Bekijk volle/desktop versie : vrouw in overspel



Pagina's : [1] 2

10-11-2006, 11:06
vraagje: wat zeg t de koran over een vrouw die op papier al getrouwd was met iemand, maar en die een andere man heeft gezoend. is er voor haar nog vergiffenis na tauwba, of linea recta de hel.

en wat moet ze volgens de koran doen, ze neigt namelijk om het aan haar huidige man te vertellen, is dat wel zo verstandig, ze heeft schuldgevoelens ten opzichte van haar man en van allah. ze was nog jong en dwalende. en vraagt allah om haar te vergeven.

daarnaast heb ik zelf nog een vraagje:
salat lfadjr, wat bid je eerst moet je eerst qiyam salat doen en dan twee rak3aat en dan gelijk sobh erachter aan zonder qiyam salat of wat?

12-11-2006, 02:44



Citaat door besbossa:
vraagje: wat zeg t de koran over een vrouw die op papier al getrouwd was met iemand, maar en die een andere man heeft gezoend. is er voor haar nog vergiffenis na tauwba, of linea recta de hel.

en wat moet ze volgens de koran doen, ze neigt namelijk om het aan haar huidige man te vertellen, is dat wel zo verstandig, ze heeft schuldgevoelens ten opzichte van haar man en van allah. ze was nog jong en dwalende. en vraagt allah om haar te vergeven.

daarnaast heb ik zelf nog een vraagje:
salat lfadjr, wat bid je eerst moet je eerst qiyam salat doen en dan twee rak3aat en dan gelijk sobh erachter aan zonder qiyam salat of wat?

13-11-2006, 09:51
Voor uw vraag ivm. vergiffenis na tauwba: de deur van tauwba blijft zolang de zon niet opkomt uit het westen dwz.als de persoon in kwestie tauwba heeft verricht dan moet hij/zij oprecht spijt hebben, de daden die hij vroeger pleegde verafschuwen,nooit meer dezelfde zonden plegen,steeds vergiffenis vragen aan Allah,veel istighfaar doen en goede daden verrichten.
Naar mijn mening kan men beter de zonde voor zich houden,ik bedoel tss.Allah en de persoon in kwestie.Als deze persoon oprechte tauwba doet dan zal Allah hem/haar insha Allah vergeven. En Allah weet het het best

13-11-2006, 10:20
mischien kan je je vraag ivm. overspel stellen op http://www.xxxxxxxxx.nl onder een vraag stellen bovenaan rechts op de pagina

13-11-2006, 10:31


hartelijk dank voor je reactie, dan heb ik toch wel goed gebeden tot nu toe.
iemand bracht mij in verwarring

13-11-2006, 14:37
zonder dank oegti,wij hebben allemaal wel eens behoefte aan zekerheid over iets.Jij deed er goed aan jezelf niet in twijfel te laten dwz.dat je begaan bent met je dien. Dat Allah ons allemaal mag leiden naar het paradijs insha Allah. SALAMOE AJLEKOEM WA RAHMATOE ALLAH WA BARAKATOE

13-11-2006, 18:59
salamoe ajlekoem oegti
ik heb me nog eens bevraagd over de salat al fajr
blijkt nu dat je eerst de 2 rak3aas van soenna moet bidden zonder qijam en dan pas de qijam + DAARNA de 2 rak3aas van salat al fajr(sobh). zo zie je maar beste zus dat we beiden dankzij jouw bericht iets bijgeleerd hebben want ikzelf bad ook op de..zelfde manier zoals jij dat deed.rebejegfirli inscha Allah.ik moest mijn fout corrigeren en ik hoop dat je het nu begrijpt. salmaoe ajlekoem wa rahmatoe Allah wa barakatoe

21-11-2006, 13:57
dus in totaal 6? weet je het zkr?

21-11-2006, 14:49
bedoel je voor het ochtendgebed?
NEEN, eerst 2 rak3aas(soenna) en dan de qijam(oproep) met daaropvolgend nog eens 2 rak3aas(fard).
dus in het totaal 4rak3aas

21-11-2006, 15:17
ok dus eerts twee zonder qiyam en daarna twee met qiyam.
ik snap het. het eerste is dan lfadjr en het tweede sobh.

maar voorheen toen ik lfadjr niet op tijd bidde, deed ik het andersom. eerst met qiyam en dan zonder. maar goed. ik zal het nu inchallah goed doen

21-11-2006, 15:28
Hamdullah dat we het begrepen hebben,de salat is zooo belangrijk. Het is het eerst waar Allah sabhanno achter zal vragen op de dag des oordeels.Wanneer de salat geslaagd is zal de rest ook slagen en aanvaard worden insha Allah.

21-11-2006, 15:31
ya rab ik hoop het.
inchallah. hartelijk dank voor je reactie!!!

27-11-2006, 12:08


Heb je vragen??? Stel deze dan op http://www.xxxxxxxxx.nl


27-11-2006, 12:26

Citaat door Tossa:
Hamdullah dat we het begrepen hebben,de salat is zooo belangrijk. Het is het eerst waar Allah sabhanno achter zal vragen op de dag des oordeels.Wanneer de salat geslaagd is zal de rest ook slagen en aanvaard worden insha Allah.



Amien

28-11-2006, 07:40
vergeet ook nooit dat salaat fadr en salaat asr het aller sterkste zijn he

Pagina's : [1] 2