Bekijk volle/desktop versie : Conservatieve extremist Rumseld ruimt het veld



08-11-2006, 19:39
VS-minister Rumsfeld treedt af

De Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld treedt af. President Bush heeft dat bekendgemaakt."Het is tijd voor nieuw leiderschap in het Pentagon", zei hij op een persconferentie.

Rumsfeld was sinds 2001 minister van Defensie. Hij lag lange tijd onder vuur door de moeizame strijd in Irak. Bij de Congresverkiezingen van gisteren was Irak een belangrijk thema. Bush erkende dat het Irak-beleid "niet goed genoeg, niet snel genoeg werkt".

Bush noemde Rumsfeld een vertrouweling en een vriend. Waarschijnlijk wordt hij opgevolgd door Robert Gates, de vroegere directeur van de CIA.

08-11-2006, 19:40


En nu kidnappen en naar den haag voor een berechting... vuile moordenaar!

08-11-2006, 19:45
Hij hoort naast saddam opgehangen te worden.

08-11-2006, 20:06
Inderdaad, geweldig nieuws. De eerste rat verlaat het zinkende republikeinse schip. Wat kan democratie toch mooi zijn.

Hadden ze 10 tot 15 jaar geleden maar zo'n democratie gehad in Irak. Dan was die oorlog die er nu woedt er niet geweest. Omdat ze Satan Hoessein weggestemd zouden hebben.



Maar goed, ik zag Bush net een persconferentie geven op CNN en hij moest zich in allerlei bochten wringen om nog iets positiefs te maken van zijn geweldige nederlaag. Maar dat lukte hem dus helemaal niet. Hij werd compleet onderuit gehaald door een paar journalisten (iest wat in een vrij land ook gewoon kan en mag).



Bush stond te zeuren over hoe hij wil dat de democraten en de republikeinen samen gaan werken in belang van het land. Maar die journalist vroeg Bush waarom híj de afgelopen 6 jaar helemaal niet heeft samengewerkt met de Democraten. Dat was een schitterend pijnlijk moment.



Toen Bush vertelde dat hij de geleden nederlaag niet aan had zien komen stelde een andere journalist de keiharde vraag of Bush dan misschien het zicht op de werkelijkheid in de VS had verloren. Omdat al lang duidelijk zou zijn dat de republikeinen zouden verliezen. En weer stond Bush met zijn bek vol tanden.









Er is alleen één ding wat ik me nu wel af vraag. Het merendeel van het Amerikaanse volk heeft nu duidelijk laten zien dat ze niet achter Bush en niet achter zijn oorlog in Irak staan.

Zijn de Amerikaanse burgers nu nog wel een legitiem doel voor terroristen die roepen dat het Amerikaanse volk geraakt moet worden omdat het Bush steunt (wat dus niet zo meer is)?

08-11-2006, 20:07



Citaat door Roku:
Hij hoort naast saddam opgehangen te worden.


NEE, er moet niemand opgehangen worden. De doodstraf is barbaars.

Ik zie veel liever dat ze de rest van hun leven samen in één cel door moeten brengen.