Bekijk volle/desktop versie : Toffe moeder tips



Pagina's : [1] 2 3 4 5

02-11-2006, 15:45
wat doe je zoal met je kinderen waarmee je jezelf tot TOFFE moeder kunt bombarderen?

Ik zing alle liedjes luidkeels mee, van piet piraat tot bob de bouwer. Niet vergeten het dansen natuurlijk.

De fotocamera er vaak bij pakken, op hun verzoek, en foto’s schieten hoe zij op de foto willen komen.

Nog even monstertje spelen voor het naar bed gaan en zelf ook helemaal “bang” worden wanneer zij me willen “opeten”

Sohaib toelaten ALLE gordels in de auto open te maken bij aankomst inclusief de mijne

Terwijl ik kook 1 van de mannen apart aandacht geven door hem op het aanrecht te zetten, wel veilig, en mee te kijken wat ik doe.

Laten helpen bij het bakken, met de garde roeren etc.

02-11-2006, 15:52


HMMMMMM

Bij voetbal , langs de zijlijn toejuichen en schreeuwen wanneer me zoontje scoort , terwijl ik minachtende , afkeurende blikken ontvang van levenloze marokkaanse mannen die mijn " coolheid" niet zo op prijs stellen

02-11-2006, 15:55

Citaat door Nisrientje:
HMMMMMM

Bij voetbal , langs de zijlijn toejuichen en schreeuwen wanneer me zoontje scoort , terwijl ik minachtende , afkeurende blikken ontvang van levenloze marokkaanse mannen die mijn " coolheid" niet zo op prijs stellen



HAHA COOOOOLLLL

02-11-2006, 15:55

Citaat door Nisrientje:
HMMMMMM

Bij voetbal , langs de zijlijn toejuichen en schreeuwen wanneer me zoontje scoort , terwijl ik minachtende , afkeurende blikken ontvang van levenloze marokkaanse mannen die mijn " coolheid" niet zo op prijs stellen



coole mama

02-11-2006, 15:56









02-11-2006, 15:57
Bovenstaand "tips"zijn leuk, maar hebben niets te maken met "toffe moeder"zijn ... In mijn ogen is een toffe moeder, een moeder waar je altijd bij terecht kan, een moeder die altijd klaar voor je staat, een moeder die aanvoelt dat haar kinderen war nodig hebben, een moeder die de kinderen de ruimte om zelf te ontdekken geeft, een moeder die ze steunt in moeilijke tijden ...

02-11-2006, 15:59
Ik blijf gewoonmezelf:gezellig wanneer ik gezellig wil zijn, en streng wanneer ik streng wil zijn.

en ben een toffe moeder al zeg ik het zelf

02-11-2006, 16:01

Citaat door Miss_Magrebia:
Bovenstaand "tips"zijn leuk, maar hebben niets te maken met "toffe moeder"zijn ... In mijn ogen is een toffe moeder, een moeder waar je altijd bij terecht kan, een moeder die altijd klaar voor je staat, een moeder die aanvoelt dat haar kinderen war nodig hebben, een moeder die de kinderen de ruimte om zelf te ontdekken geeft, een moeder die ze steunt in moeilijke tijden ...



Klopt zo kun je het OOK zien, maar ben afgegaan van mezelf, en mijn kids zijn 3 jaar oud.

Dat ze altijd op me kunnen vallen is zwaar een feit KAN niet anders. Ze hebben nu nog behoefte aan simpelere dingen.

Maar voor de oudere kids zijn jouw tips terecht

02-11-2006, 16:01

Citaat door Miss_Magrebia:
Bovenstaand "tips"zijn leuk, maar hebben niets te maken met "toffe moeder"zijn ... In mijn ogen is een toffe moeder, een moeder waar je altijd bij terecht kan, een moeder die altijd klaar voor je staat, een moeder die aanvoelt dat haar kinderen war nodig hebben, een moeder die de kinderen de ruimte om zelf te ontdekken geeft, een moeder die ze steunt in moeilijke tijden ...





02-11-2006, 16:03

Citaat door Miss_Magrebia:
Bovenstaand "tips"zijn leuk, maar hebben niets te maken met "toffe moeder"zijn ... In mijn ogen is een toffe moeder, een moeder waar je altijd bij terecht kan, een moeder die altijd klaar voor je staat, een moeder die aanvoelt dat haar kinderen war nodig hebben, een moeder die de kinderen de ruimte om zelf te ontdekken geeft, een moeder die ze steunt in moeilijke tijden ...


In mijn oren klinkt dit als een " zorgzame " moeder. Dat zorgzame hebben bijna alle moeders wel , of kan je heel goed leren.
Maar een " coole" moeder ben je of ben je niet; je hebt die karakter eigenschap wel of niet. En wanneer je dat " coole" gaat faken dan kom je heel erg nep over!!

02-11-2006, 16:03

Citaat door noona:
Klopt zo kun je het OOK zien, maar ben afgegaan van mezelf, en mijn kids zijn 3 jaar oud.

Dat ze altijd op me kunnen vallen is zwaar een feit KAN niet anders. Ze hebben nu nog behoefte aan simpelere dingen.

Maar voor de oudere kids zijn jouw tips terecht


3 Jaar oud is het leuk om ze zelf dingen te laten ontdekken denkend aan vormen, kleuren, getalbegrip en wat heel belangrijk sociale en emotione eigen ontdekken ... zijn de leukste ontdekkingsfases van een kind de leefijd van 3 tot de kleuterklas

02-11-2006, 16:04
Hey Noona, wat vinden je kinderen ervan? Hoe weet je of je het wel goed doet? Het klinkt goed, maar ja ik ben ook praktisch opgevoed door de televisie... hahaha...Onze ouders kenden dat "toffe" natuurlijk niet zo, dat je een dak boven je hoofd had, eten en schone kleren waren in hun ogen meeeeer dan voldoende. Uitzonderingen, daargelaten natuurlijk.

Ik denk dat onze generatie echt een grote sprong vooruit heeft gemaakt wat opvoeding betreft.

02-11-2006, 16:05



Citaat door Nisrientje:
In mijn oren klinkt dit als een " zorgzame " moeder. Dat zorgzame hebben bijna alle moeders wel , of kan je heel goed leren.
Maar een " coole" moeder ben je of ben je niet; je hebt die karakter eigenschap wel of niet. En wanneer je dat " coole" gaat faken dan kom je heel erg nep over!!



Je moet voor de kinderen toch een basis creeeren .... Het zou wat zijn als je alle liedjes meekan zingen maar ze niet bij je terecht kunnen als ze "met iets zitten"... De basis begint toch echt met vertrouwen alsvoor een kind zijn eigen IK kan ontdekken ..

Daarnaast moet je de vader er ook bij betrekken : een coole/zorgzame moeder en een weekendpa is ook geen goede combinatie

02-11-2006, 16:05

Citaat door Miss_Magrebia:
3 Jaar oud is het leuk om ze zelf dingen te laten ontdekken denkend aan vormen, kleuren, getalbegrip en wat heel belangrijk sociale en emotione eigen ontdekken ... zijn de leukste ontdekkingsfases van een kind de leefijd van 3 tot de kleuterklas


Maar wat jij hier noemt valt volgens mij onder de algemene opvoeding. Ik heb het erover dat je gewoon even helemaal los gaat of gewoon net buiten een grens gaat.

het klinkt een beetje "serieus" wat je hier noemt maar niet incorrect natuurlijk

02-11-2006, 16:06

Citaat door Estee_Lauder:
Hey Noona, wat vinden je kinderen ervan? Hoe weet je of je het wel goed doet? Het klinkt goed, maar ja ik ben ook praktisch opgevoed door de televisie... hahaha...Onze ouders kenden dat "toffe" natuurlijk niet zo, dat je een dak boven je hoofd had, eten en schone kleren waren in hun ogen meeeeer dan voldoende. Uitzonderingen, daargelaten natuurlijk.

Ik denk dat onze generatie echt een grote sprong vooruit heeft gemaakt wat opvoeding betreft.



mijnouders zin zowel streng als tof geweest.

Mijn moeder speelde latidj met ons monstertje, al sde deur van onze slaapkamer dichtgingh, danging ze altijd met haar hand door het rampje krabben.

Mijn vader deed altidj met ons het spelletje "wiens hand is boven" (oud berbers spelletej.

Mijn vader deed ook het spelletje hanoesj oe banoesj (ook oud berbers een soort raad spelletje)


en het leuke,mijn vader doet dat nu ook met zijn kleinkinderen.

énig!

Pagina's : [1] 2 3 4 5