Bekijk volle/desktop versie : hoe vaak mag een getrouwde vrouw naar haar ouders?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

03-11-2006, 22:42
salaam alaikum broeders en zusters
ik zit met een vraag nl. hoe vaak mag een getrouwde vrouw naar haar ouders, wie weet wat daarover in de koran staat

03-11-2006, 22:43


Dat mensen daar vragen over stellen... Ben wel benieuwd naar het antwoord, voor zover het er is.

03-11-2006, 22:44
Volgens mij is dat een afspraak die tussen jou vrouw en jou is.
In de Koran staat dat je een vrouw niet mag verbieden om naar haar Familie te gaan maar hoe vaak..????

03-11-2006, 22:48
Het zijn haar ouders netzoals jou ouders jou graag willen zien en jij hen zo is dat ook met de vrouw....zij hebben haar wel opgevoed tot de vrouw die ze nu is... (althans als het in positieve zin is )

En zolang de ouders niet de vrouw iets gebieden te doen wat tegen de wetten van Allaah swt ingaan en het huwelijk geen schade berokkend dan waarom gaat men zich afvragen hoe vaak zijn echtgenote naar haar ouders mag

03-11-2006, 22:51



Citaat door Marokaanse24:
Volgens mij is dat een afspraak die tussen jou vrouw en jou is.
In de Koran staat dat je een vrouw niet mag verbieden om naar haar Familie te gaan maar hoe vaak..????



Familie? Volgens mij zijn het in ieder geval de ouders de rest allahoe 3lem.. kun je misschien vermelden welke soerah/ayah?

03-11-2006, 22:54

Citaat door Medinah_2006:
Familie? Volgens mij zijn het in ieder geval de ouders de rest allahoe 3lem.. kun je misschien vermelden welke soerah/ayah?



Ik heb geen daliel hier voor mijn oom vertelde mij dit laatst en volgens mij vertelde hij dat ie het had gelezen.

03-11-2006, 23:02

Citaat door Marokaanse24:
Ik heb geen daliel hier voor mijn oom vertelde mij dit laatst en volgens mij vertelde hij dat ie het had gelezen.



Ja ik dacht het ook ooit ergens gelezen te hebben maar dacht aangezien ik geen daliel heb plaats ik het liever niet heb t niet bij de hand...

03-11-2006, 23:09
okee het is een afspraak tussen vrouw en haar man maar wat als haar man zegt een keer in de week en zij gaat drie,vier keer in de week

03-11-2006, 23:11
als ik ouders had zou ik elke dag gaan ......................................maar ik denk inderdaad meid dat je daar duidelijke afspraken over moet maken, maar hij mag het je niet verbieden.

liefs hajat

03-11-2006, 23:20

Citaat door aziz123:
okee het is een afspraak tussen vrouw en haar man maar wat als haar man zegt een keer in de week en zij gaat drie,vier keer in de week



Dat is een ander verhaal...

Je maakt een afspraak en ik neem aan dat zij het er ook mee eens was?

Het is niet goed voor het huwelijk ten eerste is men ongehoorzaam aan de man want hij heeft haar wel toegestaan om 1 keer in de week te gaan.

Ten 2de als de man ontevreden is dan heeft zij ook de ontevredenheid van Allaah swt over zich (ligt er wel aan hoe alles zich afspeelt uiteraard!)

Ten 3de men verbreekt de belofte.

Ik snap niet waarom man en vrouw niet tot 1 besluit kunnen komen..
Het moet van beide kanten komen... want is het vervelend of lastig voor jou als zij haar ouders bezoekt?

Misschien zijn jullie net pas getrouwd dan is het niet raar als ze wat vaker naar haar ouders gaat

Stel je laat haar vaker gaan maakt dat het huwelijk er slechter op?

Wil ze liever naar haar ouders en wanneer je haar vraagt naar jou ouders te gaan weigert ze dan?

Ja ik weet veel vragen maar dat krijg je ervan

Mensen doen moeilijk terwijl het allemaal zo makkelijk is gemaakt voor ons

03-11-2006, 23:21

Citaat door hajat23:
als ik ouders had zou ik elke dag gaan ......................................maar ik denk inderdaad meid dat je daar duidelijke afspraken over moet maken, maar hij mag het je niet verbieden.

liefs hajat


Mijn ouders staan op nummer 2 en daarna pas mn man maar als je gewoon een afspraak maakt en hij laat je wel gaan dan moet men zich daar aan houden...Huwelijk is geven en nemen...

03-11-2006, 23:27

Citaat door aziz123:
okee het is een afspraak tussen vrouw en haar man maar wat als haar man zegt een keer in de week en zij gaat drie,vier keer in de week


Dan moet je maar een middenweg zoeken. In het begin van een huwlijk gaat de vrouw toch een aantal keren in de week naar haar ouders, omdat het een grote aanpassing is, en ze moeten nog wennen aan het idee dat ze niet meer thuis woont, maar achteraf gaat het vanzelf minderen, zeker als er kinderen zijn.

03-11-2006, 23:31


er zijn afspraken gemaakt,een keer in de week.maar zij gaat vaker en wil het liefst dat haar man ook meegaat maar die weigert,drukke baan etc.
het probleem is dat haar ouders haar niet los laten

03-11-2006, 23:32
en het is nu drie en half jaar gaand

03-11-2006, 23:36
Neem 1 weekje vrij en ga elke dag langs hun of blijf logeren geloof me dan zullen ze haar echt niet elke keer vragen

Daarbij als je getrouwd ben, dan lijkt het me dat je oud en volwassen genoeg bent om te weten wat je verantwoordelijkheden zijn?

Je kan beter met haar op een rustige manier over praten dan hier advies vragen praktijk pakt toch anders uit dan de theorie

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12