sukade)
15 gram maizena
30 gram suiker
2 eigeel in kom met suiker mixen tot wit wordt maizena erbij mixen afgekoelde melk langzaam met spatel bij roeren tot alles goed is opgelost
Daarna doe je de mixin steelpan op matig vuur met spatel roeren tot het dik wordt net als puree.
Daarna bloem op tafel bestuiven deeg goed uitrollen in rechthoek omdraaien en weer rollen. De mix doe met spatel over deeg en erop doe je rozijnen/krenten of nootjes wat je zelf wil.Daarna rol je het op in een boomstam en snijdt je schijven. Anderhalf uur laten rijzen dan in oven. Je kunt dit mengsel ook op croissants doen dan die driekjes met mix bestrijken en oprollen. en smullen maar Wel uitproberen!!!!!!!!!

23-07-2003, 14:05


Dank je Maroc girl,
Het is niet echt duidelijk, maar probeer er wat van te maken.

24-07-2003, 12:29
je kan ook die kant en klare croisantjes kopen.

Je hoeft ze alleen in model te brengen en dan de oven in

is makkelijker

24-07-2003, 12:46
Salaam 3alaikom,
Ik weet welke je bedoelt , maar ik vind die je zelf maakt altijd lekkerder. Heb ze vaak bij andere mensen op, maar die geven nooit het juiste recept.

24-07-2003, 19:25

Citaat:
Origineel gepost door Mysterious
Salaam 3alaikom,
Ik weet welke je bedoelt , maar ik vind die je zelf maakt altijd lekkerder. Heb ze vaak bij andere mensen op, maar die geven nooit het juiste recept.
ws

je hebt wel gelijk in ja..ze hebben inderdaad een vieze smaak.


Maar ja veel succes met je croissantjes nog

24-07-2003, 19:26
Thnx meid, zal wel lukken inshaallah