Bekijk volle/desktop versie : Amateur Autohandelaar



Pagina's : [1] 2 3

01-11-2006, 22:01
Beste allemaal,

Zelf ben ik al enige tijd voor mijnzelf bezig als autohandelaar. Eerst was het een hobby sinds 2000. Maar het begint sinds 2 jaar al aardig uit de hand te lopen. Zelf verkoop in de maand 3 tot 6 auto's. De verkoop prijzen liggen tussen de 500 en 5000 euro, ook doe ik er tegenwoordig export bij.
Nu ben ikzelf niet ingeschreven bij de KvK en ben dus een belasting ontduiker wat ik niet bewust doe.

Ik ben in overweging om mijzelf als erkend handelaar in te schrijven maar zie er niet de voordelen van in. Maar zelf ben ik wel als de dood voor onze vrienden "de Belastingdienst". Ik ben bang dat ik straks een aanslag zal krijgen voor de winst die ik maak.

Eigenlijk wil ik wachten totdat ik een goed kapitaal heb opgebouwd om mijzelf te kunnen ontplooien. ik bedoel hiermee, mensen in dienst nemen, geschikte lokatie en een ruimer aanbod.

Kan iemand mijn nu eens vertellen wat ik het beste kan doen. En wat nu de voordelen en nadelen zijn als ik mezelf nu inschrijf en als het kan nog meer info waar ik iets aan heb. info van Kvk heb ik als gehad.

ik hoop op serieuze reactie's.

01-11-2006, 22:13


Onmogelijk een winst van minimaal 100 procent.........dan wil ik wel voor dat kapitaal zorgen dat je niet hebt voor een klein percentage.....


Legaal te werk gaan bied meer mogelijkheden en geeft een beter gevoel geloof me....

ContactMe

01-11-2006, 22:20

Citaat door ContactMe:
Onmogelijk een winst van minimaal 100 procent.........dan wil ik wel voor dat kapitaal zorgen dat je niet hebt voor een klein percentage.....


Legaal te werk gaan bied meer mogelijkheden en geeft een beter gevoel geloof me....

ContactMe


Dat klopt wel 100% winst maken. Als je een auto inkoopt van bv 500 euro en je verkoopt hem weer voor 1000. Dan lijkt het mijn dat je 100% winst hebt gemaakt. En natuurlijk maak ik niet altijd 100% winst, maar het lukt me 8 van de 10.

Maar wat is dan het voordeel tov je portomonee?????
Dus niet het goeie gevoel, want dat weet ik wel.

01-11-2006, 22:29
Ondernemen is niet alleen naar je portemonnee kijken.....ondernemen is groeien, groot worden, uitbreiden gaat een beetje moeilijk als je illegaal bezig bent.....
Dat zie jij niet eens in want je zegt dat je dat niet bewust doet.....als je dat zegt ben je er al bewust mee bezig vriend.

Als je in 8 van de 10 gevallen 100 procent kan maken zou ik als ik jou was als inkoper bij een autobedrijf gaan werken verdien je veel meer gemd zonder dat je hoeft te investeren.....

Je bent een vlooi in de pels van elke eerlijk werkende autohandelaar....vlooien gaan niet lang mee dus nog een reden om offiecieel te gaan...

01-11-2006, 22:43


Ik doe dit om winst te maken en in het begin deed ik dit niet. Dat bedoel ik met het onbewust bezig zijn. En natuurlijk niet alleen je portomonee is het belangrijkst, dat weet ik.

Ik maak genoeg winst om juist niet voor een baas te moeten werken dus dat voorbeeld van jou snap ik dus niet. Je geeft nu ook volgens jou een voordeel. Bij mijn blijft dan de vraag is dat een feit????

01-11-2006, 22:46
Weet je laat maar want je weet niet eens waar je het over hebt......

Oh ja vraagje.... voor hoeveel koop je een een Renault Laguna van 1996 IN?

01-11-2006, 22:52

Citaat door ContactMe:
Weet je laat maar want je weet niet eens waar je het over hebt......

Oh ja vraagje.... voor hoeveel koop je een een Renault Laguna van 1996 IN?



Bazzzz. Jammer dat je niet serieus na kunt denken voordat je een antwoord geeft. Je begreep de vraag niet en komt met antwoorden waar ik niets aan hebt Ik vroeg toch om SERIEUZE ANTWOORDEN???

Maar maakt niet uit ik wil je niet beledigen en bedankt voor je aandacht verder.

01-11-2006, 22:56
Je vragen zijn irrelevant........of het je geld kost als je officieel wordt!!?

Tuurlijk maar het levert je ook meer op omdat je je activiteiten kan uitbreiden en ga zo maar door uiteindelijk ligt het aan je eigen kwaliteiten...

Maar als je de inkoopprijs van een Laguna uit 1996 niet weet ben je nog gewoon een amateurtje dus begin er niet aan.

01-11-2006, 23:06

Citaat door ContactMe:
Je vragen zijn irrelevant........of het je geld kost als je officieel wordt!!?

Tuurlijk maar het levert je ook meer op omdat je je activiteiten kan uitbreiden en ga zo maar door uiteindelijk ligt het aan je eigen kwaliteiten...

Maar als je de inkoopprijs van een Laguna uit 1996 niet weet ben je nog gewoon een amateurtje dus begin er niet aan.


Kijk nu begrijp je me. Wat zijn de voordelen/nadelen als je bent ingeschreven. Want je als je officieel bent dan betaal je belasting, dus dat is voor mijn een nadeel. Mijn activiteiten uitbreiden kan ik ook doen op een heel ander manier zonder dat ik geregistreerd ben.

En als je een antwoord wil hebben op jou gestelde vraag dan moet je meer details geven over de Laguna.

01-11-2006, 23:31

Citaat:
Maar als je de inkoopprijs van een Laguna uit 1996 niet weet ben je nog gewoon een amateurtje dus begin er niet aan.
Laat hem in zn waarde a sa7bi ,.

Weet er weinig vanaf , maar wens je veel succes, @topic starter.

02-11-2006, 00:13
Ik ken vele mensen die bezig zijn in dit vak, de omgeving waar ik woon zitten ongeveer 8 pakistanen die officieel voor hun eigen bezig zijn, een aantal marokkanen en en aantal turken.

Dan heb ik het dus niet over de straathandelaren die overal wat plukken.

Het is moeilijk, echt moeilijk, vooral als je je eigen met export bezig houdt want je moet hiervoor vaste leveranciers hebben en die vind je bijna niet meer als startende bedrijf.

Ga maar alle toyota/nissan/mazada/hyuandai dealers langs, al deze dealers hebben hun vaste klanten waar ze al vele jaren zaken mee doen.

Moeilijk om tussen te komen.

Los hiervan kan je aan auto's komen doormiddel van internet, maar daar zit ook heel veel concurrentie in.

Er zijn vele bedrijven die speciaal iemand aannemen om heel de dag achter marktplaats/2dehands/speurders zit met de hoop een auto te vinden waar men nog een beetje winst van kan maken.

En zo zijn er nog een aantal foefjes, makkelijk is het niet, tenzij je goede contacten hebt.

Wat je beter kan doen is je geld ergens anders in inversteren en auto-handel als erbij nemen, dus auto's kopen en deze direct doorverkopen aan bepaalde garage's.

Dus als soort tussenpersoon, veel makkelijker, geen risico's en hoe meer auto's je doet hoe meer geld je verdient.

02-11-2006, 00:56
hey vriend,
je kunt echt elk moment een aanslag verwachten, ingeschreven of niet, maakt helemaal niets uit. Alles is gekoppeld tegenwoordig en buiten dat als jij iedere keer een of meerdere auto's op je naam hebt staan gaan ze bij de dienst motorrijtuigenbelasting aan de bel trekken, dus hou rekening met een uitnodiging van de inspecteur of gebruik katvangers.

02-11-2006, 08:43



Citaat door PROLEET:
hey vriend,
je kunt echt elk moment een aanslag verwachten, ingeschreven of niet, maakt helemaal niets uit. Alles is gekoppeld tegenwoordig en buiten dat als jij iedere keer een of meerdere auto's op je naam hebt staan gaan ze bij de dienst motorrijtuigenbelasting aan de bel trekken, dus hou rekening met een uitnodiging van de inspecteur of gebruik katvangers.


8 a 9 auto's per jaar. Voor de rest fam erbij halen die effe op naam willen zetten.

Maar de meeste auothandelaren werken niet zo.

Die zetten niks op naam die hebben al genoeg contacten om direct door te sluizen

02-11-2006, 13:57
Tegen dat je een seriues kapitaal hebt gespaard om als officieel zelfstandige te werken ben ja al opgepakt, want het is illigaal wat je doet!!!

Neem mijn raad aan en ga dat nu maar al officieel maken, als zelfstadige werken heeft enorm veel voordelen!! En de btw die je ga moeten betalen aan de overheid trek je zowieso terug!

Maar denk er ook aan de jaren dat je als zelfstandige werkt krijg je hierop geen pensioen later!!! Voor meer informatie zou ik naar een boekhouder stappen en aan hem jou vragen stellen dan weet je meer denk ik.

Ik hoop dat je hier iets mee bent?

bye

02-11-2006, 15:14
Salaam aleikom,

Je inschrijven zal voor jou direct nadelige gevolgen hebben, je dient alles bij te houden van inkoop/verkoop/kosten/leveranciers enz enz.

Maar je hebt wel meer mogelijkheden wat betreft export net zoals onderdelen exporten e.d.

Trouwens heb je naast de autohandel nog een "officiele"bron van inkomen?? Als dat niet zo is of je hebt een uitkering. Dan kan het zijn dat ze een keer naar je gaan vragen. Van 'meneer waar leeft u van'?

Allah ie 3awn


Citaat door appie124:
Beste allemaal,

Zelf ben ik al enige tijd voor mijnzelf bezig als autohandelaar. Eerst was het een hobby sinds 2000. Maar het begint sinds 2 jaar al aardig uit de hand te lopen. Zelf verkoop in de maand 3 tot 6 auto's. De verkoop prijzen liggen tussen de 500 en 5000 euro, ook doe ik er tegenwoordig export bij.
Nu ben ikzelf niet ingeschreven bij de KvK en ben dus een belasting ontduiker wat ik niet bewust doe.

Ik ben in overweging om mijzelf als erkend handelaar in te schrijven maar zie er niet de voordelen van in. Maar zelf ben ik wel als de dood voor onze vrienden "de Belastingdienst". Ik ben bang dat ik straks een aanslag zal krijgen voor de winst die ik maak.

Eigenlijk wil ik wachten totdat ik een goed kapitaal heb opgebouwd om mijzelf te kunnen ontplooien. ik bedoel hiermee, mensen in dienst nemen, geschikte lokatie en een ruimer aanbod.

Kan iemand mijn nu eens vertellen wat ik het beste kan doen. En wat nu de voordelen en nadelen zijn als ik mezelf nu inschrijf en als het kan nog meer info waar ik iets aan heb. info van Kvk heb ik als gehad.

ik hoop op serieuze reactie's.

Pagina's : [1] 2 3