Bekijk volle/desktop versie : loubia



01-11-2006, 16:39
he dames wie heeft er een recept van loubia voor mij ik heb er echt trek in............please help me

01-11-2006, 18:38


Kijk eens bij Cookie die heeft er een heel lekker recept van staan, ik heb het al gemaakt en was heerlijk, maar volgende keer ga ik wel potjes bonen nemen anders moet het te lang staan.

01-11-2006, 19:02

Citaat:
badger1 Kijk eens bij Cookie die heeft er een heel lekker recept van staan, ik heb het al gemaakt en was heerlijk, maar volgende keer ga ik wel potjes bonen nemen anders moet het te lang staan.[/FONT]
[/QUOTE][/QUOTE]
gemak dient de mens heb ik ook vorige week gemaakt met bonen uit blik

nodig
2 uien
tomaten geschild en in kleine blokjes
tomaten puree
knoflook geperst
koriander
1 wortel in kleine blokjes
1 aardappel in kleine blokjes
kruiden
olie
zout
safraan

ui bakken in olie niet te bruin dan voeg je de tomaten toe dan de rest van de ingredienten laten pruttelen doe der water bij met of zonder groenten boulion en dan alles latten koken behalven de bonen uit blik die doe je der bij als alles zo wat gaar is klaar

01-11-2006, 19:46

Citaat door lilchakir:
[/QUOTE]
gemak dient de mens heb ik ook vorige week gemaakt met bonen uit blik

nodig
2 uien
tomaten geschild en in kleine blokjes
tomaten puree
knoflook geperst
koriander
1 wortel in kleine blokjes
1 aardappel in kleine blokjes
kruiden
olie
zout
safraan

ui bakken in olie niet te bruin dan voeg je de tomaten toe dan de rest van de ingredienten laten pruttelen doe der water bij met of zonder groenten boulion en dan alles latten koken behalven de bonen uit blik die doe je der bij als alles zo wat gaar is klaar[/QUOTE]


Waya yemma ziet er lekker uit!!!

Ga ik ook maken morgen denk ik, anders beval ik binnen een paar maandjes van een loubia hahaha ( ben zwanger)

Kus

01-11-2006, 19:54


Hela, wat horen we nu een dikke proficiat gewenst meid, dat je zonder te veel pijn mag bevallen en dat je een super gezonde baby krijgt, dat moet zeker een kok of kokkin worden, als ie de aard krijgt van zijn mamie.

01-11-2006, 20:13

Citaat door badger1:
Hela, wat horen we nu een dikke proficiat gewenst meid, dat je zonder te veel pijn mag bevallen en dat je een super gezonde baby krijgt, dat moet zeker een kok of kokkin worden, als ie de aard krijgt van zijn mamie.


Bedankt lieverd
Zeg heb dat recept opgezocht van dat getoerd gistdeeg en het ziet er net uit als dat van die croissants.

500 gr bloem
20 gr gist
250 ml melk
2 eieren
snufje zout
200 gr boter

Maak een deeg zonder de boter, de boter wordt er tussengerold.
Nogmaals drie maal herhalen ( het openrollen) en laten rijzen.



Niet echt een verschil toch

Groetjes

01-11-2006, 20:21
Heb dat nog eens geprobeerd, waren echt minni's, maar ik heb oplossing gevonden DIEPVRIES CROISSANTS voor iets van 4€ 20 stuks, hier in de winkel, toen ik ze zag liggen dacht ik die ga ik lekker bakken, en zeg tegen niemand niks, tis te hopen dat ze me niet het recept vragen,ik zal voortaan wel koeken bakken en taarten en wafels die lukken tenminste, voor wanneer is het eigenlijk bij jouw te doen, bedoel het bebeetje?

01-11-2006, 20:21
bedoel je zoiets?

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=24206628&postcount=1879

01-11-2006, 20:32

Citaat door zahira:
bedoel je zoiets?

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=24206628&postcount=1879



Zahira,
Ik wist niet welk vlees er juist in moest, heb daarom stukken van lamsschouder gebruikt, is het origineel met ossestaart of is dat facultatief?Ik zou hier nog niet weten waar je ergens aan een ossestaart kan komen?

01-11-2006, 20:35

Citaat door badger1:
Heb dat nog eens geprobeerd, waren echt minni's, maar ik heb oplossing gevonden DIEPVRIES CROISSANTS voor iets van 4€ 20 stuks, hier in de winkel, toen ik ze zag liggen dacht ik die ga ik lekker bakken, en zeg tegen niemand niks, tis te hopen dat ze me niet het recept vragen,ik zal voortaan wel koeken bakken en taarten en wafels die lukken tenminste, voor wanneer is het eigenlijk bij jouw te doen, bedoel het bebeetje?



Zeker makkelijk die diepvries croissants, heb er soms ook van in de vriezer liggen, voor onverwachts bezoek, of ook pain chocolat
Het baby'tje is voor april inschallah, dus heb momenteel zin in alles wat beweegt en stilstaat hahahah

01-11-2006, 20:43

Citaat door cuisinetje:
gemak dient de mens heb ik ook vorige week gemaakt met bonen uit blik

nodig
2 uien
tomaten geschild en in kleine blokjes
tomaten puree
knoflook geperst
koriander
1 wortel in kleine blokjes
1 aardappel in kleine blokjes
kruiden
olie
zout
safraan

ui bakken in olie niet te bruin dan voeg je de tomaten toe dan de rest van de ingredienten laten pruttelen doe der water bij met of zonder groenten boulion en dan alles latten koken behalven de bonen uit blik die doe je der bij als alles zo wat gaar is klaar[/QUOTE]



Citaat:
Waya yemma ziet er lekker uit!!!

Ga ik ook maken morgen denk ik, anders beval ik binnen een paar maandjes van een loubia hahaha:hihi: ( ben zwanger)

Kus
mogen allah je een voorspoedige zwangerschap schenken en een vlotte bevalling inscahAllah
[/QUOTE]

02-11-2006, 09:52

Citaat door badger1:
Zahira,
Ik wist niet welk vlees er juist in moest, heb daarom stukken van lamsschouder gebruikt, is het origineel met ossestaart of is dat facultatief?Ik zou hier nog niet weten waar je ergens aan een ossestaart kan komen?



hoi hoi, nee hoor die ossestaart is geen must hoor, wij vinden het alleen lekkerder.
maar meestal maken wij hem met kalfsvlees, dat is volgend mij wel origineel.

en trouwens, ossestaart kun je gewoon bij de marokkaanse slagers krijgen. soms op bestelling, soms niet!!

Als je het koopt, kijk dan naar de kleur. hoe lichter van kleur, hoe beter!!

02-11-2006, 10:05


Zahira,

Goed dat je me dat meedeeld, ik moest laatst ossestaart hebben voor een ossestaart soep te maken, heb me gek gezocht, hier bij de slagers was het niet te vinden, ik ga het ook alleszins ook eens proberen met kalfsvlees, mischien kalfsschenkel nemen, dat gebruik ik ook gewoonlijk om osso bucco te maken.
Groetjes en bedankt voor je info.

02-11-2006, 16:17
he dames bedankt voor jullie reacties ik het inshallah proberen te maken..........