Bekijk volle/desktop versie : Jij lust het WEL...Hij echter weer NIET..Drama!!



Pagina's : [1] 2 3 4 5

07-11-2006, 19:51
Dames,

Even een vraagje....Jij hebt zin in een lekkere maaltijd, althans dat denk je Want mannetjelief LUST het NIET! Wat doe je dan?

maken het een keer als hij er niet is? Of als er eten van gister over is dat hij wel lust? of maken jullie het met de instelling: gewoon eten wat de pot schaft!

Ik ben benieuwd??

07-11-2006, 19:59



Citaat door dessert.roosje:
Dames,

Even een vraagje....Jij hebt zin in een lekkere maaltijd, althans dat denk je Want mannetjelief LUST het NIET! Wat doe je dan?

maken het een keer als hij er niet is? Of als er eten van gister over is dat hij wel lust? of maken jullie het met de instelling: gewoon eten wat de pot schaft!

Ik ben benieuwd??


Ik heb zo'n man echt erg gewoon, wil alleen marokkaans eten......
Nu eet hij al pasta en zelfgemaakte pizza enzo maar kmoet niet afkomen met echt belgische kost zoals aardappelen, stukje vlees en groenten.

Dus als ik zin heb in lasagne (lust hij ook niet) of in boerenkool dan maak ik voor hem iets anders of maak ik de dag tevoren extra veel zodat hij het kan opwarmen.

Ik heb het geprobeerd hoor, hem die dingen voor te schotelen maar na 10 jaar geef je het op.

07-11-2006, 20:04
Ik ben dus ook zo'n vrouw.....Mijn mannetjelief lust allleen iets waar marokkaanse kruiden inzitten en als t maar met vlees en maq is

Ik houuudd echt van een lekkere hollandse kost (stamnpot enzo)

Gister had ik spinazie met aardappelpuree gemaakt en een kippebout...Toen schoot ik in de lach en dacht ik geniet maaarrr want over 2 jaar inshallah eet jou mannetje dit niet dus is t over met de pret voor jou

nee ik zou gewoon extra maken en dat voor hem opwarmen de volgende dag...Maaaar is zoo saai allebei iets anders Toch?


oeff mannen??

Oja ik eet geen vlees, geen lever, geen maag eigenlijk alleen kip..Nog een drama is t marokkaans kan ik nog niet ALLES eten!!!!


Ik neem een kok, dan kan ie lekker tegen hem of haar schreeuwen als t niet goed is

07-11-2006, 20:07
pff thank god lust mijn man echt alles!!! of t nu uitgebreid is of simpel marokkaans of andere cultuur eet echt alles en ik ben ook zo dus lekker makkelijk wat dat betreft

07-11-2006, 20:13



Citaat door dessert.roosje:
Ik ben dus ook zo'n vrouw.....Mijn mannetjelief lust allleen iets waar marokkaanse kruiden inzitten en als t maar met vlees en maq is

Ik houuudd echt van een lekkere hollandse kost (stamnpot enzo)

Gister had ik spinazie met aardappelpuree gemaakt en een kippebout...Toen schoot ik in de lach en dacht ik geniet maaarrr want over 2 jaar inshallah eet jou mannetje dit niet dus is t over met de pret voor jou

nee ik zou gewoon extra maken en dat voor hem opwarmen de volgende dag...Maaaar is zoo saai allebei iets anders Toch?


oeff mannen??

Oja ik eet geen vlees, geen lever, geen maag eigenlijk alleen kip..Nog een drama is t marokkaans kan ik nog niet ALLES eten!!!!


Ik neem een kok, dan kan ie lekker tegen hem of haar schreeuwen als t niet goed is



Neen hoor is lekker saai voor hem, ik heb 2 kinderen en die eten gewoon lekker met mama mee

07-11-2006, 20:14

Citaat door faaatje66:
pff thank god lust mijn man echt alles!!! of t nu uitgebreid is of simpel marokkaans of andere cultuur eet echt alles en ik ben ook zo dus lekker makkelijk wat dat betreft


Lekker hoor!
Zoals thais, chinees, italiaans lust ie wel maar als je al een indiase curry voorschotelt met rijst begint ie al scheef te kijken en angstig te proeven Maar aardappelpuree met andijvie of spinasie en bijvoorbeeld jus das echt NOT DONE voor hem...ik hoor em al zeggen: Schatje, eet smakelijk mijn moeder vroeg nog of ik langskwam wat doen voor hun. Ik ga nu maar dan ben ik vroeg thuis! ...En als ie thuiskomt zegt ie, ja mn ouders gingen net aan tafel dus heb ik daar al gegeten

Nee dat gaat wat worden! Hij begreep al niet waarom ik die plakkerige cake zo vaak maak en ook daadwerkelijk eet...Plakkerige cake is brownie

07-11-2006, 20:16

Citaat door cuisinetje:
Neen hoor is lekker saai voor hem, ik heb 2 kinderen en die eten gewoon lekker met mama mee



Nu hoor ik mn moeder praten Zij eet namelijk ook alles en mn vader niet!

maar ik moet je zeggen er is hoop...Hij eet nu dus echt alles, zelf aardappelen (gekookt) met bieten! Dus wie weet verandert hij....mijn ouders zijn wel al 21 jaar getrouwd...Du je moet wel geduld hebben

07-11-2006, 20:16

Citaat door faaatje66:
pff thank god lust mijn man echt alles!!! of t nu uitgebreid is of simpel marokkaans of andere cultuur eet echt alles en ik ben ook zo dus lekker makkelijk wat dat betreft



Dan ben je één van de gelukkigen onder ons, mijn pa meskien eet ook alles, mijn moeder had er nooit last mee.

Maar ik ga proberen om mijn kinderen een totaal andere eetcultuur mee te geven dan die mijn man heeft meegekregen.
Als hij iets niet luste dan maakte mammalief toch gewoon iets anders

Hij eet nu wel meer dingen dan 10 jaar terug maar heeft me veel moeite gekost

07-11-2006, 20:18

Citaat door dessert.roosje:
Nu hoor ik mn moeder praten Zij eet namelijk ook alles en mn vader niet!

maar ik moet je zeggen er is hoop...Hij eet nu dus echt alles, zelf aardappelen (gekookt) met bieten! Dus wie weet verandert hij....mijn ouders zijn wel al 21 jaar getrouwd...Du je moet wel geduld hebben



21 jaar
hahah tegen dan is ie mischien zijn tanden kwijt en wil hij alleen maar harrira

07-11-2006, 20:18
Standaard de Marokkaanse man. Lust alleen Tajine en het liefst van moedershand. Hahaha, mijn man is ook zo. Ik lust graag pasta, lasagna etc.... Als ik dat maak begint ie gelijk te zeuren.

Ik zet het gewoon op tafel met de mededeling dat pasta en of wat anders af en toe gezond is en ook lekker kan zijn. Na wat gemompel eet ie het toch op! Tjah, ik ga niet 2 keer koken zodat meneer tevreden is!

07-11-2006, 20:20
Ik denk dat mannen die in Marokko zijn opgegroeid hier het meest last mee hebben met anders eten dan de standaard tajine. Klop dit? Mijn man is ook in Marokko opgegroeid en sinds zijn 21e in Nederland.

07-11-2006, 20:20

Citaat door een_Rotterdamse:
Standaard de Marokkaanse man. Lust alleen Tajine en het liefst van moedershand. Hahaha, mijn man is ook zo. Ik lust graag pasta, lasagna etc.... Als ik dat maak begint ie gelijk te zeuren.

Ik zet het gewoon op tafel met de mededeling dat pasta en of wat anders af en toe gezond is en ook lekker kan zijn. Na wat gemompel eet ie het toch op! Tjah, ik ga niet 2 keer koken zodat meneer tevreden is!


Eigenlijk zou het zo moeten maar ja Soms ben ik de discussie's gewoon beu hieromtrent en geef ik toe.

Doe ik ook alleen als ik niet moet werken, anders moet hij ook gewoon mee eten.

07-11-2006, 20:22


Geen last van
Hij lust alles, op een paar kleine dingetjes na en die maak ik dan gewoon niet. Maar er blijft meer dan genoeg over

07-11-2006, 20:22

Citaat door een_Rotterdamse:
Ik denk dat mannen die in Marokko zijn opgegroeid hier het meest last mee hebben met anders eten dan de standaard tajine. Klop dit? Mijn man is ook in Marokko opgegroeid en sinds zijn 21e in Nederland.


Was idd tot zijn 19de in Marokko, daarna 4 jaar bij zijn oom in R'dam en daarna zijn we getrouwd.
Klopt wel hoor, de meeste mensen die ik ken die met iemand van ginder getrouwd zijn hebben dit probleem.

07-11-2006, 20:23

Citaat door een_Rotterdamse:
Ik denk dat mannen die in Marokko zijn opgegroeid hier het meest last mee hebben met anders eten dan de standaard tajine. Klop dit? Mijn man is ook in Marokko opgegroeid en sinds zijn 21e in Nederland.


mijne is sinds zijn 10e in NL, dus eigenlijk heel vroeg..... misschien dat hij het daarom wel allemaal lust....

Pagina's : [1] 2 3 4 5