Bekijk volle/desktop versie : Studie Sjd Uva Of Hu, Wat Vinden Jullie Van De Opleiding?



Pagina's : [1] 2

09-11-2006, 16:30
Assallamoe eleykum,



Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, na zoveel opleidingen geprobeerd te hebben ben ik beland bij SJD. Zelf studeer ik nu nog aan de universiteit van amsterdam bedrijfseconomie en volg ik wat extra vakken voor een snellere doorstroom naar master accountancy. Maar ik wil dit niet, ik wil nooit meer rekenen Ik stress me kapot, zo erg, niet normaal, ik wil mensen helpen, op sociaal en juridisch vlak. Gewoon, wil niet rekenen maar wil mensen begeleiden, helpen, met mensen praten, niet achter me bureautje zitten en lopen rekenen of weet ik veel. Ik denk ook gewoon later de optie open te houden om door te stromen naar de universiteit voor master rechten, eventueel de advocatuur in te gaan. Ik weet het niet, d'r aan d'r aan. Daar gaan 2 jaren studiefinanciering Alatief.


Wat ik heel graag zou willen weten is hoe SJD is, moeilijk/makkelijk? Is het leuk? Wat voor vakken krijg je? Kun je wat boeken opnoemen kan ik ze ff ergens lenen en inkijken.


Voor de mensen die op de hva zitten, ik lees op de site dat je met een vwo diploma of mbo 3 jarig traject kunt doen?! Iemand hier meer informatie over misschien of iemand die het zelf doet?



Gir insa Allah


wa eleykum sallaam

09-11-2006, 17:16


Ik doe nu 2e jaars...valt reuze mee...je hebt wel stomme projecten lopen. Als je de uni aankan, dan kan jij dit zeker.
Btw > als je iets graag wilt, dan komt het goed!

09-11-2006, 17:29
Grote stap terug, heel jammer!

Waarom doe je geen recht op de uni?

09-11-2006, 18:21

Citaat door Maagdelijk:
Grote stap terug, heel jammer!

Waarom doe je geen recht op de uni?




Doe jij SJD? Kun je mij er wat meer over vertellen?


Weetje, ik heb geen zin in veel recht, wil ook gewoon die sociale kant leren.

09-11-2006, 19:23



Citaat door akarim1:
Doe jij SJD? Kun je mij er wat meer over vertellen?


Weetje, ik heb geen zin in veel recht, wil ook gewoon die sociale kant leren.


doe communicatiewetenschap.. das dodelijk sociaal..zoo sociaal dat je sociaal zijn gaat haten

neej grapje..is leuke studie

09-11-2006, 20:36

Citaat door Olayaaa:
doe communicatiewetenschap.. das dodelijk sociaal..zoo sociaal dat je sociaal zijn gaat haten

neej grapje..is leuke studie


Reflecteren tot je een ons weegt zeker.

09-11-2006, 20:37

Citaat door akarim1:
Doe jij SJD? Kun je mij er wat meer over vertellen?


Weetje, ik heb geen zin in veel recht, wil ook gewoon die sociale kant leren.


Nee, ik doe geen sjd, al dat zelfreflecteer gedoe vind ik echt zware onzin.

Je moet wel beseffen dat je met een sjd-diploma niet zo makkelijk aan de bak komt.

09-11-2006, 21:15
hoe bedoel jy niet zo makkelijk aan de bak komt?

09-11-2006, 23:21

Citaat door Maagdelijk:
Reflecteren tot je een ons weegt zeker.



nou..alles is zoo logisch...vraag = antwoord..niets blijft aan de verbeelding over..waardoor je ff denkt van duuuhh..

10-11-2006, 12:15
Meer mensen die het doen en hun mening willen geven? Shoukran, moge Allah alles voor ons gemakkelijk maken, amien.

10-11-2006, 12:18

Citaat door sWeEt_LaDy_:
hoe bedoel jy niet zo makkelijk aan de bak komt?


Gewoon hoe ik het zeg eigenlijk

10-11-2006, 12:48

Citaat door akarim1:
Assallamoe eleykum,



Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, na zoveel opleidingen geprobeerd te hebben ben ik beland bij SJD. Zelf studeer ik nu nog aan de universiteit van amsterdam bedrijfseconomie en volg ik wat extra vakken voor een snellere doorstroom naar master accountancy. Maar ik wil dit niet, ik wil nooit meer rekenen Ik stress me kapot, zo erg, niet normaal, ik wil mensen helpen, op sociaal en juridisch vlak. Gewoon, wil niet rekenen maar wil mensen begeleiden, helpen, met mensen praten, niet achter me bureautje zitten en lopen rekenen of weet ik veel. Ik denk ook gewoon later de optie open te houden om door te stromen naar de universiteit voor master rechten, eventueel de advocatuur in te gaan. Ik weet het niet, d'r aan d'r aan. Daar gaan 2 jaren studiefinanciering Alatief.


Wat ik heel graag zou willen weten is hoe SJD is, moeilijk/makkelijk? Is het leuk? Wat voor vakken krijg je? Kun je wat boeken opnoemen kan ik ze ff ergens lenen en inkijken.


Voor de mensen die op de hva zitten, ik lees op de site dat je met een vwo diploma of mbo 3 jarig traject kunt doen?! Iemand hier meer informatie over misschien of iemand die het zelf doet?



Gir insa Allah


wa eleykum sallaam


sjd is absoluut niet moeilijk! en als jij uni aankan.. moet SJD zeker lukken. Ik vind het zelf wel leuk. Je krijgt 60% recht en 40% communicatie. Ik vind het zelf wel een leuke opleiding.. misschien wel omdat k er geen moeite mee heb...

Boeken...
Tjaah hangt ervan af in welke jaar je komt te zitten en welke route je doet.

gr. Tetouaniawest

10-11-2006, 12:54



Citaat door tetouaniawest:
sjd is absoluut niet moeilijk! en als jij uni aankan.. moet SJD zeker lukken. Ik vind het zelf wel leuk. Je krijgt 60% recht en 40% communicatie. Ik vind het zelf wel een leuke opleiding.. misschien wel omdat k er geen moeite mee heb...

Boeken...
Tjaah hangt ervan af in welke jaar je komt te zitten en welke route je doet.

gr. Tetouaniawest



Nou nou, ik heb het net net gehaald omdat ik gewoon niks deed. Ik wil het niet meer, ik weet eigenlijk niet eens meer wat ik wil doen. Ene dag wil ik dit, andere dag dat, dan weer dit en dat. Pffff. Ik wil nu gewoon iets simpels, geen zin in hoofdpijn, wel iets met goede doorgroei mogelijkheden waarbij ik later altijd makkelijk kan doorstuderen zonder hele mikmak opnieuw te doen.



Ik heb eigenlijk wat meer inhoudelijk informatie nodig, welke vakken je krijgt en hoe het gewoon verder is.

10-11-2006, 13:17

Citaat door akarim1:
Nou nou, ik heb het net net gehaald omdat ik gewoon niks deed. Ik wil het niet meer, ik weet eigenlijk niet eens meer wat ik wil doen. Ene dag wil ik dit, andere dag dat, dan weer dit en dat. Pffff. Ik wil nu gewoon iets simpels, geen zin in hoofdpijn, wel iets met goede doorgroei mogelijkheden waarbij ik later altijd makkelijk kan doorstuderen zonder hele mikmak opnieuw te doen.



Ik heb eigenlijk wat meer inhoudelijk informatie nodig, welke vakken je krijgt en hoe het gewoon verder is.


Nou, ik heb gewoon de reguliere route gevolgd en ik zit nu in mn 2de jaar.
ff nadenken wat k vorig jaar heb gehad,,,,

Blok 1:
Straf en jeugdrecht. je krijgt een inleiding recht met als extra jeugdrecht. Het project sluit aan op het recht. In het project moet je een voorlichtingsrapport schrijven voor de kinderrechter. Dat wil dus zeggen dat je oefent voor het beroep: jeugdreclasseerder.
Tijdens het vak communicatie leer je hoe je gesprekken moet voeren met deze jeugdige 'criminelen'.
Je krijgt bijvoorbeeld een casus van een jeugdige die iets heeft gestolen. Jij moet dan met hem praten. Je moet hem allerlei vragen stellen over zijn leefstituatie en dus zo'n voorlichtingsrapport schrijven, waarin je de rechter ook advies geeft over een toepasselijke straf voor de jongere.
Dit jaar is ook het vak criminologie erbij gekomen. Dat vak heb k zelf niet gehad.

hmm.. aan het eind krijg je een toets voor Recht.
Een assessment voor communicatie (dus dat je zo'n gesprek moet voeren)
en een projecttoets. Dat gaat over alles wat je bij het project heb gehad. En natuurlijk dit jaar een toets voor criminologie.

Nou, k hoop dat ik je een beetje heb geholpen.
Ik zou je wel meer willen vertellen, maar k ben ff bezig met een schoolopdracht..

gr. Tetouaniawest

10-11-2006, 17:45
iemand, helppp


kan iemand mijn insa Allag meer vertellen over deze studie


wa eleykum sallaam


broeder fi dien, El Islaam

Pagina's : [1] 2