Bekijk volle/desktop versie : Nel heeft een missie, haar soort van de ondergang redden



02-11-2006, 20:46
Neushoorn Nel bevallen van 'recordbaby'

Uitgegeven: 2 november 2006 12:47
Laatst gewijzigd: 2 november 2006 12:48
HILVARENBEEK - Een breedlipneushoorn uit safaripark De Beekse Bergen lijkt in haar eentje haar soort van uitsterven te willen redden. Neushoorn Nel kreeg donderdagochtend haar dertiende jong en is daarmee, samen met een Britse soortgenoot, Europees recordhoudster wat betreft het aantal nakomelingen.

Het is voor een breedlipneushoorn overigens een behoorlijke uitdaging om zwanger te worden. Voorafgaande aan de paring moeten mannetjes hun beoogde partner namelijk eerst tot twintig uur het hof maken.

bron: http://www.nu.nl/news/870966/10/Neushoorn_Nel_bevallen_van_%27recordbaby%27.html



Zo, even tussen alle ellende in de wereld wat leuker nieuws en wat is er nu leuker nieuws dan een kleine nieuwe aardbewoner en nog wel zo'n schatje van een met uitsterven bedreigde soort!

Kleine plurk, welkom dan maar op deze aardbol, dat je maar groot mag worden en vele kinderen mag krijgen zodat we nog lang mogen genieten van jullie aanwezigheid!

02-11-2006, 21:19


Ik moet daar eens gaan rondkijken.
Alleen de Artis jaarkaart heeft me een beetje lui gemaakt wat betreft andere dierentuinen.

02-11-2006, 21:37

Citaat door jimmy_page:
egt goed



Dertien Jimmy. Dertien jongen. Dat betekent iig dertien keer, met dertien onbekende neushoorns krikken. Die 20 uur hofmakerij maakt het nog niet goed, hoor.

Ze wordt gebruikt.

02-11-2006, 21:44
Die 20 uur hofmakerij is pas schandalig. Da's geen voorspel meer, da's een fulltime baan. Egt zielig

02-11-2006, 21:48


Wat zou het ivoor van zo'n baby neushoorn waard zijn ?

02-11-2006, 21:50

Citaat door lemster:
Dertien Jimmy. Dertien jongen. Dat betekent iig dertien keer, met dertien onbekende neushoorns krikken. Die 20 uur hofmakerij maakt het nog niet goed, hoor.

Ze wordt gebruikt.



Kan ze daarvoor iemand aanklagen....arm beest...

02-11-2006, 21:52

Citaat door lemster:
Dertien Jimmy. Dertien jongen. Dat betekent iig dertien keer, met dertien onbekende neushoorns krikken. Die 20 uur hofmakerij maakt het nog niet goed, hoor.

Ze wordt gebruikt.

Bij fokprogramma's zorgen ze er nauwkeurig voor
dat de beesten zo min mogelijk familie van elkaar zijn.
Dat houdt de soort sterk. Onbekend is dus prima!

02-11-2006, 22:00
Dat terwijl artis vergeleken met wat andere dierentuinen toch wel tot de minderen van dit land behoort.

Ik kan je emmen bv erg aanraden, prachtige dierentuin met nog mooiere verblijven, rotterdam, ook al zo mooi, arhnem met zijn bush enzo, geweldig...

Beekse bergen is minder geworden, dat wil zeggen, voor het publiek, waar je vroeger echt tussen de dieren kwam is dat nu amper nog maar aan de orde, om over het wandelpad rond de tuin te gaan is wel prachtig.

02-11-2006, 22:07
Tja, ik woonde 17 jaar lang bij Artis om de hoek.
Ik ga er niet alleen naartoe voor de dieren, maar
ook voor een stuk historie.