Bekijk volle/desktop versie : Halal Hypotheek



04-11-2006, 20:06
Salaam,

kan iemand me nou vertellen hoe het zit met woekerrente?

en komt het woord rente wel voor in de Koran? of alleen woekerrente?
graag met verwijzingen naar ayaat.

Hoe wordt de halalhypotheek berekend dan?
winstopslag hoger?

Ik wil hier meer info over aub

04-11-2006, 20:24


Kijk op http://www.bilaa-riba.nl
Je kan ook eventueel contact met ze opnemen mocht je duidelijk erover willen hebben.
Veel succes,

Salaam

04-11-2006, 20:38
Bedankt voor de site. ik ga het even goed nalezen .

3laykom salam

04-11-2006, 20:41

Citaat door Abou_Saifullah:
rente is haram


weet k

04-11-2006, 20:43


riba is rente toch?

Vraagje ik woon nu in een koop huis maar ik kom nu pas achter dat t haram is, ik ben nu ingeschreven als woning szoekende bij woningbouw maar kan nog een tijdje duren misschien nog 1 a 2 jaar voor ik in aanmerking kan komen is die tussentijd ook haram voor mij?

04-11-2006, 20:47

Citaat door TOUBA:
riba is rente toch?

Vraagje ik woon nu in een koop huis maar ik kom nu pas achter dat t haram is, ik ben nu ingeschreven als woning szoekende bij woningbouw maar kan nog een tijdje duren misschien nog 1 a 2 jaar voor ik in aanmerking kan komen is die tussentijd ook haram voor mij?


ja riba is rente

en over je 2de vraag durf k geen uitspraken te doen

04-11-2006, 21:47

Citaat door TOUBA:
riba is rente toch?

Vraagje ik woon nu in een koop huis maar ik kom nu pas achter dat t haram is, ik ben nu ingeschreven als woning szoekende bij woningbouw maar kan nog een tijdje duren misschien nog 1 a 2 jaar voor ik in aanmerking kan komen is die tussentijd ook haram voor mij?


Neem contact met de mensen die kennis hebben. Zodat ze je een juiste antwoord kunnen geven op jou situatie, want elke situatie is anders. Indien jij wilt kan ik je tel. nummer geven.

Aboe

04-11-2006, 23:42

Citaat door oem_mujahid2:
Neem contact met de mensen die kennis hebben. Zodat ze je een juiste antwoord kunnen geven op jou situatie, want elke situatie is anders. Indien jij wilt kan ik je tel. nummer geven.

Aboe


graag