Bekijk volle/desktop versie : Studie HBO Rechten en een Moslima die een hijaab draagt.



Pagina's : [1] 2

07-11-2006, 18:43
[ Gaat dit samen? Heeft zij kans van slagen na haar opleiding? Graag met argumentatie. Alvast bedankt ]

07-11-2006, 18:50


Alles gaat samen, zolang de wil er maar is. Ik doe zelf deze opleiding, met hoofddoek, en ik verwacht hier niet meer problemen mee te krijgen dan bij enig andere opleiding. Doe gewoon wat je leuk vind met allah's hulp komt het dan insha allah goed. Succes

xxx aicha

07-11-2006, 18:52

Citaat door aichatje:
Alles gaat samen, zolang de wil er maar is. Ik doe zelf deze opleiding, met hoofddoek, en ik verwacht hier niet meer problemen mee te krijgen dan bij enig andere opleiding. Doe gewoon wat je leuk vind met allah's hulp komt het dan insha allah goed. Succes

xxx aicha



Shokran voor je post. Mag ik vragen waar je deze opleiding volgt en in welk jaar je zit?

07-11-2006, 18:53

Citaat door aichatje:
Alles gaat samen, zolang de wil er maar is. Ik doe zelf deze opleiding, met hoofddoek, en ik verwacht hier niet meer problemen mee te krijgen dan bij enig andere opleiding. Doe gewoon wat je leuk vind met allah's hulp komt het dan insha allah goed. Succes

xxx aicha


Ik sluit me hier bij aan. Ik volg ook deze opleiding, en ik ga binnenkort inchallah ook hoofdoek dragen.

Bousa Meryem

07-11-2006, 18:58


Salaam aleikom,

Een dame die ervoor kiest om een hijaab te dragen doet dit in volle overtuiging en vertrouwen in Allah subhana wa ta3ala. Allah helpt zijn dienaar in alles dat hij/zij doet zolang zij zich houdt aan de gestelde verplichtingen als moslima.
Met hbo-rechten kun je op verschillende plekken aan het werk komen, het hoeft niet zo te zijn dat je alleen maar bij grote commerciele bedrijven aan het werk kunt. In kleine bedrijven kun je jezelf goed bewijzen en dat is wat van ons verwacht word in dit land, we moeten ons zelf bewijzen, dat WIJ zelfstandig kunnen zijn, elhamdoulilah wie vertrouwt op zijn Heer en geduld heeft zal worden beloond.

Het enige wat ik kan zeggen, als hijaabdragende SJD student (sociaal juridische dienstverlening) is dat we niet op moeten geven. Ik vertrouw op Allah swt, wat er ook gebeurd.

Dus om nog maar kort te antwoorden op je vraag: Ja een dame met hbo rechten en een hijaab heeft zeker kans van slagen als zij een oprechte moslima is, gelooft en vertrouwt in Allah. Elke studie gaat samen met el hijaab, vergeet niet dat het een plicht is om jezelf te bedekken en je schoonheid kuis te houden.

Hopelijk heb je hiermee je vragen beantwoord, als er nog iets is, hoor ik het wel van je. Wa aleikom salaam wa rahmatolah.

07-11-2006, 19:17

Citaat door soussgirl:
Salaam aleikom,

Een dame die ervoor kiest om een hijaab te dragen doet dit in volle overtuiging en vertrouwen in Allah subhana wa ta3ala. Allah helpt zijn dienaar in alles dat hij/zij doet zolang zij zich houdt aan de gestelde verplichtingen als moslima.
Met hbo-rechten kun je op verschillende plekken aan het werk komen, het hoeft niet zo te zijn dat je alleen maar bij grote commerciele bedrijven aan het werk kunt. In kleine bedrijven kun je jezelf goed bewijzen en dat is wat van ons verwacht word in dit land, we moeten ons zelf bewijzen, dat WIJ zelfstandig kunnen zijn, elhamdoulilah wie vertrouwt op zijn Heer en geduld heeft zal worden beloond.

Het enige wat ik kan zeggen, als hijaabdragende SJD student (sociaal juridische dienstverlening) is dat we niet op moeten geven. Ik vertrouw op Allah swt, wat er ook gebeurd.

Dus om nog maar kort te antwoorden op je vraag: Ja een dame met hbo rechten en een hijaab heeft zeker kans van slagen als zij een oprechte moslima is, gelooft en vertrouwt in Allah. Elke studie gaat samen met el hijaab, vergeet niet dat het een plicht is om jezelf te bedekken en je schoonheid kuis te houden.

Hopelijk heb je hiermee je vragen beantwoord, als er nog iets is, hoor ik het wel van je. Wa aleikom salaam wa rahmatolah.



Mooi gezegd

Als je inderdaad op allah vertrouwd dan zal er zeker een kans van slagen zijn. Niet alleen qua studie maar o.a ook vele andere dingen. Dus ik zou zeggen ga er voor en laat je door niet of niemand tegen houden

07-11-2006, 19:27

Citaat door soussgirl:
Salaam aleikom,

Een dame die ervoor kiest om een hijaab te dragen doet dit in volle overtuiging en vertrouwen in Allah subhana wa ta3ala. Allah helpt zijn dienaar in alles dat hij/zij doet zolang zij zich houdt aan de gestelde verplichtingen als moslima.
Met hbo-rechten kun je op verschillende plekken aan het werk komen, het hoeft niet zo te zijn dat je alleen maar bij grote commerciele bedrijven aan het werk kunt. In kleine bedrijven kun je jezelf goed bewijzen en dat is wat van ons verwacht word in dit land, we moeten ons zelf bewijzen, dat WIJ zelfstandig kunnen zijn, elhamdoulilah wie vertrouwt op zijn Heer en geduld heeft zal worden beloond.

Het enige wat ik kan zeggen, als hijaabdragende SJD student (sociaal juridische dienstverlening) is dat we niet op moeten geven. Ik vertrouw op Allah swt, wat er ook gebeurd.

Dus om nog maar kort te antwoorden op je vraag: Ja een dame met hbo rechten en een hijaab heeft zeker kans van slagen als zij een oprechte moslima is, gelooft en vertrouwt in Allah. Elke studie gaat samen met el hijaab, vergeet niet dat het een plicht is om jezelf te bedekken en je schoonheid kuis te houden.

Hopelijk heb je hiermee je vragen beantwoord, als er nog iets is, hoor ik het wel van je. Wa aleikom salaam wa rahmatolah.



Ja, je hebt helemaal gelijk! Moge Allah swt je belonen voor je motiverende post!

07-11-2006, 19:35

Citaat door Shifae:
Shokran voor je post. Mag ik vragen waar je deze opleiding volgt en in welk jaar je zit?


Natuurlijk mag je dat vragen. Ik zit momenteel in mijn tweede jaarop de HAN in Arnhem. Ben jij van plan met deze opleiding te starten?

07-11-2006, 19:40

Citaat door aichatje:
Natuurlijk mag je dat vragen. Ik zit momenteel in mijn tweede jaarop de HAN in Arnhem. Ben jij van plan met deze opleiding te starten?



Nee, ik ben er al mee bezig en ik zit in het eerste jaar. Hoeveel stp. moest jij halen om naar het tweede jaar te mogen?

07-11-2006, 19:44

Citaat door Shifae:
Nee, ik ben er al mee bezig en ik zit in het eerste jaar. Hoeveel stp. moest jij halen om naar het tweede jaar te mogen?



Waar volg jij het?

07-11-2006, 19:45

Citaat door Shifae:
Nee, ik ben er al mee bezig en ik zit in het eerste jaar. Hoeveel stp. moest jij halen om naar het tweede jaar te mogen?



37,5 studiepunten, maar wel officieel. Dus dat je pas punten kreeg als je de volledige module had gehaald. Waar volg jij de studie als ik vragen mag?

07-11-2006, 19:45

Citaat door ajoenkie:
Mooi gezegd

Als je inderdaad op allah vertrouwd dan zal er zeker een kans van slagen zijn. Niet alleen qua studie maar o.a ook vele andere dingen. Dus ik zou zeggen ga er voor en laat je door niet of niemand tegen houden


Dankje vriendelijk,

We moeten elkaar motiveren/steunen in het doen van het goede, het is niet altijd gemakkelijk en we zijn vaak te snel geneigd om maar op z'n hollands te reageren en de Islaam niet de plek te geven die het verdient, die het zou moeten hebben!

Subhanalah, als ik vorige week niet zoiets heftigs zou mee hebben gemaakt, zou ik dit nu niet zo goed verwoord worden. Ze3ma men wilt werk op de eerste plaats zetten en Allah swt aanbidden op de tweede of misschien wel derde.

Allah y hdi ma khlek, en hopelijk zal Allah ons onze zondes vergeven en doen slagen in dit leven en inshallah ook in het hiernamaals. Succes met alles!

wa aleikom salaam a goya !

07-11-2006, 19:48



Citaat door aichatje:
37,5 studiepunten, maar wel officieel. Dus dat je pas punten kreeg als je de volledige module had gehaald. Waar volg jij de studie als ik vragen mag?




Zo weinig?

Wij 52! In tilburg. Daarom ben ik dus ook van plan als ik dit jaar minder dan 52 studiepunten haal om dan naar een andere school te gaan waar je er minder nodig hebt om naar het tweede jaar te mogen. Wat een verschil zeg terwijl het gewoon dezelfde opleiding is.

07-11-2006, 19:49

Citaat door Shifae:
Ja, je hebt helemaal gelijk! Moge Allah swt je belonen voor je motiverende post!


Amien meid, ik hoop dat ik je vertrouwen heb kunnen geven. Doe wat je moet doen, als de basis juist is zal de rest van zelf wel volgen inshallah. Succes met je studie en je verdere toekomst, moge allah ons doen slagen in het wereldse en na de dood. Allahoma amien!

07-11-2006, 19:54

Citaat door Shifae:
Zo weinig?

Wij 52! In tilburg. Daarom ben ik dus ook van plan als ik dit jaar minder dan 52 studiepunten te halen om dan naar een andere school te gaan waar je er minder nodig hebt om naar het tweede jaar te mogen. Wat een verschil zeg terwijl het gewoon dezelfde opleiding is.


Ja ik heb gehoord dat je in Tilburg 52 punten moest halen. Een meisje dat ik ken die het hier niet heeft gehaald doet de opleiding nu daar. Krijgen jullie per toets/vak/opdracht gewoon jullie punten of net als bij ons per module?

en meid, ga voor die 52 punten! je moet je P zoiezo halen, dus beter het eerste jaar, dan erna. Als je goed je best doet, moet het te doen zijn.

Pagina's : [1] 2