Bekijk volle/desktop versie : koeffar imitatie



Pagina's : [1] 2

04-11-2006, 15:47
Salaam aleikoem warhamtullah wa barakatuh


Je hoort vaak zusters of broeders zeggen nee dat moet je niet doen of mag niet omdat het een koeffar imitatie is.

Maar ik vraag me af, in dit land wonen, waar de koeffaar wet is, is toch ook al soort van imitatie.

En zo kan je nog veel meer dingen noemen.

Ik snap dit niet. Wat bedoelen ze nou precies met koeffaar imitatie?

04-11-2006, 15:49


idd maar nu gaan broeders en zusters zeggen dat ze hier zijn om da3wa te doen

04-11-2006, 16:16
Ik zal u een vb geven van wat zij verstaan onder koeffar imitatie

Verjaardagfeestjes,verlovingsfeesten hun gaan kleden net als hen ya know spannede jeansbroekjes en bla bla

Ook kan ik me herrinneren dat er een tijdje een berucht rond ging dat men bier ging maken maar dan zonder alchol...en toen kwamen er allemaal reacties van ze imiteren de koeffars dat mag niet enz

04-11-2006, 16:16
Wat verstaan hun dan onder dawa

04-11-2006, 16:25



Citaat door xx_Moslima_xx:
Wat verstaan hun dan onder dawa


veel zusters die alles in nl haram verklaren vraag ik: wat doe je hier dan nog? dan krijg ik het antwoord: we moeten da3wa doen, dus de nederlanders en andere dwalende met islam laten kennis maken etc

04-11-2006, 16:25

Citaat door Z7or:
Ik zal u een vb geven van wat zij verstaan onder koeffar imitatie

Verjaardagfeestjes,verlovingsfeesten hun gaan kleden net als hen ya know spannede jeansbroekjes en bla bla

Ook kan ik me herrinneren dat er een tijdje een berucht rond ging dat men bier ging maken maar dan zonder alchol...en toen kwamen er allemaal reacties van ze imiteren de koeffars dat mag niet enz


bid3a bedoel je

04-11-2006, 16:27

Citaat door TOUBA:
bid3a bedoel je




Maar dit kun je toch zeker ook imitatie noemen..
Het is iets dat ze hebben over genomen van de koeffars

Als men bid3a zegt dan spreekt men toch over bijgeloof...Zoals vb de hand van Fatima dragen als bescherming..

Of ben ik nu verkeerd?

04-11-2006, 16:33

Citaat door Z7or:
Maar dit kun je toch zeker ook imitatie noemen..
Het is iets dat ze hebben over genomen van de koeffars

Als men bid3a zegt dan spreekt men toch over bijgeloof...Zoals vb de hand van Fatima dragen als bescherming..

Of ben ik nu verkeerd?



Bijv. een Mp3 is toch ook overgenomen van de koeffaars. Ik zeg maar ff wat. Maar wat mag je wel en wat mag je nou prescies niet overnemen van de koeffar?

04-11-2006, 16:38
Alles gaat om de intentie...
wil je bijv blond haar omdat Jennifer Aniston dat heeft, dan is dat duidelijk imitatie...

04-11-2006, 16:39

Citaat door TOUBA:
bid3a bedoel je

Niet volledig.

-Het vieren van feestjes die in de islaam niet bestaan, ja dat zijn verniewingen.
-Maar bv. het dragen van een spannende jeans broek, dat is geen bidha. Dat is een immitatie van de koeffar.

Mohim, beide mogen niet.

04-11-2006, 16:40

Citaat door xx_Moslima_xx:
Bijv. een Mp3 is toch ook overgenomen van de koeffaars. Ik zeg maar ff wat. Maar wat mag je wel en wat mag je nou prescies niet overnemen van de koeffar?

Dat zijn technologische uitvingen en dus niets mis mé om ze over tenemen.
Mp3 gebruiken voor liedjes te beluisteren is dan wel haraam.

04-11-2006, 16:40

Citaat door xx_Moslima_xx:
Bijv. een Mp3 is toch ook overgenomen van de koeffaars. Ik zeg maar ff wat. Maar wat mag je wel en wat mag je nou prescies niet overnemen van de koeffar?




Mp3??

Met een MP3 kun je qoraan recitatie's opzetten!
Dus die kun je gewoon gebruiken door te luisteren naar QORAAN EL KARIEM en dan hoeft het niet een immitatie te zijn van de ongelovigen!

04-11-2006, 16:42


Maar zo jeansbroek voor thuis?

04-11-2006, 16:43
Dat was een voorbeeld over die mp3.

04-11-2006, 16:51
Salaam 3alaikoum oegty


Laten we eerst kijken naar het begrip imitatie wat houdt het in en wanneer imiteer je iemand?

Imitatie is:

Het nadoen als gedrag,
Namaak
Een vorm van kleinkunst,
Een werk dat tracht de stijl van een andere kunstenaar na te bootsen..

Het imiteren van de Koefar is niet toegestaan maar wanneer kan je iets als imitatie bestempelen? Of wanneer immiteer je iemand?

Voorbeeld:

Het vieren van verjaardagen is naast imitatie ook een bida3a.
Verjaardag is niet iets van de Islam.
Maar hoe komen wij (marokkanen) eraan?
Juistem wij hebben het overgenomen van de koefar.
Wij doen hun na.
Dat is imitatie.

Je noemt MP3 speler... kun je dit als imitatie beschouwen?

Dit behoort tot de technologie want vroeger hadden zij deze niet en hamdolilah heeft alles zich ontwikkeld en zijn er vele nuttige middelen ontwikkeld die er vroeger niet waren.

Kijk naar apparatuur voor chirurgie etc....

Wanneer jij een MP3 speler koopt doe jij dat dit uit imitatie? Om zoals hen te zijn en erbij te horen?
Of koop je een MP3 om tijdens de treinreizen de Qur'aan te beluisteren etc...

Ik hoop inchallah dat het nu wat duidelijker is...

Mag ik een nasee7a geven naar iedereen...
De Islam is makkelijk en het Harame is duidelijk en alles wat niet tot Haraam is verklaard is Hallaal tenzij er een twijfel over is laat dit dan na.

Mensen laten we het onszelf niet moeilijk maken, en ons drukker maken om het op tijd verrichten van de gebeden het geven van aalmoezen en niet roddelen en dankbaar te zijn en gehoorzaam te zijn naar de ouders toe


wa salaam

Pagina's : [1] 2